Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מצבה: הכתובת של יקירינו לאחר שהלכו לעולמם

מצבה: הכתובת של יקירינו לאחר שהלכו לעולמם
קרדיט - Canva

אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות במצב הזה המצב בו הוא מאבד אדם קרוב. הסיטואציות כואבות במיוחד במלחמות ובמצב ביטחוני לא יציב בו לצערנו המוות מגיע גם אל אנשים צעירים ואפילו צעירים מאוד: חיילים בסדיר או במילואים שהכל עוד נהיה פתוח לפניהם. עבור משפחותיהם הדבר כואב במיוחד אך עם זאת נדרש מהם לטפל גם בעניינים טכניים הקשורים לקבורה בשלב ראשון ולאחר מכן בחירת מצבות והתקנתן בטקס האזכרה או גילוי מצבה  ביום השלושים. חשוב לפנות אל בעלי מקצוע בתחום אשר יש להם את כל הכלים לתת לכם את השירות הכולל יחס אישי, אמפתי ומלא הבנה למצבכם שהוא לא פחות חשוב מן המוצר עצמו כך תקבלו בסופו של דבר את המקום להגיע אליו בכל עת שתתגעגעו ליקירכם.

לחשוב על החומר והעיצוב בהם יקירכם היה בוחר

אמנם הבאים לפקוד את קברו של יקירכם הוא אתם, ואתם גם אלה הרואים את המצבה בכל פעם בה אתם מגיעים, אך בהסתכלות על מצבות ובחירת זו המתאימה ביותר חשבו לא רק על העדפתכם אלא לכו לבוני המצבות כשיקירכם נמצא עמוק בליבכם כל הזמן. בחירת המצבה ועיצובה יכולים להיות פשוטים וסטנדרטיים אך גם להיות ייחודיים. החומר האפשרי לבניה הוא שיש חברון, לבניית מצבה בהירה בגוון המוכר, גרניט לקבלת גוון כהה, או שיש טורקי בגוון אפור תכלת. לא רק החומר חשוב למראה אלא גם העיבוד: האם יתקבל מראה חלק, גולמי יותר או מראה פראי. את הכתוב ניתן לקבל מהדבקת אותיות או לחרוט, מה שנותן לאותיות עמידות רבה יותר ולכן זו האופציה המומלצת. הנוסח יכול להיות מגוון אך אם אין רעיון או העדפה ניתן להסתפק בנוסח האחיד אותו מציעה חברה קדישא.

לא  רק לבנות אלא גם לתחזק

מירב תשומת הלב ניתנת לנושא כאשר בונים את המצבה. אז נעשית בחירת החומר, עיצוב המצבה, בחירת הניסוח הכתוב עליה וכו'. אכן מצבות עשויות חומר עמיד שנועד להחזיק לטווח ארוך כדי שכבודו של המת יישמר וציון המקום בו הוא נמצא יהיה לדורי דורות. עם זאת, גם את המצבה יש לתחזק ולשמר כדי שתיראה היטב למשך שנים. עם הזמן יכול להצטבר אבק על המצבה, עובש ועשבים שוטים יכולים לצמוח סביבה מה שנותן תחושה של הזנחה. לעיתים יתכן צורך בתיקון מקצועי, למשל אם נוצר סדק, כשיש כתמים קשים שניתן להתגבר עליהם רק ע"י ליטוש או שברים קטנים שיש לתקן.

שיש נפתלי הוא חברה משפחתית המתמחה בבניית מצבות מ 1951 ומופעלת היום ע"י הדור הרביעי. החברה נותנת מענה בכל הנוגע לבניית המצבות ועיצובן והשירות הניתן הוא מקצועי כשכל לקוח מקבל יחס אישי מלא הבנה ואמפתיה. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רילוקיישן לספרד: עוברים את התהליך ללא עיכובים או תקלות עם שירות מקצועי
מעבר ממדינה אחת לאחרת יכול להיות תהליך שמשנה את החיים,...
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
הזכויות שלכם במשפחה מחייבות הגנה משפטית
אחת הבעיות המוכרות במקרי גירושין היא הקשיים שנוצרים בין זוגות...
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...