Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בישיבת ההסדר בירוחם שאיבדה שמונה מבוגריה במערכה והתייחס לנפילתם של 24 לוחמי צה״ל

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בישיבת ההסדר בירוחם שאיבדה שמונה מבוגריה במערכה והתייחס לנפילתם של 24 לוחמי צה״ל
קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

״התחלנו את היום בבשורה מרה מאוד, על אובדנם ונפילתם של חיילים יקרים ואהובים, מכל רבדי החברה הישראלית. מיכל ואני מכירים חיילים שנפלו ביממה האחרונה, ואנחנו משתתפים מעומק הלב באבלן של המשפחות.

זאת עוד תוספת כואבת למגש הכסף שאנחנו נושאים מדור לדור, מגש הכסף שהוא מצבת הגבורה של הלוחמים במערכה הכבדה הזו שאין צודקת ממנה. אנחנו שולחים מכאן ניחומים וחיזוק למשפחות השכולות שעולמן חרב עליהן באסון הנורא.

אנחנו גם מחזקים את מפקדי צה״ל, הלוחמים, הלוחמות, כל מי שנמצא בחזית, כל מי שנמצא בכל מערכי הלחימה; שישלימו את המשימות, שישובו בשלום, שיכריעו את האויב הנפשע והמר, כדי להביא שינוי אמיתי – שינוי אמיתי בחיינו, שינוי אמיתי בחיי שכנינו, שינוי אמיתי באיזור כולו. זו שליחות עצומה והיסטורית ואני רוצה להודות ללוחמים שנמצאים כאן.

הרוח היא הדבר הכי חשוב במערכה הזאת, היכולת שלנו להיות כקבוצה אחת, ביחד, מאוחדים ומלוכדים. מחר אני מתכוון לשאת על כך נאום בכנסת ישראל, בט״ו בשבט, יום ההולדת ה-75 של הכנסת. שם, במקום בו נציגי העם מתכנסים, אני מתכוון לדבר על רוח האחדות הזאת בכל מקום ומקום.

מיכל ואני פוקדים משפחות שכולות, פצועים, מפונים, משפחות של חטופים, ואנחנו שומעים מכל עבר – תהיו ביחד, תורידו את מפלס הריב. אפשר להתווכח אבל כמו שאתם לומדים פה, רבה ורבא, שמעיה ואבטליון, בית הלל ובית שמאי. זה אך טבעי, אני חושב שזה אפילו חלק מהדי אן איי שלנו, אבל יש דרך איך להתווכח, אני חושב שזה מאוד חשוב שנדע לקיים שיח, וכל מי שיצא מן המערכה יודע את זה, אנחנו מכירים את זה גם מהבית. מה שקורה שם שונה ממה שקורה כאן.

אני רוצה לדבר על השכול. אתם איבדתם שמונה חברים יקרים ואהובים, פקדנו את ביתם של חלקם, קראנו על אחרים, קראנו גם את הדברים הנפלאים של ראשי הישיבה.

זהו החזון של דוד בן גוריון – כאן בנגב, כאן זה המקום של ההתפתחות עם ישראל. שמונה חברים שלכם נפלו במערכה הכבדה, על קידוש ה׳ ובהגנה על הארץ, על המולדת. מכאן מירוחם תצא תורה, וזו אמירה מאוד חשובה. אנחנו רואים את החזון הנפלא שלכם. אני רוצה לאחל לכולכם שתטעו כאן שורשים, כל אחד לפי דרכו, כי באמת המקום הזה הוא העתיד של מדינת ישראל בהרבה מאוד מובנים.

לוחמי צה״ל מגיעים מכל קצוות הארץ, והרבה מהם בוגרי החינוך הדתי וישיבות ההסדר. הם הולכים ראשונים, ואני כאן כדי לבטא הוקרה עמוקה והערכה לכם, ׳היושבים והלומדים׳ כפי שחיים נחמן ביאליק תיאר את בית המדרש, את עולם הישיבות בכלל ואת עולם ישיבות ההסדר בפרט.

אני מבקש לחזק אתכם, רוחנית, ולומר לכם שאנחנו מעריכים אתכם מאוד. העם כולו מעריך מאוד את מה שהוא רואה, את הגבורה בנפש, את זיו העלומים ואת היכולות הנפלאות שלכם. ואני מקווה שגם תדעו ימים טובים, כמו כל עם ישראל, שנגיע לימים של שקט. עוברים את התקופה הזאת בייסורים אבל אנחנו גם נצא מהתקופה הזו מחוזקים כי אנחנו עם חזק שעבר דברים איומים, כשאני חושב על זה בציר ההיסטוריה, ותראו מה בנינו ומה עשינו.

אני מאחל לכולכם בריאות טובה, תחזרו בשלום, תלמדו היטב ותעשו טוב לעם ישראל, תודה רבה לכם״.

קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
מלון יהודה, המקום האולטימטיבי לבלות בו הקיץ עם כל המשפחה
פעילויות קיץ לילדים  בריכת שחיה חצי אולימפית בריכת ילדים משחקיה...
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית
מוזיאון ידידי ישראל אירח את משלחת שראכה ממרוקו שהגיעה לישראל...
קיץ אינטראקטיבי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים בואו לנגן בעצמכם מנגינות של קיץ
חוויה לכל המשפחה בכל גיל נגינה חיה בשיתוף הקהל * הצצה...
מישהו לרוץ איתו תערוכת ציורים חדשה בתמול שלשום מחווה לספרו של דוד גרוסמן במסגרת ציון 30 שנה להקמת תמול שלשום
מחווה לספרו של דוד גרוסמן 'מישהו לרוץ איתו' במסגרת אירועי...
נשיא המדינה במפגש ראשי רשויות מקומיות ואזוריות חדשים
״אני מאוד מודאג. אני מאוד מודאג מעליית הטון, מהעימותים המילוליים...