Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

"ונראה לעולם שביחד כולם"

"ונראה לעולם שביחד כולם"
קרדיט: אלווין ישראל

עשרות אנשים עם מוגבלות יחד עם בני נוער ומתנדבים מירושלים
ביצעו יחד עם המוזקאי נועם בנאי שיר לקידום מודעות
לאנשים עם מוגבלות והכללה בחברה הישראלית

ביום ראשון השבוע, (21.5) חברו עשרות אנשים עם מוגבלות ממערך הדיור של אלווין בירושלים יחד עם המוזקאי נועם בנאי, בנו של מאיר בנאי לביצוע השיר "שירו של שפשף". אליהם הצטרפו עשרות בני משפחה, בני נוער ותלמידים, צוותים מקצועיים ומתנדבים. מטרת המיזם – העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית, יצירת חברה מכלילה, נגישה ובטוחה לכולם.

אלווין ישראל תציין בקרוב 40 שנות פעילות לקידום והשתלבות אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית. את פעילותה החלה אלויין ישראל בשנות ה-80 בעיר ירושלים, בתקופת כהונתו של ראש העיר טדי קולק ז"ל שהפך לידיד אמת ותרם רבות להתפתחותה של אלווין ישראל בירושלים שם היא מפעילה עד היום מגוון תוכניות עבור אנשים עם מוגבלות, הכוללות הכנה לתעסוקה, מעונות יום דיור בקהילה ועוד. מאז הפכה אלווין ישראל לאחת העמותות המשפיעות והמובילות בתחומה.

כחלק מפעילותה, מקיימת אלווין ישראל, במהלך השנה כולה, מגוון פעילויות משותפות לאנשים עם וללא מוגבלות, שמטרתם הסרת חסמים ודעות קדומות, פעילות ליצירת חברה מכילה לצד המודעות לנגישות וסביבה בטוחה לכולם. כחלק מפעילות זו קיימה כאמור אלווין ישראל, ביום ראשון, פעילות שיא קהילתית במהלכו התכנסו עשרות מתנדבים, עם ובלי מוגבלות לביצוע שירו של מאיר בנאי ז"ל "שירו של שפשף" (מילים ולחן יאיר ניצני) אשר מילותיו מעבירות את המסר המרכזי "אני רק בן אדם, אני חי ועובד כמו כולם, אני רואה עתיד , אני חושב תמיד שהכוונה נותנת אמונה". בביצוע השיר השתתף גם המוזיקאי נועם בנאי ובנו של מאיר בנאי ז"ל.

מרגלית פילר, מנכ"לית אלווין ישראל :"המיזם החברתי הזה הוא אחד מיני רבים אותם מקיימת אלווין ישראל במהלך השנה כולה, במטרה להסיר חסמים ודעות קדומו וליצירת חברה מכילה ומשלבת. קיום המיזם בירושלים הוא טבעי לאור פעילותה ארוכת השנים של אלווין בעיר ולאור השותפות החברתית של מקבלי השירות עם בתי-הספר בעיר, תנועות נוער, מתנדבים והקהילה. אני מאחלת לכולנו שהמילים יכנסו ללבבות והמסר יחלחל פנימה. אני רוצה להודות לכל השותפים במיזם, צוות הדיור התומך, תיכון הרטמן, ישיבת חורב, בית הספר יאס"ה, מקהלת נשירה, מקהלת בקעה, מקהלת שווים, ומתנדבים מהקהילה הירושלמית ולחברת ההפקה "וזה הקול" על הסבלנות, המקצועיות והשותפות וכמובן לנועם בנאי שנרתם מכל הלב וליאיר ניצני כותב ומלחין השיר".

רחל מוזס, ממערך הדיור של אלווין בירושלים שהשתתפה בביצוע השיר: "היה מרגש לשיר עם כולם. בחרנו יחד את השיר כדי להגיד לכולם שגם אנחנו כמו כולם, גם אנחנו, אנשים עם מוגבלות, רוצים ויכולים להגשים את עצמנו ולהיות כמו כולם. החלום שלי שלא יתייחסו אלי כאדם מיוחד ויאפשרו לי להגשים את עצמי ואת החלומות שלי בדיוק כמו כל אדם".

נועם בנאי:"התרגשתי לשמוע על המיזם ועל בחירתו של השיר שהיה אחד השירים המוכרים של אבא. כמובן שנרתמתי מיד למיזם כי המטרה נעלה – ליצור חברה טובה, בריאה וערכית המשלבת בתוכה את כולם, באשר הם, איש איש על פי יכולותיו , רצונותיו וחלומותיו".

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כמדי שנה, לקראת חג הפסח קיים נשיא המדינה את מסורת מכירת החמץ של בית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי קיימו,...
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...