Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין

כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
קרדיט - Canva

תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה בטוחה וראויה למחייה. לרוב, הורים לא מקדישים לכך מחשבה רבה ומעלים את השאלה על דמי מדור רק לאחר שהם מחליטים להתגרש. בעבר נדרשו תשלומי מדור רק מהאב, אבל, בשנת 2017, בית המשפט החליט כי לאחר שלילד מלאו שש, שני ההורים – האם והאב – היו אחראים לתשלומי המדור.

בנוסף לכיסוי צורכי הדיור הבסיסיים של הילדים, תשלומי המדור מבטיחים שיהיה לילדים היכן לגור לאחר הגירושין. תשלומי מדור במקרה של גירושין נדרשים לשמירה על איכות החיים של הילדים לפני הגירושין. על פי החוק הישראלי, תשלומי המדור הם חלק ממזונות הילדים שההורים חייבים לילדיהם. כשהורים נשואים ומתגוררים יחד, הם דואגים יחדיו לצרכים של הילדים. עם זאת, כשהם מחליטים להתפצל, הנושא הזה עולה, וזו הופכת לאחריותם המשפטית לוודא שלילדיהם תהיה גישה לדיור, מזון, בגדים וחינוך.

מהן הסיבות לניכור מהורים?

מעשיו של ההורה המנוכר מובילים לעתים קרובות לניכור הורי. לדוגמה, עם ההורה לא מספק תנאי מחייה ראויים לילדים. או דוגמה ידועה נוספת היא הורה שפגע קשות בילדיו. במצבים אלה, הדחייה של הילדים מובנת ורציונלית, למרות שהיא די ייחודית. עם זאת, ישנם מקרים בהם ניכור הורי נובע ממעשיו של אחד ההורים, במיוחד במהלך ואחרי הליכי גירושין, וגורם לילדים לפתח עוינות כלפי ההורה השני.

ישנן כמה שיטות פעולה שיכולות להתריע על ניכור הורי מכוון. כלומר, פעולות שצריכות לעורר אזהרה ולהעלות את האפשרות שהן הסיבה לכך שהילד מתנכר להורה השני, ואולי לשקול אפשרות של הגשת תביעת ניכור הורי. האמירה שההורה השני הוא הורה מסוכן, לא אוהב או שהוא לא מעוניין ליצור קשר עם הילד היא דוגמה אחת להעברת מסרים פוגעניים. לחלופין, יכול להיות מאמץ להגביל את האינטראקציות של הילד עם ההורה השני, וכך להחליש את סמכותם כהורים ולתמרן את רגשותיו של הילד על מנת להרוס את האמון של הילד בהורה.

מדוע ניכור הורי עלול לנבוע מסכסוכי גירושין?

כאשר נראה שאין הסבר אמיתי להתנהגות המרוחקת של הילד כלפי אחד מהוריו, כלומר במילים אחרות, אי אפשר לייחס זאת למעשי ההורה. במצבים אלה, הדינמיקה המשפחתית והנסיבות הסובבות הנובעות מהקונפליקט האינטנסיבי בין ההורים המתגרשים המביאים בדרך כלל לניכור. למשל, הורה או מישהו בסביבתו יכולים להסית את הילד נגד ההורה השני במאמץ להשיג את הרצוי בהליך הגירושין המשפטי.

אמנם זה נכון שסכסוכי גירושין בעוצמה גבוהה קשורים לניכור הורי, ושסכסוכי גירושין רבים גורמים בדרך כלל להתנהגויות אלו, אך נכון גם שלא כל סכסוכי גירושין, חמורים ככל שיהיו, מסתיימים בניכור הורי. כדי שתהליך הגירושין יעבור באופן מכובד כלפי כ הצדדים המעורבים, צרו קשר עם עורכת דין דניאלה יובנוביץ טויטו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רילוקיישן לספרד: עוברים את התהליך ללא עיכובים או תקלות עם שירות מקצועי
מעבר ממדינה אחת לאחרת יכול להיות תהליך שמשנה את החיים,...
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
הזכויות שלכם במשפחה מחייבות הגנה משפטית
אחת הבעיות המוכרות במקרי גירושין היא הקשיים שנוצרים בין זוגות...
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
כמדי שנה, לקראת חג הפסח קיים נשיא המדינה את מסורת מכירת החמץ של בית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי קיימו,...
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...