Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מדוע חשוב ואיך לאפיין אתר לפני בניה

מדוע חשוב ואיך לאפיין אתר לפני בניה

כל דבר שבונים צריך לתכנן, וכל מה שמתכננים צריך קודם כל לאפיין. גם כשבונים בניין יש לקחת מספר פרמטרים וסוגיות לתשומת הלב. זה טריוויאלי על פניו וזהו עניין מהותי מאוד, אבל בפועל כשמדובר בבניית אתרים – העניין הזה לא תמיד מקבל את תשומת הלב הראויה לו. כשמפתחי ומעצבי אתרים יושבים עם לקוח המעוניין בבניית אתר לעסק שלו או לכל מטרה אחרת, חשוב שהם יאפיינו ביחד איתו את הפרויקט. האפיון כולל דו-שיח ומתן מענה למספר שאלות חשובות, העוסקות בקהל היעד, בבידול ובמיצוב של העסק, במטרת האתר, במתחרים השונים בשוק – ובעוד סוגיות רבות אחרות.

מדוע חשוב ואיך לאפיין אתר לפני בניה

מדוע זה חשוב

שירות בניית אתרים לעסקים מתחיל בשלב האפיון, ולא משנה באיזה סוג אתר מדובר – אתר תדמית, חנות אינטרנטית או כל אתר אחר. האפיון חשוב כי בלעדיו האתר לא יוכל בשום אופן לממש את עצמו ולמצות את הפוטנציאל שלו. האתר אמור לפנות לקהל לקוחות מסוים, שיש לו תחומי עניין מסוימים, טווח גילים, דפוסי התנהגות ואולי גם מגדר ספציפי. אם הקהל לא יפנה באופן מדויק לאותו קהל – הוא לבטח יפספס את הגולשים. אם האתר אמור להיות שיווקי במהותו, אבל זה לא בולט בתוצאה הסופית – הוא לבטח יפספס את המטרה. אלמנטים של פספוס וחוסר דיוק הם אלו שמאפיינים אתר שלא עבר אפיון נכון. באותה מידה, אתר מאופיין יקלע למטרה ויקלע לטעם של הקהל. בעל האתר ישיג את מבוקשו, יהיה אשר יהיה, וכולם יצאו מרוצים.

איך מאפיינים אתר

אפיון מתבצע בין אנשי המקצוע שיבנו את האתר לבין מזמין הפרויקט. בין אם זה קורה בפגישה ובין אם באופן טלפוני, בוני ומעצבי האתר ישאלו שאלות מנחות ויקבלו פידבק מהלקוח שלהם. הם יודעים מה עליהם לברר על מנת לאפיין את הפרויקט. הם יחקרו לעומק ויתעכבו על סוג הקהל ועל שלל מאפייניו השונים, על טיב ואופי המוצר הנמכר, על מטרת העל והמטרות המשניות של האתר, על המתחרים הקיימים בשוק, על המצב הנוכחי של העסק ביחס אליהם וכל הנוגע למיתוג ולמיצוב. כל הפרטים הרלוונטיים יעזרו להם לתכנן את האתר ולבנות לו קונספט עיצובי ושיווקי שיהלום את הצרכים שלו ואת קהל היעד.

בניית קונספט

האפיון מגבש פרטים יבשים שמהווים את השלד של האתר העתידי ואת התשתית שלו. בשלב הבא העניינים קורמים עור וגידים והצוות מתחיל לגבש קונספט שמתבסס על האפיון שנערך. הקונספט כולל צדדים טכניים שונים וצדדים עיצוביים, קובע איך האתר יראה ויפעל בפועל, מה תהיה האווירה שלו, אילו פיצ'רים ואפשרויות הוא יכלול, איזה תוכן יהיה בו, איך תרגיש חווית הגלישה בו ואיך יעבוד הממשק. זה השלב בו הפרויקט ממריא ויוצא לדרך במטרה להעמיד אתר מוצלח וממיר בסופו. שיהיה בהצלחה!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך לעבור דירה ולהישאר בחיים
מעבר דירה יכול להיות תהליך מרגש אבל באותה נשימה גם...
מה חשוב לדעת על שירותי ענן לעסק?
למרות שאתם אוהבים טכנולוגיה, העסק שלכם תקוע מאחור? לא ברור...
אלכוהול, גמילה, ומה שביניהם
אלכוהוליזם כבר מזמן אינו מושג נידח בחיי האנושות, ב2023 אנחנו...
רילוקיישן לספרד: עוברים את התהליך ללא עיכובים או תקלות עם שירות מקצועי
מעבר ממדינה אחת לאחרת יכול להיות תהליך שמשנה את החיים,...
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
הזכויות שלכם במשפחה מחייבות הגנה משפטית
אחת הבעיות המוכרות במקרי גירושין היא הקשיים שנוצרים בין זוגות...
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...