Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

איפה מומלץ לגור בדיור מוגן בישראל?

איפה מומלץ לגור בדיור מוגן בישראל?
קרדיט FREEPIK

ככל שאנו מתבגרים, תובנה אחת הולכת ומחלחלת ובסופו של דבר, נעשית בלתי נמנעת – החיים לבד בבית הופכים למאתגרים. הדבר בא לידי ביטוי בשלל היבטים. תחזוקת הבית נעשית מורכבת וקשה יותר עבורנו, המעגלים החברתיים שלנו מצטמצמים ותחושת הבדידות משפיעה באופן ניכר על מצב הרוח והתפקוד. חשוב שנזכור שלא מדובר בגזירת גורל. כיום יותר מתמיד, ממתינות לך שלל הזדמנויות לבנות חיים עשירים ומאתגרים במסגרות הדיור המוגן. אחת הדילמות הראשונות שנצטרך להתמודד עמן בדרך לבחירת המסגרת המתאימה, היא המיקום. בין אם נלך על דיור מוגן במרכז, בצפון הארץ או בכל אזור אחר בישראל, אלו כמה מההיבטים שיסייעו לך לקבל החלטה מושכלת.

קרדיט FREEPIK

לשמור על אורח חיים נגיש ונוח

העובדה כי בחרנו לעבור לדיור מוגן אינה סותמת את הגולל על חיינו החברתיים והאישיים. כיום יותר מתמיד רבים מבני הגיל השלישי רוצים לצאת לבלות, ללמוד ולספוג תרבות. לכן, חשוב שנוודא שאנו בוחרים בדיור מוגן הנמצא בקרבה למרכזים המועדפים עלינו. מעבר לעובדה שמומלץ לבחור במיקום שיהיה קרוב לנקודות שחשובות עבורנו כמו קופת החולים, מרכזי קניות מועדפים או הבנק שאנו מכירים כבר שנים, כדאי לבחון את ההזדמנויות שלנו להעשרת אורח החיים. דיור מוגן במרכז הארץ, ובעיקר באזור גוש דן, יפתח בפנינו נגישות חשובה למרכזי תרבות כמו תיאטראות, בתי קולנוע ומרכזי בילוי נחשקים אחרים.

גיל הפרישה הוא גם הזדמנות נהדרת לרכוש השכלה בנושאים שתמיד ריתקו אותך אך מעולם לא היה לך זמן להגיע אליהם. גם אם אין בכוונתך לעבור למרכז, מעבר אל דיור מוגן בירושלים, למשל, יפתח לך שער אל לימודים באוניברסיטה העברית. אין צורך להיכנס אל מסלול אקדמי מפרך כדי להעשיר את החיים. המוסדות האקדמיים מציעים מגוון רחב של תוכניות העשרה גמישות ולא מחייבות המעניקות ערך מוסף רב.

לחיות בקרבה לטבע

בין אם חוף הים מהווה עבורנו מקור לעונג, או אם תמיד העדפנו את הנופים הירוקים של יערות ישראל, אין ספק שלנופים שבסביבתנו יש השפעה ניכרת על איכות החיים שלנו. מעבר אל דיור מוגן בצפון הארץ יאפשר לנו תמיד להישאר במרחק פסיעה מנחלים, מעיינות ומבואות ירוקות שמרוממים את הנפש ומשובבים את העין. מסגרות דיור מוגן איכותיות יציעו לרוב טיולים מודרכים לסביבה שיהיו נגישים לצרכים שלך.

עד כמה המיקום מתאים לתקציב שלך?

לצד ההזדמנויות הרבות שמגיעות עם גיל הפרישה, ישנם גם לא מעט אתגרים. ההיבט הכלכלי הוא ללא ספק לעתים קרובות אחד מהבולטים שבהם. גם אם השכלנו לחסוך היטב לאורך כל חיינו, חשוב שנתנהל בתקציב מוקפד, בעיקר בהתחשב בקצבאות הזקנה הזעומות שמקבלים כיום בני הגיל השלישי. כך למשל, בעוד שמגורים בדיור מוגן בירושלים או באזור גוש דן טומנים בחובם הרבה הזדמנויות לבילויים והעשרה, לעתים הדבר עשוי לייקר את מחייתנו באופן ניכר. לכן, אם החלטנו ללכת על האזורים הללו, חשוב שנוודא שהדיור המוגן מציע לנו אפשרויות מימון נוחות ומותאמות לצרכים שלנו.

להישאר מחוברים לאנשים המשמעותיים בחיינו

גם אם מדובר בפתיחה של הרפתקה חדשה בחיים, רובנו נרצה להבטיח שהאנשים שליוו אותנו כל חיינו יישארו בתמונה. לכן, לא כדאי שנתרחק יתר על המידה ממרכזי החיים שלנו. מגורים בקרבה למשפחה יבטיחו שליקרים לנו יהיה קל לבקר ושיגיעו לעתים קרובות. בסופו של יום, עם כל פעילויות ההעשרה והבילויים שנוכל ליהנות מהם במיקום החדש, אין הרבה דברים שמסבים עונג כמו להיות לצד האנשים שאנחנו הכי אוהבים בעולם. כל עוד ניקח את העובדה הזו בחשבון, נוכל ליהנות מכל העולמות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רילוקיישן לספרד: עוברים את התהליך ללא עיכובים או תקלות עם שירות מקצועי
מעבר ממדינה אחת לאחרת יכול להיות תהליך שמשנה את החיים,...
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
הזכויות שלכם במשפחה מחייבות הגנה משפטית
אחת הבעיות המוכרות במקרי גירושין היא הקשיים שנוצרים בין זוגות...
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...