Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה ושרת העליה והקליטה העניקו את פרס העולים אשר תרמו תרומה משמעותית לחברה ולמדינה

נשיא המדינה ושרת העליה והקליטה העניקו את פרס העולים אשר תרמו תרומה משמעותית לחברה ולמדינה
קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ.

לרגל יום העלייה, נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק היום, יום חמישי, ז׳ בכסלו, 1 בדצמבר, יחד עם שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה, פרס לעולים אשר תרמו תרומה משמעותית לחברה ולמדינה לשנת 2022.

פרס שרת העלייה והקליטה ניתן כאות הערכה והוקרה של החברה בישראל על פועלם בתחומים שונים.

נשיא המדינה פתח את דבריו ואמר: ״מדינת ישראל היא בית שדלתותיו פתוחות לרווחה עבור כל יהודי ויהודי מכוח חוק השבות, והשנים האחרונות שבות ומוכיחות שיהודים בכל העולם אכן רואים בו בית, גם בזמן משבר. זוהי עוצמתו הכבירה של הרעיון הציוני.

ד"ר ספפה אייצ'ק. קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

עולות ועולים יקרים, היום הזה, והטקס הזה, מעלים על נס אתכם – שבחרתם לנוע בעקבות הרוח שבתוככם, להתמודד לא אחת עם קשיים ופרידות קשות לעזוב את ארץ ההולדת, ולפעמים גם את המשפחה, את התמיכה, השגרה וההרגלים – והכל בשביל להגיע לכאן – למולדת. תודה לכם! אתם מסבים לנו גאווה עצומה! עלינו לזכור ולהזכיר: מדינת ישראל לא הייתה מה שהיא בלי העלייה, לא בכמות ולא באיכות.

״הנשיא פנה לזוכות ולזוכים בפרס ואמר: ״הפרס הזה הוא הזדמנות להגיד לכם תודה. תודה על תרומה חשובה ומרגשת לחברה הישראלית ולמדינת ישראל, כל אחת ואחד בתחומו. כמה טוב שבאתם הביתה, וכמה טוב שהפכתם את הבית הזה ליפה יותר. מדינת ישראל זכתה בכם, כולנו זכינו בכם. היו ברוכות וברוכים!״

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה: ״הזוכות והזוכים שפרצו כל תקרת זכוכית וצעדו מסע תרבותי וחברתי שלם, הפכו את ישראל להרבה יותר יפה ורבגונית, ועל כך אנו מוקירים אותם, יחד עם כל העולים החדשים והוותיקים. לכבוד יום העלייה תשפ״ג, התכנסנו היום בכדי להכיר בפועלם, עשייתם ותרומתם של זוכי פרס שרת העלייה והקליטה שהם דמויות מופת בחברה הישראלית, וגאווה לעלייה לארץ ישראל, ואני מודה לנשיא המדינה יצחק הרצוג על כך שפתח את הבית להעלאת קרנה של העלייה ביום חשוב זה, ולעובדי משרד העלייה והקליטה וחברי ועדת השיפוט על עבודתם המקצועית למען העולים״.

מצורפים פרטי הזוכים לשנת 2022:

• תחום האומנות- ולדימיר פרידמן: עלה מרוסיה ב-1991. ולדימיר הוא שחקן תאטרון וקולנוע, מלחין וכותב שירים, יוצר מופע יחיד הנקרא "שם נולדתי" שרץ מעל 20 שנה ברחבי הארץ. ולדימיר שיחק במגוון רחב של סדרות וכן בסרטים ישראליים ובינלאומיים רבים אשר זכו בפסטיבלים בארץ וברחבי העולם.

קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

• תחום הרפואה- ד"ר אירן רינה פרמונט: עלתה מצרפת ב-2013. רופאה, אימונו-המטולוגית, ממקימיה ומנהליה של היחידה להשתלת מח עצם ובטיחות בשימוש בדם. ייסדה את ארגון International Society of Pharmacovigilance, ואת החברה הישראלית לבטיחות תרופות וחיסונים "ערנים". פועלת למען שיתוף מידע בין המוסדות המדעיים של צרפת למוסדות האקדמיים של ישראל.

ד"ר אירן רינה פרמונט. קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

• תחום החברה- ד"ר ספפה אייצ'ק: עלה מאתיופיה ב-1987. דוקטור לאפידמיולוגיה ורפואה מונעת מטעם אוניברסיטת תל אביב. פרס השרה ניתן לו על פועלו למען קידום בריאותם ואיכות חייהם של יוצאי אתיופיה, בין היתר באמצעות תוכנית רדיו ייחודית שהקים ואשר עוסקת מדי חודש במגוון נושאי בריאות. ממקימי עמותת טנא בריאות – ארגון ארצי ייחודי הפועל לקידום בריאות יוצאי אתיופיה ברמה הארצית ומעניק סיוע מדי שנה ליותר מ-12,000 יוצאי אתיופיה.

• תחום הספורט- לאונרדו אורוס דואק: עלה מארגנטינה ב-2002. פעיל למען קידום תחום הטאיקוונדו בישראל באמצעות הקמת חוגים ברחבי הארץ והובלת משלחות ישראליות לתחרויות בין-לאומיות הכוללות הישגים רבים משנת 2006 ועד היום. כמו כן, פיתח וכתב ספר המנגיש את אומנות הלחימה טאיקוונדו לבעלי צרכים מיוחדים וכך הפך להיות הראשון בארץ ובעולם המוביל את הנגשת אומנויות הלחימה ע"י הדרכת גישה ייחודית עבור ילדים בעלי מוגבלויות.

מר לאונרדו אורוסדואק. קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

 

• תחום המדע- ד"ר קירה רדינסקי: עלתה מאוקראינה ב-1990. מנכ״לית חברת "Diagnostic Robotic" העוסקת בבינה מלאכותית לשיפור תהליכים בבתי חולים. מחקרה הביא לשינויים דרמטיים בהורדת העומסים על מערכות הבריאות. כמו כן, במסגרת עבודתה ב-Microsoft – Research, קיבלה לראשונה הכרה עולמית על פיתוח אלגוריתמים חיזויים שזיהו סימני אזהרה לפני אירועים מכוננים בעולם, כולל מהומות פוליטיות ומגפות. בשנת 2014 השיאה משואה על תרומתה לחברה בתחומי היזמות והמדע.

ד"ר קירה רדינסקי.קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
כמדי שנה, לקראת חג הפסח קיים נשיא המדינה את מסורת מכירת החמץ של בית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי קיימו,...
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...