Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

עורך דין לתעבורה – במה הוא יכול לעזור 

עורך דין לתעבורה – במה הוא יכול לעזור 
קרדיט תמונה FREEPIK

שאלה העולה באופן מידי כאשר נרשם לנהג דו"ח תנועה היא כיצד ובאיזה אופן יכול לסייע עורך דין לתעבורה בטיפול בדו"ח תנועה. לעיתים, נדמה כי מדובר בעבירה קלה ומינורית אשר אינה דורשת ייצוג על ידי עו"ד לתעבורה וטיפול משפטי מקצועי. ובכן, מדובר בטעות נפוצה אשר עלולה לעלות לנהג ברישיון הנהיגה שלו ולעיתים אף להביא לשלילת רישיון הנהיגה.  כמעט לכל עבירת תנועה קיימות נקודות משרד הרישוי לצדה כך שעם צבירת הניקוד, יידרש הנהג לבצע אמצעי תיקון שונים על ידי משרד הרישוי כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה. מדובר בסנקציות משמעותיות אשר לעיתים עלולות לעלות לנהג לא מעט כסף וכן לגרום לשלילת רישיון הנהיגה לתקופה ארוכה ומומשכת. 

עורך דין לתעבורה, במה מדובר 

עורך דין לתעבורה הינו עורך דין אשר הוסמך על ידי משרד המשפטים וחבר בלשכת עורכי דין. מעבר לעובדה כי הינו עורך דין, הרי שגם עורך דין לתעבורה הינו גורם מקצועי אשר רכש ידע וניסיון בתחום דיני התעבורה ובידיו היכולת לסייע לנהגים לשמור על רישיון הנהיגה שלהם לטווח הקצר ולטווח הארוך. מעבר לבקיאות של עורך דין לתעבורה בדיני תעבורה, עורך דין זה יהיה מנוסה בפרקטיקה הקיימת בבתי משפט לתעבורה ויכיר את לשכת התביעות והנפשות הפועלות שם. שילוב של הכרת החוק והפסיקה על בוריים יחד עם ניסיון בטיפול בתיקי תעבורה אל מול לשכת התביעות, יביאו בהכרח לתוצאות משפטיות מצוינות עבור הנהג ובפועל יוצא לשמירה על רישיון הנהיגה שלו. 

מדוע שאצטרך ליטול את שירותיו של עורך דין לתעבורה 

לא אחת משרדנו נתקל בשאלה מדוע יש צורך ליטול את שירותיו המשפטיים של עורך דין לתעבורה כאשר מדובר בדו"ח מסוג ברירת משפט פשוט וקל כגון שימוש בטלפון בזמן נהיגה או נהיגה במהירות מופרזת . חשוב לזכור כי נהגים רבים כלל אינם מודעים לשיטת הניקוד המופעלת על ידי משרד הרישוי כך שכמעט לכל דו"ח תנועה מופיעות נקודות לצדו אשר מצטברות לכל ניקוד אחר בהתאם לתקופת הצבירה של הנהג. יש לציין כי ניקוד משרד הרישוי גם אם נדמה כי אינו גבוה הרי שהוא מצטבר לכל נקודות אחרות ועלול לפגוע אנושות ברישיון הנהיגה של הנהג. לדוגמה, עבירת שימוש בטלפון נייד במהלך נסיעה כוללת 8 נקודות משרד הרישוי וחציית צומת באור אדום 10 נקודות משרד הרישוי מדובר בלא מעט נקודות המצטברות לכל ניקוד אחר. עורך דין לתעבורה אשר לו הניסיון והמקצועיות לטפל בעניינים הקשורים לדיני תעבורה יוכל באמצעות הידע המשפטי שרכש להביא לביטול הדו"ח או לכל הפחות לשינוי סעיף העבירה לעבירה אשר אינה כולל לצדה נקודות משרד הרישוי. באופן זה ישמור עורך הדין על רישיון הנהיגה של הנהג ויסייע לו להמשיך לנהוג ללא חשש מסנקציות כאלה ואחרות אשר תוטלנה עליו על ידי משרד הרישוי. 

כיצד עורך דין לתעבורה פועל לשמירת רישיון הנהיגה 

עם קבלת דו"ח התנועה לידיו יעיין עורך הדין בחומר אשר נמסר לו ויוכל ליתן ייעוץ ראשוני לגבי העבירה והטיפול בה. יש לזכור כי לרוב החומר אשר ימסר לעורך הדין על ידי הנהג לא יהיה שלם ועל עורך הדין יהיה לפנות למשטרת ישראל בבקשה לקבל את מלוא החומר הקיים בתיק. 

לאחר קבלת הדו"ח לידיו, יפעל עורך הדין לתעבורה להגיש בקשה להישפט וכן ייתייצב במועד הדיון אשר ישלח על ידי משטרת ישראל בבית המשפט לתעבורה. עורך הדין יפעל כאמור לצילום כל החומר הרלוונטי הקיים ולאחר מכן יערוך רשימת כשלים העולה ממנו אותה יציג בפני התביעה המשטרתית במסגרת משא ומתן אשר ינהל עמה לתיקון העבירה לעבירה קלה יותר או לביטול הדו"ח. 

ככל ולא ניתן יהיה להביא לתוצאה הרצויה במסגרת משא ומתן, ישקול עורך הדין יחד עם הלקוח את המשך הפעילות בתיק ולאחר מכן ככל ויש צורך בכך, ינהל את התיק לרבות חקירת השוטרים הרלוונטיים ויתר נסיבות העניין. אין ספק כי לייצוג של עורך דין לתעבורה בדו"ח תנועה ייתרונות רבים, אל תקלו ראש ברישום דו"ח, פנו לעורך דין עוד היום ושמרו על רישיון הנהיגה שלכם. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלכוהול, גמילה, ומה שביניהם
אלכוהוליזם כבר מזמן אינו מושג נידח בחיי האנושות, ב2023 אנחנו...
רילוקיישן לספרד: עוברים את התהליך ללא עיכובים או תקלות עם שירות מקצועי
מעבר ממדינה אחת לאחרת יכול להיות תהליך שמשנה את החיים,...
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
הזכויות שלכם במשפחה מחייבות הגנה משפטית
אחת הבעיות המוכרות במקרי גירושין היא הקשיים שנוצרים בין זוגות...
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...