Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

גידול בעלי חיים אקזוטיים

גידול בעלי חיים אקזוטיים
צילום: שאטרסטוק

יש מי שאוספים דברים ישנים (תקליטים למשל), בעוד אחרים אוספים דברים קצת מוזרים (כמו מחדדים מכל העולם). יש מי שנוסע לקצוות העולם עבור תחביביו ויש מי שנוסע בתחביב עצמו – נאמר אספן מכוניות ישנות (תחביב יקר – לפני כן מומלץ להיות אספן מוצלח של כסף). בין אינספור התחביבים ה"אקזוטיים", אחד הפופולאריים ביותר הוא גידול בעלי חיים אקזוטיים. מה זה אומר בעצם?  

גידול בעלי חיים אקזוטיים
צילום: שאטרסטוק

 מה אקזוטי?

הרוב הגדול של בעלי החיים שאנשים פרטיים מגדלים, הם כלבים וחתולים (כלבים בעיקר). אלה שני סוגי חיות המחמד הבולטות לאורך השנים, באופן קבוע. לצידם, יש עוד שורה ארוכה של בעלי חיים שמגדלים, נפוצים פחות. בגדול, מדובר על בעלי כנף, זוחלים ומכרסמים. בתוך כל אחת מהקטגוריות האלה, ישנם כמובן מינים שנפוצים יותר כחיות מחמד (תוכים מסוגים פשוטים למשל). אבל לצידם יש גם מינים יותר "אקזוטיים" ונדירים, דוגמת סנאי מעופף. 

כל מגדל חוקר

כמובן, מהוטרינר שלכם תוכלו לקבל עזרה רבה וחשובה ומבחינת וטרינרים ירושלים מציעה מבחר גדול. עם זאת, סביר שלא יהיה זמין עבורכם וטרינר 24 שעות ביממה ולא בהכרח תמצאו וטרינר מנוסה מאוד בחיה המדוברת. כך שלעתים קרובות תצטרכו לחקור דברים בעצמכם, אם תרצו לספק לחיה את תנאי המחייה המיטביים ולתת מענה מהיר לסיבוכים שונים. ה"מחקר" הזה חשוב ביותר, מאחר שלא הייתם רוצים לשלם הרבה ולהתארגן באופן מיוחד לגידול חיה אקזוטית, רק בכדי לגלות פרט קטן אך מטריד, שהופך את כל הסיפור לאכזבה. למשל – שלחמוסים יש ריח רע. 

אקזוטי זה נדיר?

אקזוטי זה לא בהכרח נדיר. איגואנה היא דוגמה לחיית מחמד יוצאת דופן מבחינת גידול פרטי. מצד שני, היא נפוצה מאוד באזורי הגידול הטבעיים שלה. לא פעם, דווקא העובדה שחיה מסוימת לא נפוצה לגידול ביתי, הופכת אותה לאטרקטיבית למגדלים. כמובן, במצבים כאלה גם היקף המגדלים האחרים עם ידע לגבי חיה זו והוטרינרים שמתמחים בה, יהיה קטן יותר. כך שאם תעשה חיפוש עם המילים וטרינר ירושלים, תמצא אמנם מבחר וטרינרים טובים, אבל פחות בעלי ניסיון באותה חיה מוזרה. 

מה לגבי המחיר?

באופן טבעי, מה שיותר יוצא דופן נוטה להיות יקר יותר. כך לפחות ברכישה. הטיפולים השוטפים (כמו חיסונים) עשויים להיות דווקא פשוטים יותר ביחס לכלב או חתול. תלוי בסוג החיה בו מדובר. עוד היבט עלות משמעותי מאוד, הוא כל הקשור לתנאי המחייה שיוצרים עבור החיה. מדובר על כלוב או כל סוג מתחם אחר (אקוואריום או טרריום למשל). לכך מתווספים עזרים שונים, שיכולים להיות עזרים לשליטה בתנאי האקלים או מתקנים שונים עבור הפעילות האופיינית של החיה. כאן העניינים קצת מסתבכים ומתייקרים. נאמר שאתם רוכשים חיה "אקזוטית", שהיא אקזוטית בדיוק מאחר היא מגיעה מארץ טרופית לחה. זה אומר שכאן היא לא תרגיש בבית, עד שתהיה לה רמת הלחות אליה היא מורגלת. כל זה דורש ציוד מתאים וניטור מצב. מזון הוא היבט נוסף שישפיע על המחיר. איגואנה אוכלת בונזו? לא בהכרח. איגואנה אגב אוכלת ירקות, אבל מה עוד? מה בדיוק צריך? נזכיר, כי מזונות של בני אדם לא רק שלא מתאימים במקרים רבים, אלא גם עשויים להזיק. 

האקזוטי שבאקזוטי

אם מדובר בחיות שיוצאות דופן גם לגבי מינן (למשל חיות לבקניות), המחיר יעלה משמעותית. 

עם זאת, אזהרה חשובה: יש חוקים בנושא יבוא חיות אקזוטיות. עבור חיות רגילות כמו כלב או חתול, מדובר בעניין סטנדרטי יותר, אבל יש חיות יוצאות דופן, שאם תביאו לארץ או תרכשו, גם תעברו על החוק וגם תסכנו את הסביבה (בהפרת איזון ביולוגי). 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...