Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה ביקר במועצה המקומית הבדואית חורה

נשיא המדינה ביקר במועצה המקומית הבדואית חורה
קרדיט צילום: קובי גדעון/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ביקרו היום, יום חמישי, ל' בחשוון, 24 בנובמבר, במועצה המקומית הבדואית שבדרום, חורה. הנשיא ורעייתו פתחו את הביקור בבית הספר הרב תחומי ״עמל עהד״ למצוינות במדעים, בו קיבלו את פניהם ראש מועצת חורה חאבס אלעטאונה ותלמידות כיתות ט׳ בלבוש מסורתי, ולאחר מכן ערכו שיח פתוח עם כ-40 מתלמידי בית הספר.

קרדיט צילום: קובי גדעון/לע"מ

בית הספר הרב תחומי "עמל עהד" מתמחה במקצועות מדעיים ועל כן כל תלמידי בית הספר לומדים מקצועות כגון כימיה, פיזיקה וביולוגיה במסגרת תוכנית הלימודים שלהם.

בתחילת המפגש עם התלמידים נשיא המדינה פנה אליהם ואמר: ״זהו כבוד גדול עבורי להיות בבית הספר הנפלא הזה, פה בחורה. ישוב שהפך להיות סמל למצוינות, הצלחה ולימודים במדינת ישראל, ולא פחות חשוב מכך הוא סמל ליכולת לבנות נגב משותף ואחר כאן בארץ.

קרדיט צילום: קובי גדעון/לע"מ

כולנו אחים ואחיות וכולנו חיים כאן ביחד, כל אחד ואחת מאיתנו רוצים לממש חלומות ביחד, אני פה כדי שנדבר על כל החלומות האלו. החיים משתנים לנו במהירות מול העיניים אנחנו רואים את המדע, החלל התקשורת בהתפתחות תמידית וכל זה מתחיל כמובן מבית הספר. אנחנו מאושרים ושמחים להיות כאן אתכם היום ומאחלים לכם בהצלחה!״

לאחר מכן שמע הנשיא שלושה סיפורים מרתקים של פורצי דרך בחברה הבדואית.

מהבולט שבינהם סיפורה של וופאא אלטאונה אבו שארב, מנהלת בית הספר ״אלזהראא״ ששיתפה את התהליך שעברה: ״כשהייתי קטנה היה לי חלום להיום רופאת ילדים. החלום הזה התמוגג בגיל 18 בשל תנאי הקבלה המגבילים. ציון פסיכומטרי גבוה וסף גיל 21. אחרי שהבנתי שלא אוכל להיות רופאה, החלטתי ללמוד פסיכולוגיה כיוון שלא הייתה אז פסיכולוגית במגזר הבדואי.
לבסוף, לא התקבלתי ולאחר מכן מנהלת המחלקה לפסיכולוגיה הפנתה אותי ללמוד תואר ראשון בחינוך ותוך כדי ללמוד קורסים בפסיכולוגיה. למרות הכל, הצלחתי להתקבל לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית וסיימתי את ההתמחות בהצטיינות. רציתי להשפיע על מערכת החינוך, ולכן ניגשתי למכרז- להיות מנהלת בית ספר ״אלזהראא״ וזכיתי בו על אף שבתפקיד הזה עוסקים בעיקר גברים. גדלתי בבית שחשוב לו החינוך ומאמין במנהיגות נשית, ואני מאמינה כי החינוך הזה הוביל אותי למי שאני כיום.״

קרדיט צילום: קובי גדעון/לע"מ

עוד סיפרו את סיפורם עותמאן אלשיח׳, מנכ״ל חברת סיראג׳ טכנולוגיות שמתמחה בפיתוח מוצרים ופתרונות אינטרנט וד״ר עאהד אמטיראת מומחה ברפואת עיניים ומנתח, יו״ר ומייסד עמותת ״עאהד״.

בהמשך הסיור, קיימו הנשיא ורעייתו פאנל עם חברי המועצה, ראשי הרשויות וראשי עמותות בנושא התעסוקה בחברה הבדואית. בינהם השתתפו ראש מועצת חור'ה חאבס אלעטאונה ראש המועצה האזורית אל-קסום סלאמה אלאטרש, ראש עיריית רהט עטא אבו מדיעם ראש המועצה המקומית כסייפה עבד אל עזיז נסאסרה וראש המועצה האזורית נווה מדבר אברהים אלהואשלה.

קרדיט צילום: קובי גדעון/לע"מ

עם תום השיחה הנשיא סיכם את דבריו ואמר: ״כל הצרכים של החברה הבדואית נמצאים במרכז סדר היום של מדינת ישראל. בית הנשיא הוא מקום מפגש בו אני יכול להביא את כל הגורמים הרלוונטיים לשיחה פתוחה ולפתור בעיות. זהו אתגר חשוב, ואני רוצה כנשיא מדינת ישראל לקדם סדרי יום שהם חשובים לחברה הישראלית כולה. אני רוצה להודות לכם על הדיון החשוב ומאיר העיניים.״

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
כמדי שנה, לקראת חג הפסח קיים נשיא המדינה את מסורת מכירת החמץ של בית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי קיימו,...
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...