Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות

נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
קרדיט צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי, ח׳ בניסן, 16 באפריל אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות, לרגל ציון יום האח/ות הבינלאומי שיחול בחודש הבא.
האירוע נערך במעמד שר הבריאות, אוריאל בוסו, מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ויו״ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן. כמו כן, במהלך האירוע הוענקו תעודות הצטיינות ל-30 אחיות ואחים מצטיינים, אשר בעשייתם מגלמים מעשי גבורה תוך פעולה באומץ וחירוף נפש במטרה להציל חיים.
במסגרת האירוע, קיימה רעיית נשיא המדינה שיח פתוח ומרגש עם האחות נילי מרגלית, אשר נחטפה בשבעה באוקטובר מקיבוץ ניר עוז ושוחררה לאחר כ-55 ימים בשבי החמאס. ועם האחות נירית הונוולד קורנפלד, האחות הקהילתית בקיבוץ בארי אשר נלחמה במשך שעות להציל את חייהם של הפצועים בקיבוץ.
בשיחתן שיתפה נילי מרגלית על אופן הטיפול ביתר החטופים בזמן השבי: ״כשהייתי שם, הייתי עם אנשים מהקהילה שלי שידעו שאני אחות, ומהר מאוד הבנתי שיש צורך לטפל בהם, לעזור להם ולהבין איפה אנחנו נמצאים ואיך אנחנו שורדים כולנו יחד ובאמת לקחתי על עצמי את התפקיד״.
נירית הונוולד קורנפלד שיתפה בחוויותיה מהשבעה באוקטובר: ״לא חשבתי פעמיים, עזבתי את המשפחה שלי ורצתי לטפל בפצועים בקיבוץ. המחבלים היו שעתיים מחוץ למחבוא שלי עד שהגיע הצבא וחילץ אותי. בשלב הזה לא הסכמתי להתפנות מבלי לחלץ פצועים נוספים ולחזור למשפחתי״.
נשיא המדינה פנה אל המצטיינים ואמר: ״זה כבוד עצום עבורנו לראות מערכת כל כך מרשימה עם עובדות ועובדים שעושים עבודת קודש יום-יום, שעה-שעה להצלת חיים, בהגשת עזרה וטיפול רפואי, בתחום בריאות הנפש ובכל המכלולים. באמת ובתמים אתם מקור לגאווה, בארץ ובעולם כולו. מכל העולם מדברים איתי על מערכת הבריאות המופלאה שלנו.
אני מאחל לכם שתדעו גם ימים שקטים ורגועים יותר, בתוך הלחץ הגדול. אני רוצה גם להביע הוקרה מיוחדת, וחיבוק, לאחיות ולאחים מהעוטף, מהצפון, ממשפחות המפונים, ובמיוחד מהמשפחות השכולות, ומשפחות החטופים. כולנו מודים לכם מעומק הלב, ומאחלים לכם רק בשורות טובות, חג פסח כשר ושמח, לכם ולמשפחות, ושנדע ביחד ימים טובים יותר״.

שר הבריאות אוריאל בוסו: "השנה יום האחות הבינלאומי מתקיים בצל אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת 'חרבות ברזל'. ימים מורכבים למדינת ישראל שבהם הוכח שוב כי מערכת הבריאות שלנו היא מהטובות ביותר בעולם. כל זאת, בזכות ההון האנושי האדיר שמרכיב אותה ובפרט – האחיות והאחים –שהתגייסו ונרתמו לטפל בפצועים הרבים ובאזרחים שפונו מביתם בגבורה ובעוז. האחיות והאחים הוכיחו כמה תפקידם משמעותי לעמידה באתגרים שהציבה המלחמה למערכת הבריאות, וכמה פועלם ותרומתם הם הכוח שמניע את המערכת כולה בעת שגרה וביתר שאת בשעת חירום".
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "חוסנה של מדינת ישראל נישען על מערכת הבריאות ועל מקצועיותם של האחיות והאחים בשגרה ובחרום. בחודשים האחרונים נחשפנו לאירועי גבורה אזרחית של אחיות ואחים שלחמו על חייהם של הפצועים בזירות קרב קשות, גם לא במסגרת תפקידם, תוך סיכון חייהם. גבורה זו היא סמל של מסירות, מקצועיות, אהבת האדם ואנושיות ואת כל אלו אנו מבקשים להוקיר.
יום האחות הבינלאומי השנה, שם זרקור על עשייה זו של אומץ וגבורה בכל מה שהתרחש בשבעה באוקטובר, ובכל מקום וזמן מאותו היום, מהקרבות ועד חדרי הטראומה, בבריאות הנפש ובשיקום, בבתי החולים ובקהילה, במרפאות ובצבא ובהתמודדות עם הצלת חיים ועם שכול״.
יו״ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן: "בזכותכם, אחים ואחיות יקרים, יותר ויותר לבבות שרדו את התופת ובעזרתכם יותר ויותר פצועים יוכלו לחייך אל העתיד".

קרדיט צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ
קרדיט צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה יצחק הרצוג במפגש עם משפחות שכולות, באתר ההנצחה הממלכתי לזכר חללי צה״ל הבדואים
אנחנו עוסקים כל העת - כל יום, שעה שעה, בימים...
נשיא המדינה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר, יום רביעי, כ״ג בניסן,...
נשיא המדינה נפגש עם משפחתו של ענר שפירא ז״ל
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו הבוקר, יום שלישי,...
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
כמדי שנה, לקראת חג הפסח קיים נשיא המדינה את מסורת מכירת החמץ של בית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי קיימו,...
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....