Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

רעמים וברקים: 7 טיפים שמכינים אותך ואת רכבך לחורף

רעמים וברקים: 7 טיפים שמכינים אותך ואת רכבך לחורף
קרדיט: Shutterstock

מה לבדוק בעצמכם, מה דורש התערבות של איש מקצוע ומה צריך לעשות כדי לצלוח בשלום גם את ימי הגשם הקרובים? קבלו כמה טיפים חשובים

קרדיט: Shutterstock

עוד במילניום הקודם, כשפרסומות בטלוויזיה עדיין נקראו 'תשדירי שירות', אחת הפרסומות היותר זכורות ביקשה מנהגי ישראל 'הכן רכבך לחורף'. ובכן, ההמלצה הזאת עדיין תקפה. הנהיגה בתנאי מזג אוויר סוער היא מראש מסוכנת ומורכבת יותר, הן מבחינת תנאי הראות, והן מבחינת תנאי הדרך. בהתאם גם הטיפים והעצות להכנת הרכב לחורף לא ממש השתנו. מה שכן, בשנים האחרונות התווספה לשוק הרכב הקטגוריה של המכונית החשמלית, ואיתה כמה שאלות וסוגיות הנוגעות לשילוב בין חשמל למי גשם, שעל פניו מרגיש לנו קצת מלחיץ. אז לפני הכל רק נבהיר שאין שום מניעה או בעיה לנהוג ברכב חשמלי בתנאי גשם או שלג. מראש המכוניות האלה בנויות כך שכל הרכיבים החשמליים יהיה מבודדים לחלוטין, וממילא חלק ניכר מהרכבים החשמליים בעולם נמצאים בשימוש במדינות עם עשרות או מאות ימי גשם/שלג בשנה. כמובן שבכל הקשור לעמדת הטעינה, מראש חשוב להקפיד על התקנה בטוחה לפי כל התקנים של איש מקצוע מוסמך. כזה שגם יידע להדריך את בעלי המכונית החשמלית באשר לנהלי ההטענה במזג אוויר סוער, ויבהיר את החשיבות של דיווח בכל מקרה של כבלים או חוטים חשופים בעמדת הטעינה, או כל דבר אחר שעלול לסכן את המכונית ובעליה. אבל כאמור, מלבד האלמנט החשמלי, גם כשמדובר במכוניות העתיד האלה, מומלץ להיצמד לטיפים הקבועים הנוגעים להכנת הרכב לחורף. הנה כמה מהם: 

צמיגים

אי אפשר להפריז בחשיבות של צמיגים תקינים לקראת עונת החורף. הגלגלים המחברים בין מרכב המכונית לאספלט חייבים להיות במצב תקין לחלוטין כדי להרחיק אותנו מצרות כשהכביש רטוב. במידה והם שחוקים מדי – שלא לומר מחורצים או סדוקים – הרי שאחיזת הכביש שלהם נפגעת משמעותית, ומשם די קל להגיע למצבים מסוכנים. ישראל היא מדינה חמה עם שמש יוקדת למשך רוב חודשי השנה, מה שתורם לכך שהצמיגים עלולים להתייבש ולהיסדק במהירות גבוהה יחסית. במילים אחרות, הגעה לחודשי החורף עם צמיג "שסבל" כל הקיץ מתנאי מזג האוויר, היא רעיון רע מאוד. ודאו שהצמיגים שלכם במצב תקין, ואם אתם לא בטוחים תנו לאיש מקצוע להעיף מבט. 

בלמים

בשנים האחרונות מצבם של כבישי ישראל השתפר לא מעט, והושקעו כספים אדירים בעבודות תשתית שיהפכו את הדרך שלנו לבטוחה יותר. אלא שבימי החורף הסוערים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו נוהגים תחת גשם או ברד, ומעל לכביש מלא בשלוליות. הסכנה הגדולה כאן היא שבעת הצורך, אנחנו עלולים לגלות שמרחק הבלימה ומרחק העצירה הדרושים לנו התארכו משמעותית. עכשיו תוסיפו לכל זה בלמים לא תקינים במאה אחוז, ותקבלו מצב מסוכן ממשי. אז עוד לפני הגשם הראשון עדיף להיכנס למוסך ולבקש מאיש מקצוע שיסתכל על רפידות הבלמים, ושאר המכלולים שאמורים לייצר לנו בלימה בטיחותית ואפקטיבית בזמן אמת.

אורות

בואו נודה על האמת. רובינו נדרשים לסוגיית האורות ברכב רק לקראת הטסט השנתי, או במקרה ששוטר עצר אותנו בצד הדרך בשל נורה שרופה. העניין הוא שבייחוד בחודשי החורף, כאשר הראות ממילא מוגבלת – אנחנו צריכים להבחין בסימונים שעל הכביש, בתמרורים וברמזורים – כדאי מאוד שכל הפנסים ברכב שלנו יפעלו כמו שצריך. אה כן, ולא יזיק להחזיק ברכב נורות ספייר, למקרה שאחת הנורות תישרף. בחלק גדול מהמקרים החלפת הנורה בעצמכם היא פעולה לא מסובכת במיוחד. 

מגבים

מכירים את זה שכמעט בכל טסט שנתי לאוטו הבוחן מחליט שאתם צריכים להחליף את הוישרים שלכם? אז זה בגלל שאתם באמת צריכים. השמש הישראלית עושה שמות בגומי שלהם במשך חודשי הקיץ, ואתם ממש לא רוצים להגיע לגשם הראשון עם מגב שלא מסוגל לעשות את העבודה שלו. ודאו מראש שהם תקינים, ואם לא החליפו מיד. 

מצבר

הזכרנו מקודם מכוניות חשמליות, אבל צריך לזכור שגם למכוניות רגילות יש את "הסוללה" שלה, להלן המצבר. מדובר בחלק ברכב שלכם שממילא נהוג להנהיג כל שנתיים-שלוש, אבל לפעמים המצבר יודע "לאותת" מראש על כך שהוא עומד לסיים את חייו, ועדיף להקשיב לו ולדאוג למחליף בזמן. 

"נוזלים"

נהגים רבים נוטים לבדוק את מצב השמנים ושאר הנוזלים ברכב שלהם רק כשהם חושדים שמשהו לא תקין. אחרים פשוט משאירים זאת לטיפול התקופתי במוסך. אבל לקראת חודשי החורף כדאי לבדוק שיש מספיק שמן מנוע, או האם צריך להחליף אותו, ולהידרש גם למצבם של נוזלי הקירור, או הנוזלים לניקוי השמשות וכד'. 

נהיגה אחראית

בסופו של דבר, גם הרכב התקין ביותר עם מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר, לא יועיל אם אנחנו – הנוהגים ברכב – לא נפגין שיקול דעת ונזכור איפה אנחנו נמצאים. הכביש הוא אזור שבו חייבים לשמור על עירנות גבוהה, וכשתנאי מזג האוויר מתאגרים אותנו, המלאכה הזאת הופכת יותר קשה. אז הורידו את מהירות הנסיעה, ודאו שיש לכם ראות מקסימלית, והקפידו על משנה זהירות. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רילוקיישן לספרד: עוברים את התהליך ללא עיכובים או תקלות עם שירות מקצועי
מעבר ממדינה אחת לאחרת יכול להיות תהליך שמשנה את החיים,...
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
הזכויות שלכם במשפחה מחייבות הגנה משפטית
אחת הבעיות המוכרות במקרי גירושין היא הקשיים שנוצרים בין זוגות...
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...