Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חקירה לפני מתן עדות: למה כדאי לשים לב

חקירה לפני מתן עדות: למה כדאי לשים לב
קרדיט - Freepik

משטרת ישראל יכולה לזמן אדם מסוים בהתאם לשיקול דעתה לאחד משני סוגי חקירות: חקירה באזהרה וחקירה לצורך מתן עדות. חקירה באזהרה נעשית לאדם המוגדר כחשוד בביצוע עבירה. לחקירה למתן עדות יזומן עד לביצוע העבירה שעדותו יכולה מבחינת המשטרה לסייע להמשך החקירה. רבים המזומנים לחקירה למתן עדות ניגשים לעניין בקלילות כשהם בטוחים שיאמרו את מה שראו ובזה העניין יסתיים. דברים אינם כך. גם חקירה למתן עדות יכולה להיות ארוכה ולמשטרה יש את הזכות להפוך אותה לחקירה באזהרה אם מדבריו מתעורר החשד לכך שהעד היה מעורב בעבירה או שיתף פעולה. לכן, ייעוץ לפני חקירה עם עורך דין פלילי ובעל ניסיון הוא חיוני גם כשהזימון הוא למתן עדות בלבד.

מהו מעצר ימים

תפקידו של מעצר חשוד המבצע עבירה הוא לאפשר להליכים הפליליים להתקיים כפי שצריך וללא שיבושים. מלבד מעצר למשך 24 שעות לצורך חקירה ראשונית, המשטרה צריכה לקבל את אישור בית המשפט ולשקול היטב האם המעצר אכן חיוני. ישנם שני סוגי מעצרים בהם נוקטים בשלבים שונים של ההליך הפלילי: מעצר ימים ומעצר עד תום ההליכים. מעצר ימים מיועד לשלבי החקירה, כל עוד היא נמשכת. כאן המשטרה צריכה לקבל אישור להארכת מעצרו של אדם בכמה ימים, עד 15 ימים בכל פעם, ועד 30 יום סה"כ. עורך דין מעצרים יביא טיעונים מדוע המעצר אינו הכרחי. מעצר הוא מוצדק רק כאשר אדם עלול לשבש הליכי חקירה אם לא יהיה עצור או אם הוא מהווה סכנה. אם ישנה התעקשות על מעצר, ינסה עורך הדין לשכנע על הטבה בתנאים, למשל למעצר בית במקום מעצר בבית המעצר.

למה לשים לב בבחירת עורך דין פלילי?

המשפט הפלילי שונה משמעותית מכל תחום במשפט האזרחי. העובדה שהמדינה היא התובעת ושבחלק מהמקרים שלילת החופש של החשוד/ נאשם עומדת על הפרק, הופכת אותו לשונה ולכך שישנה חשיבות רבה מיהו עורך הדין המייצג את הנאשם ובכלל מלווה אותו מתחילת התהליך גם בשלבים המוקדמים יותר. ראשית, הפניה לעורך דין פלילי חשובה עוד לפני החקירה. הנחיה כיצד לנהוג בחקירה ובניית אסטרטגיית פעולה על פי בחינת המקרה יכולה לשנות את התוצאות ולהביא לסגירת התיק. עורך הדין צריך להיות בעל ניסיון רב בפלילים בכלל ובסוג העבירה המדובר בפרט, להיות חד, חריף, בעל יכולת ליטיגציה גבוהה וגם עם יכולת לגלות אמפתיה כלפי הלקוח, הכלה והבנה למצבו.

משרד עו"ד מנשה – רון הוא משרד עורכי דין פלילי ותיק שצבר ניסיון רב בליווי וייצוג חשודים ונאשמים במקצועיות רבה בעבירות שונות ובפרט עבירות צווארון לבן. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מרגישים לבד ומחפשים עניין? כדאי לחשוב על דיור מוגן
תוחלת החיים היום היא ארוכה והרפואה מצליחה לתת מענה למגוון...
חקירה לפני מתן עדות: למה כדאי לשים לב
משטרת ישראל יכולה לזמן אדם מסוים בהתאם לשיקול דעתה לאחד...
איך מגשר משפחתי יכול לעזור בפתרון סכסוכים?
בכל משפחה עלולים להתפתח סכסוכים עקב קונפליקטים שונים. מצב נפוץ...
63 שנה של פעילות פתיחת שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן והשקת מבצע הקש בדלת המסורתי תתקיים לראשונה בירושלים עם פתיחת מיון אונקולוגי חדש
המיון נפתח ביוזמת ובמימון האגודה למלחמה בסרטן השנה, בצל המלחמה,...
הדרך לשינוי מתחילה בלמידה
אם יש משהו שמשותף להרבה אנשים, ובמיוחד בעידן המודרני, זה...
הסכמים בענייני משפחה שיקלו עליכם עכשיו או בעתיד
משפחה היא המסגרת הקרובה ביותר אלינו, זו שאנו מרגישים בה...
בעולם דינמי ומשתנה, את יכולה ללמוד מה שאת רוצה איך שאת רוצה
אנחנו כבר יודעות כי פרנסה לא מגיעה בהיכרח לאחר לימודים...
מכונת נקניקיות – פתרון מקצועי להכנת נקניקיות בצורה מושלמת
הכנת נקניקיות בעבודת יד היא אמנות גסטרונומית הדורשת מיומנות, ידע...
ציוד לאירועים: המפתח להצלחת האירוע שלכם
בעולם האירועים המודרני והתחרותי ההצלחה טמונה לא רק בתכנון הקפדני...
לרגל ראש השנה, נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם נציגי הדבוראים ומועצת הדבש מקו העימות בצפון וממרחב עוטף עזה
לרגל ראש השנה נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו...