מתנדבי עמותת אור ירוק בירושלים, ביצעו תצפיות מיוחדות לבדיקת יישום "נוהל 6" ברכבי חברה הנוסעים בעיר. המתנדבים התמקמו במספר מוקדים ברחבי העיר ובדקו האם המדבקות על גבי הרכבים הן תקניות. בין היתר, בדקו המתנדבים את תקניות מספר הטלפון שעל גבי המדבקה, את מיקום המדבקה, את הכיתוב מתחת לטלפון, את גודל המדבקה ואת זמן פעילות מוקד התלונות אליו מפנה המדבקה.
בסה"כ בדקו המתנדבים 35 רכבים ומצאו כי ב-25 מהם המדבקה לא הייתה תקנית. שניים מהרכבים שנבדקו לא ענו על אף קריטריון ליישום הנוהל, בשישה מתוכם זמן פעילות המוקד מיקום המדבקה ומספר הטלפון או הכיתוב תחתיו לא נמצאו תקינים. בשניים מהרכבים שנבדקו מיקום המדבקה וזמן פעילות המוקד לא נמצאו תקינים וב-13 נוספים נמצא ליקוי אחד בלבד. הבדיקה שנערכה בירושלים, נערכה במקביל ב- 49 יישובים נוספים ברחבי הארץ, באמצעות מתנדבי מועדוני אור ירוק וחברי קבוצות הנוער של אור ירוק. בסך הכל, נבדקו 992 רכבים בכל רחבי הארץ.
לפני כשנתיים, בחודש ספטמבר 2012, עיגן שר התחבורה את "נוהל 6" בחקיקה, המחייב חברות וציי רכב להדביק מדבקה על כל רכב, עם פרטי התקשרות למוקד טלפוני, להתראה על התנהגויות מסוכנות של הנוהג ברכב.
על פי החוק, על המדבקה להיות מודבקת בחלקו האחורי של הרכב, בצד שמאל, כשעליה מצוין מספר של מוקד טלפוני, בן לא יותר מחמש ספרות. מספרים בעלי יותר מחמש ספרות לא רק שאינם תקניים, הם גם בלתי פעילים, כלומר – המספרים לא שייכים למוקדים הטלפוניים. מכיוון שהמספר הנכון של המוקד הטלפוני אינו מופיע על גבי הרכב, אין כל אפשרות לדווח על עבירות תנועה אותן מבצע הנהג. בנוסף, על המדבקה להיות מלבנית בגודל של 10*40 ס"מ ומתחת למספר הטלפון צריך להיות הכיתוב "איך הנהיגה שלי?" או "איך אני נוהג?".
לא רק המדבקה צריכה להיות נטולת ליקויים, אלא גם על מוקד התלונות לעבוד באופן תקין. על פי החוק, מוקד התלונות חייב לספק מענה אנושי בימי חול בין השעות 6:00-22:00 ובשאר השעות עליו להפעיל מענה אוטומטי.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נוהל 6 הוא אמצעי יעיל וחסכוני למען המאבק בתאונות הדרכים בישראל. הדיווח על נהגים מסוכנים מאפשר לטפל בהם ולהפחית את מידת סכנתם בכביש לשאר המשתמשים בדרך. על משרד התחבורה לאכוף את החוק ואת העדכון לחוק בכדי שנוהל 6 ימשיך להועיל למען הבטיחות בדרכים בישראל".