Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מביאה להגשת קובלנה של ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מביאה להגשת קובלנה של ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין
קרדיט צילום: רז רוגובסקי

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מביאה להגשת קובלנה של ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין כנגד עו"ד יוסי אומיד בגין הסתרת מידע, פעולה בחוסר נאמנות מול לקוח והטעייתו

בשיתוף פעולה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית עם ועדת האתיקה הארצית הוקם מסלול מהיר לבירור תלונות הנוגעות להתנהלות עורכי הדין המייצגים בעלי דירות במיזמי התחדשות עירונית

תלונות נוספות שהעבירה הרשות הממשלתית כנגד עורכי דין שונים בגין פעולות בניגוד לכללי האתיקה נמצאות בבירור

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ממסדת ערוץ של שיתוף פעולה עם ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין, לצורך טיפול בתלונות המגיעות לרשות הממשלתית באמצעות המינהלות העירוניות המופעלות על ידי הרשות הממשלתית בלמעלה מ-40 רשויות מקומיות, וכן באמצעות הממונה על פניות דיירים ברשות הממשלתית, עו"ד תמר עדיאל זכאי.

במסגרת בירור המקרה הראשון שטופל במסלול זה, החליטה ועדת האתיקה הארצית להעמיד את עו"ד יוסי אומיד לדין משמעתי בגין הסתרת מידע, פעולה בחוסר נאמנות מול לקוח והטעיית הלקוח.

ההליך נפתח לאחר שכנגד עו"ד יוסי אומיד התקבלו ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית מספר תלונות אשר נבחנו על ידה ונמצאו מבוססות, ובהתאם לכך הועברה תלונה בגינן לוועדת האתיקה הארצית. במקרה אשר בגינו החליטה ועדת האתיקה הארצית להגיש את הקובלנה, ניסה עו"ד אומיד להחתים בעלי דירות על הסכם פינוי בינוי עם חברה יזמית שעדיין נמצאת בהקמה ואינה קיימת בפועל, וזאת תוך כדי איומים על בעלי דירות שלא רצו לחתום כי ינקטו נגדם צעדים כדיירים סרבנים. בגין אותו אירוע, הוגשה גם תלונה לממונה לעניין פניות דיירים ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אשר בסיום הבירור שלה קבעה כי "הדעת אינה נותנת שדיירים יתקשרו בעסקה מחייבת עם יזם שזהותו אינה ידועה להם ויש צורך בחובת גילוי ובשקיפות מלאה בהסכם לעניין זהות היזם".

על פי הכללים שסוכמו בין ועדת האתיקה הארצית לרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לאחר צבירה של תשתית ראייתית לפעילות פוגענית של עורך דין מסוים, תעביר הרשות את ממצאיה אל ועדת האתיקה לשם קיומו של בירור בעניינם, וזאת במטרה לבער את המקרים בהם מתקיימת התנהלות כזו, ולהגביר את אמון הציבור בבעלי המקצוע העוסקים בתחום.

פעילותן של המינהלות העירוניות, אשר מחד נוכחות ברמה המקומית באופן שוטף מול התושבים, ומאידך מנוהלות על ידי הרשות הממשלתית, מאפשרות איתור, שיתוף ומניעה של תופעות פסולות הפוגעות בזכויות התושבים. פניית התושבים למינהלות מבטיחה כי בעלי הדירות במתחמי ההתחדשות מקבלים את מלוא המידע וההסברים הנדרשים להתארגנותם.

בנוסף לכך, לאחרונה פרסמה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מדריך תמציתי עבור בעלי הדירות, כיצד להתנהל מול עורכי דין בפרויקט התחדשות עירונית ובהן, בין היתר, המלצה לבעלי הדירות לבחור עורך דין באופן עצמאי ולא בהמלצת מארגן דיירים או יזם.

יצוין כי בשלב זה מדובר רק על הגשת קובלנה, אשר דיון בה יערך בעתיד הקרוב. עד למועד מתן פסק הדין עומדת לעו"ד אומיד חזקת החפות.

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "שיתוף הפעולה בין הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית וועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין מטרתו הידוק ההגנה על בעלי הדירות בהתחדשות עירונית, ומניעת פעילות פסולה של עורכי דין החורגים מכללי האתיקה המקצועית. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פועלת בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי לייצר שוק בטוח עבור בעלי הדירות."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
מתי ניתן לשנות הסכם גירושין?
כאשר זוג  מתגרש ומגיע להסכם גירושין, הסכם זה על כל...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
שני פרויקטים בשותפות הקבוצות בית ירושלמי ויובלים אושרו להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים בתוך זמן שיא של כ- 4 חודשים בלבד
מדובר בפרויקטי פינוי בינוי להקמת 450 יח"ד חדשות ב-2 פרויקטים...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...