האם קרה לכם בעבר שקראתם מאמר כה טוב על אוכל או קינוח מסוים שהרגשתם שאתם יכולים להריח אותו דרך המסך? דעו שאם זה קרה לכם בעבר, זו ללא ספק ההוכחה לכוחה של המילה הכתובה! ממש כפי שיש מאמרי תיירות שלאחר קריאה על יעד מסוים כל מה שאתם רוצים לעשות הוא לארוז מזוודה, כך קורה גם עם אתרי אוכל שמצליחים להעביר לכם טעם וריח בעזרת הכתיבה. בואו לגלות איך עושים זאת.
הניחוח מתפשט בכל הבית
כתיבת תוכן לאתרי מתכונים ואוכל, אבל לא סתם כתיבה שמתארת מתכון, אלא כתיבה שמתארת את התהליך, את הרכיבים וחומרי הגלם, את הכבוד כלפיהם בזמן הכנת המנה, כתיבה ציורית, מעניינת ומושכת, היא כתיבה שהופכת את הטקסט המשמים על גבי המסך לחי ונושם.
כאשר אתם קוראים על טקסט שמספר לכם כיצד השוקולד נמס וריחו המתוק מתפשט ברחבי הבית, או כשהטקסט מספר על תבשיל מנחם מבית סבתא ופתאום אתם נזכרים באותו הריח המוכר והאהוב, אז אתם נפגשים למעשה עם כוחה האמיתי של המילה הכתובה, הכוח שלוקח אתכם לטיול בשבילי זיכרונות הילדות שלכם, הכוח שמזכיר את פניה וחיוכה החם של סבתא ומעל הכול – הכוח שגורם לכם לדמיין זאת לנגד עיניכם, להריח זאת באפכם ולטעום את הטעמים הנפלאים האלו בפיכם.
למרות, שבפועל, אתם יושבים מול מחשב וקוראים טקסט… לא אין עוגת שוקולד חמה בניחוח משכר בתנור שלכם, וגם לא תבשיל מבית סבתא על הגז, אבל יש זיכרון ברור של הדברים הללו, בעקבות קריאת הטקסט המונח לפניכם בצג המחשב.
יכולת של כתיבת תוכן מסוג זה היא ברכה. לא כל אדם ניחן ביכולת זו. כולנו יכולים לכתוב מתכון, ודאי זה קל ופשוט מאוד. אך, לא כולנו יכולים לגרום לאדם שקורא עליו לחוש אותו, להריח אותו, לטעום אותו ולערוג אליו שוב.
למה דווקא כתיבה שכזו כל כך חשובה דווקא באתרי אוכל?
כתיבת מאמרים בתחום האוכל, חייבת להיות לא פחות יצירתית ומושקעת מהמנה שמכינים במטבח. גם באוכל, עוד טרם טעמנו אותו ונגסנו את הביס הראשון, ראשית, נסקור אותו עם העיניים שלנו כי מראה המנה הוא זה שיגרום לנו להחליט אם לטעום ממנה או לא. לאחר מכן, נריח אותה, את המרכיבים שבה, את התבלינים שבה ורק לאחר מכן, אם המנה צלחה את חוש הראייה והריח, ניקח מזלג, כפית או כף ונטעם אותה.
כדי לגרום לגולשים להיכנס לאתר האוכל שלכם ולרצות להכין את המנה שלכם, עליכם למעשה לשכנע אותם לעשות זאת. נכון, אתם יכולים לקנות תמונות נפלאות מאתרי תמונות. נכון, התמונה תראה מיליון דולר ואולי אף תעבוד ותצליח לגרום לגולשים להכין אותה בבית. אבל, אם אתם רוצים קהל קבוע של גולשים, כזה שיעריך וישתף את המתכונים שלכם, תצטרכו יותר מתמונה יפה. תצטרכו תוכן איכותי, כזה שיגרום לגולשים שלכם להתאהב בכם ובמנות שלכם, כזה שהם ישתוקקו לגלות מה המתכון הבא שתפרסמו.
איך למשוך את הגולשים דווקא לאתרכם?
אחת השיטות הטובות ביותר למשוך גולשים לאתר היא על ידי הקמה של בלוג. בבלוג, תוכלו לפנות אל הגולשים בנימה אישית יותר, להציג את ה"אני" שלכם דרך המילים. בבלוג תוכלו לשתף את הגולשים בסיפורים שונים מחייכם על מתכונים ומנות שונות, על שינויים ותוספות שאתם ממליצים עליהם בהכנת מנות מסוימות, על טיפים חשובים בבישול ואפייה, על המלצות לגבי כלים שונים ועל היתרונות או החסרונות שלהם.
דרך הבלוג, אתם יכולים למצב את עצמכם כאוטוריטה בעיני גולשים רבים, אשר לא רק ישובו אל האתר שלכם, אלא גם ימליצו עליו לחברים ובני משפחה.
מי יכול לכתוב תוכן ציורי לאתרי אוכל?
כיום, ישנן חברות תוכן המעסיקות כותבים מחוננים שיכולים לתאר את המנות שלכם לפרוטרוט ולסחוף את הגולשים שבי אחריכם. הכותבים הללו מתמחים בכתיבת תוכן לאתרי אוכל ויש ביכולתם לתאר ולהציג את המנות שלכם כפי שתיארנו במאמר זה.
אם גם אתם מחפשים להוסיף לאתר שלכם שלל מאמרים מרתקים וסוחפים, אשר יגרמו לגולשים לרצות לשוב פעם אחר פעם, כל שעליכם לעשות הוא להזמין מאמר אחד ולהיווכח שאכן זה אפשרי שהניחוח של המתכונים שלכם יתפשט ברחבי הבית דרך המסך.