Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

פרויקט "לא פוסחים על אף סוללה" יוצא לדרך בירושלים

פרויקט "לא פוסחים על אף סוללה" יוצא לדרך בירושלים
צילום: תאגיד מ.א.י

במסגרת תוכנית החינוך העירונית 'מאשפה להשפעה' שהחלה החודש, מתקיימת בירושלים פעילות "לא פוסחים על אף סוללה" – מבצע הסברה ואיסוף של סוללות ישנות למיחזור מהקהילה, המתקיים בכ-50 בתי הספר במערב ומזרח העיר.

עיריית ירושלים ותאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית ממשיכים לפעול יחד ולהביא לשינוי חברתי-סביבתי ביחס לפסולת הכי מזהמת. החודש מתקיים מבצע הסברה ואיסוף של פסולת אלקטרונית וסוללות בירושלים, שיכלול פעילויות חינוך והסברה ענפות בכ-50 בתי ספר.

פעילות 'לא פוסחים על אף סוללה' – מבצע עירוני להעלאת המודעות ואיסוף של פסולת אלקטרונית וסוללות. פעילות ייחודית וחדשנית שמטרתה הסברה ואיסוף פשוט ויעיל של סוללות למיחזור. הפעילות משלבת את מערכת החינוך העירונית, כדי לאפשר התמרת ערכים סביבתים לפעולה אקטיבית של איסוף סוללות מהבתים למיחזור. במהלך הפעילות התלמידים יוצרים קמפיין הסברה יישומי ויצירתי לאיסוף סוללות מהקהילה, ומקבלים שקית יחודית לאיסוף סוללות. תוצאות הקמפיין ומשקל האיסוף הכולל יפורסמו בעמוד הרשות המקומית ובאתר מ.א.י. לפעילות שותפים תאגיד המיחזור מאי, היחידה לחינוך לקיימות, במינהל החינוך של עיריית ירושלים ובתי הספר בעיר.

תושבי ירושלים יכולים כמובן למחזר פסולת אלקטרונית לאורך כל השנה. ברחבי העיר מוצבים דרך קבע מתקנים לאיסוף פסולת אלקטרונית. מיקומי נקודות האיסוף וכן מידע מפורט בנושא ניתן למצוא באתר העירייה ובאתר תאגיד מ.א.י.

בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-160,000,000 ק"ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בכל שנה. היא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כגון עופרת וכספית, שעלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למיחזור. בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

דותן קבק, מנכ"ל תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית: "תלמידי ישראל של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבי ירושלים, מוחזרו עד היום טונות רבים של פסולת אלקטרונית, ואנו קוראים לתושבים להמשיך ולהוביל במיחזור ולשמור על הסביבה".

יערה סרי לוי, מובילת תכניות חינוך לקיימות בעיריית ירושלים: "מיחזור הפסולת האלקטרונית והסוללות מהווה חלק משמעותי בשמירה על איכות הסביבה. תלמידי ירושלים מכל חלקי העיר, שמחים לקחת חלק בתכנית, ומובילים בעצמם פעילויות הסברה רבות המעודדות שמירה על הסביבה באופן כללי, וטיפול בפסולת אלקטרונית בפרט. אנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה עם תאגיד מ.א.י ובתי הספר."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כמדי שנה, לקראת חג הפסח קיים נשיא המדינה את מסורת מכירת החמץ של בית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי קיימו,...
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...