Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

יועץ בטיחות אש וחשיבות ההסמכות לבטיחות בחברה

יועץ בטיחות אש וחשיבות ההסמכות לבטיחות בחברה
credit pixabay

חשוב מאוד לשמור על בטיחות אש בכל חברה. אש יכולה להרוס מרחבים שלמים בשניות ולגרום לנזקים עצומים, לפגוע ולהשבית את העסק וכן לפגוע בנפשות. במקרה של שריפה, אנשי שירותי הכאבות נעזרים בתוכנית בטיחות באש למעברי חירום וכן באמצעים לכיבוי שריפות וכך להציל חיים ורכוש.

מהם תחומי האחראיות של יועץ בטיחות אש?

תפקידו של יועץ בטיחות אש הוא חשוב ביותר והוא נמצא ראשון בראש ההיררכיה לאחר התכנון של האדריכל. יועץ הבטיחות למעשה מחליט בהתאם לדרישות איזה מערכות צריך ומשם מממשיכים שאר היועצים לעבוד בתיאום התכנון.
לתחום בטיחות אש יש חשיבות רבה בייחוד במקומות עבודה שבהן העבודות שמתבצעות כוללות עבודות בתנאי שטח או עבודות עם מכונות. התדירות לבדיקת אישור כיבוי אש מתבצעת פעם בשנה וישנם מקרים של עסקים ומקומות ציבוריים אשר מוגדרים כבעלי רמת סיכון גבוהה ועל כן במקומות אלו יהיה צורך לבצע בדיקה זו פעם בחצי שנה.

איזה עסקים זקוקים לאישור בטיחות אש?

בהתאם לחוק הישראלי ובהתאם להנחיות שירותי כבאות, יש צורך להגיש תכנית בטיחות לכל מבנה. כל ארגון, גופים מוסדיים, לקוחות פרטיים, אולמות אירועים, בתי מלון, בתי אבות, מבני משרדים ועוד. כל ארגון נדרש להגן על העובדים שלו ולאפשר להם לעבוד בצורה הבטיחותית ביותר ועל כן בין היתר, החוק הישראלי  דורש יועץ בטיחות אש. בתחום זה נכלל גם נושא ההגנה במקרה של דליקות או שריפות.

אם אתם תוהים מה יש לעשות בכדי לקבל אישור כיבוי אש, הרי שישנן כמה דרישות חשובות: ראשית כל, בדיקה של חברה מוסמכת שמטרתה היא לוודא את התקינות של מערכות וציוד כיבוי האש במקום, יש לבצע בדיקת תקינות של לוחות החשמל, יש לבצע בדיקות לתקינות גלאי העשן וכן מערכות הספרינקלרים, יש לבדוק את המטפים, לבדוק את יציאות החירום, את תאורת החירום וכן לחשב תפוסת קהל.

כמו כן, יש צורך להציג תוכנית בטיחות אש שבה יפורטו כל אמצעי הבטיחות, סידורי הכבאות, דרכי המילוט, גישה לכבאיות למקרה של גילוי וכיבוי אש וכן בדיקה שכן המתחם כולו כוסה בצורה הטובה ביותר.
הדרישות לקבלת אישור מעין זה יהיו תלויות בכמה גורמים לרבות: המבנה, הפעילות המבוצעת במבנה, הסביבה ועוד.

תהליך העבודה עם יועץ בטיחות אש

כאשר מדובר על הסמכות בטיחות ליועץ בטיחות אש הרי שבסמכותו לערוך בדיקה מקיפה לכל תוכנית אדריכלית בפרויקט עם מתן הנחיות לאדריכל וליועצים שלו בהתאם לדרישות הכיבוי. מעבר לכך, העבודה מולו תבוא לידי ביטוי בתיאום, תכנון וגיבוש של פרויקט והגשת תוכנית בטיחות אש לאישור של הרשות הארצית לכבאות והצלה.

היועץ יטפל באופן מקצועי ועקבי בכל התנגדות העולה למתן האישור. מעבר לכך הוא יסרוק את כל התוכניות ויעביר לאדריכל וזאת כחלק מדרישות ההיתר לקבלת אישור בטיחות אש המתוכננת העתידית.
ביצוע תוכנית האש תתבצע על ידי קבלן מורשה אש שמדבק בשפה אחת עם יועץ הבטיחות ומקבל את ההנחיות של לביצוע בשטח וזאת בכדי ליישם את כל הדרישות בהתאם לתכנית.

מה קורה אם לא מיישמים את הוראות הבטיחות של יועץ בטיחות אש?

חשוב מאוד להיצמד לתוכנית בטיחות האש של המבנה וזאת בכדי שלא לטעות ולסטות מהחוקים והתקנות. אם לא נצמדים לתוכנית ניתן לפספס אלמנטים חשובים בביצוע אשר בזמן פיקוח עליון בודקים אותם והדברים הללו מלווים בעלויות גבוהות.
על כן, אין ספק שחשוב ביותר להתייחס ברצינות רבה לתוכנית וליישם את כל הפרטים שבה במבנה.

הדבר החשוב ביותר הוא לבחור יועץ בטיחות אש מקצועי ומנוסה אשר יודע כיצד לבצע את תפקידו ברמה הגבוהה ביותר.

חברת צמח בטיחות בעלת יועצים ומדריכים מקצועיים, בעלי ניסיון רב בתחום הבטיחות. כל מדריכי החברה בעלי הסמכות ואישורים מתאימים להדרכות בתחומי בטיחות שונים. לשיחת ייעוץ ללא עלות ולתיאום יעוץ בטיחות בתחום כיבוי האש, צרו קשר עם חברת צמח בטיחות בע"מ

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כך בוחרים היום צלם לאירועים
יש לכם בקרוב אירוע מרגש ואתם רוצים לזכור אותו בצורה...
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...