עיריית ירושלים מצטרפת לאמנת עידוד צריכת מוצרים כחול לבן

עיריית ירושלים מצטרפת לאמנת עידוד צריכת מוצרים כחול לבן

האמנה לעידוד צריכת מוצרים המיוצרים בישראל הינה יוזמת משרד הכלכלה ומטרתה להביא לשינוי ציבורי ולעודד את צריכתם של מוצרים המיוצרים בישראל. במסגרת פעילות המיזם שולבו תכנים רלוונטים בבתי הספר הנוגעים ביזמות והצגת התעשייה הישראלית באמצעות סדנאות חווייתיות וקורסי שיווק. כאשר אירוע השיא של הפרויקט הינו חתימה על אמנה יישובית  על ידי תלמידים, ראש העיר, נציגי משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "לצרוך מוצר ישראלי זה סיוע לכלכלה, ליזמים ולמדינת ישראל. עיריית ירושלים פועלת כבר מספר שנים לקדם ולחזק יזמים ועסקים ירושלמיים וישראלים ואני שמח וגאה שתלמידי ירושלים נוטלים חלק פעיל בקידום מוצרים ישראלים".

ינון אלרועי, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה וראש מטה כחול לבן ציין: "אנו מגאים כי ירושלים בירת ישראל, מציינת באופן רשמי את הכרתה בחשיבות העדפת רכש כחול לבן. דברי ראש העיר ברקת, המציגים את ניסיונו כיזם וכמשקיע בעבר, הכוללים את ניסיונו בחברת צ'ק פוינט, לפיהם ליזמים ישראלים קשה לפרוץ לשווקים גלובליים ללא מכירות ובסיס איתן בשוק המקומי, אינם משמעותיים ביותר וראוי שישולבו במגוון השיקולים של כל אחד מאזרחי מדינת ישראל, בעת ביצוע רכש. בחירתה של עיריית ירושלים להעדיף מוצרים ישראלים וירושלמים כאחד, הנה משמעותית וחשובה לעידוד הצמיחה הכלכלית העירונית ושל המדינה כולה. אלרועי הוסיף כי פעילות מטה כחול לבן במשרד הכלכלה, בשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה, בתחום החינוך, הקיפה עד כה למעלה מרבע מיליון תלמידים ברחבי המדינה במסגרת סדנאות יומיות וקורסים ייעודיים לעידוד יזמות וחשיבה שיווקית".  

אמנת כחול לבן מציבה יעדים ומטרות להמשך העמקת המסר שבצריכת מוצרי כחול לבן,  בקרב הקהילה, כאשר בראש מעייניה מס' מטרות עיקריות:

  1. חשיפה לחשיבות העדפת תוצרת הארץ ויצירת גאווה לאומית בתעשייה הישראלית
  2. שיפור התדמית של מוצרים ישראלים
  3. הרחבת חשיבות המסר שבצריכת מוצרי כחול לבן, בקרב הקהילה, תוך ההשפעה על היחיד, החברה, המדינה, הכלכלה, התעסוקה, הפריפריה והסביבה וזאת כאמצעי למלחמה באבטלה.
  4. הכרה וזיהוי מוצרים ישראלים, בטרם החלטה על רכישת מוצרים, באמצעות "תו מיוצר בישראל".
  5. המשמעות של יכולתה של מדינה לפתח מוצרים, כחול לבן, כבסיס לצמיחה כלכלית.
  6. ההיבט הירוק של כחול לבן – חיסכון באנרגיה, הוצאות הובלה וכדומה.
  7. להגביר את התודעה הצרכנית, בקרב הקהילה, לרכישת מוצרים מתוצרת הארץ.הגדלת העצמאות הכלכלית.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מהדורתו ה-42 של פסטיבל הקולנוע ירושלים (17-26 ביולי) תיפתח בהקרנת בכורה של הסרט זוכה פסטיבל קאן "ערך סנטימנטלי"
"ערך סנטימנטלי", יצירת מופת בבימויו של יואכים טרייר שזכתה בפרס...
מלון אמריקן קולוני ירושלים המקום הנכון והרגוע להיות בו בימים אלה
הבריכה, הגינות, הקולינריה והשקט, מלון אמריקן קולוני מציע את כל...
אירוע האמנות השנתי הגדול, הוותיק והמשפיע ביותר בירושלים עם אלפי מבקרים - יוצא לדרך!
פסטיבל מנופים 2025: "נקודת קיצון" 22-26 ביולי בירושלים *השקה של מתחם...
פגישת עבודה ברקע סיום מבצע ״עם כלביא״
מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אמיר ברעם ומבקר המדינה, מתניהו...
העיצוב של ''מלון התיאטרון' החדש בירושלים: מראה יוקרתי המשלב אותנטיות ירושלמית. חזית המלון מתכתב עם חזית תיאטרון ירושלים
מלון היוקרה החדש בירושלים, מלון התיאטרון, נפתח השבוע לקהל הרחב. ...
פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים ה-42 ייפתח במועדו ויתקיים בין התאריכים 17-26 ביולי
צוות פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים מודיע היום, כי המהדורה ה-42...
חבר הנאמנים של מכללת עזריאלי להנדסה בירושלים צירף לשורותיו חברים חדשים
במהלך מפגש מושב חבר הנאמנים השנתי של מכללת עזריאלי להנדסה...
הספד נשיא המדינה יצחק הרצוג בהלווייתו של יונתן סמרנו ז״ל
משפחת סמרנו האהובה, קובי, איילת, יאיר, וכל אוהביו, אהוביו ומוקיריו...
נשיא המדינה במוקד המבצעי הארצי של מגן דוד אדום: ״האויב מנסה להתיש אותנו בטפטופי טילים - אבל בסוף הם ירימו ידיים כי לא תהיה להם ברירה״
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ביקרו היום, יום שני,...
מלון היוקרה החדש: ''מלון התיאטרון' נפתח לקהל הרחב בירושלים
מלון היוקרה החדש בירושלים, מלון התיאטרון, נפתח  לקהל הרחב.  מדובר...
דילוג לתוכן