הפלאפון האישי הביא לשינוי מרחיק לכת לא רק באופן בו אנו מתקשרים עם הסביבה שלנו,
אלא גם באופן בו חברות ובעלי עסקים בוחרים לשווק את שירותיהם.
בעוד המדיות הישנות כמו עיתונות ורדיו הולכות ונעלמות לנו משדה הראיה, הרי שהן מפנות את מקומן לדור השיווק החדש : שיווק דרך הטלפון הנייד.
פרסומות הן דבר חשוב ומועיל, אין ספק כי פרסומת טובה בטלוויזיה או שלט חוצות ענק באיילון יביא הכנסה נוספת לעסק, אך עד כמה זה יעיל ? כמה עלה לכם להביא את אותם אנשים לעסק ? האם הפרסומת אכן היתה משתלמת ומהו יחס ההמרה שהיה בקמפיין ?
קרוב לוודאי שאין לכם תשובות על השאלות הללו, אך כיום מערכת השיווק השתדרגה ומאפשרת לכם לבצע את הדברים בצורה אלקטרונית ומתועדת. כך תוכלו לקבל נתונים בזמן אמת, לנתח את הקמפיין ולהבין האם הוא עובר כמצופה. לא מדובר על מערכת פרסום מורכבת או תוכנה מתקדמת וניסיונית – הדבר נעשה על ידי מערכת לשליחת הודעות הכוללת מגוון כלים סטטיסטיים אשר יעזרו לכם לכמת את הקמפיין.
לא סתם SMS
שליחת SMS היא פעולה פשוטה ובסיסית המוכרת לכל משתמש טלפון, אפילו למבוגרים שביננו. בעוד רובנו משתמשים ב-SMS על מנת לתקשר עם החברים, המשפחה או העמיתים לעבודה הרי שבעלי עסקים יכולים להשתמש בשירות זה על מנת ליצור קשר עם קהל לקוחות ספציפי ומוגדר מראש. מערכת לשליחת SMS מאפשרת לשלוח דיוור למספר בלתי מוגבל של נמענים אשר הוגדרו מראש.
ניתן ליצור רשימות תפוצה המוגדרות על פי פרמטרים שונים שנקבעו על ידי בעל העסק. רשימותא לה מבטיחות כי הנמענים יהיו רלוונטיים לחומר הפרסומי. בשונה מכל פרסומת או קמפיין אחר, הרי שבקמפיין שליחת SMS לרשימת תפוצה תדעו בדיוק מי נחשף אל התוכן השיווקי והאם הוא אכן התייחס לתוכן הפרסום. כך ניתן לקבל את יחס ההמרה של הקמפיין, כלומר כמה אנשים הגיבו לפרסום ולחצו על הלינק המצורף או יצרו קשר עם העסק.
כל הנתונים בכף ידך
מערכת מתקדמת המציעה חבילות SMS לעסקים לרוב מקושרת אל תוכנה חיצונית דרכה ניתן לנתח את תוצאות הקמפיין, להבין מתי יש צורך לבצע שינוי בקמפיין ובאילו תנאים הוא היה היעיל ביותר, לאיזה קהלי יעד מומלץ לפנות בקמפיין הבא, מהי ההכנסה שהביא הקמפיין לעומת עלותו ועוד. את שליחת ההודעות ניתן לתזמן מראש או לשלוח באופן מיידי, כאשר בנוסף לכל הודעה ניתן לצרף גם קבצים, אייקונים ודף נחיתה.
מכל מקום ובכל זמן
יתרון נוסף של מערכת שליחת SMS הוא זמינותה בכל עת. ניתן לבצע שליחת הודעות מכל מקום ובכל זמן, לבצע שינויים לקמפיין בכל עת ולראות כיצד הדבר משפיע על מידת ההצלחה של הקמפיין ועוד.
בעלי עסקים רבים סיגלו לעצמם כלי שיווקי עוצמתי זה המאפשר חשיפה רבה תוך השקעה מינימלית. אם טרם הצטרפתם לשירות מסוג זה – מומלץ לבדוק את הנושא בהקדם.