Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

פסטיבל הקולנוע ירושלים: אור סיגולי יחליף את אלעד סמורזיק כמנהל האמנותי של הפסטיבל

פסטיבל הקולנוע ירושלים: אור סיגולי יחליף את אלעד סמורזיק כמנהל האמנותי של הפסטיבל
קרדיט צילום: יום עומר

אלעד סמורזיק, המנהל האמנותי של הפסטיבל בעשור האחרון, הודיע על כוונתו לעזוב את התפקיד. סינמטק ירושלים מודיע היום על מינויו של אור סיגולי לתפקיד המנהל האמנותי החדש.

ההחלטה על בחירתו של סיגולי התקבלה בתום תהליך איתור ארוך שנמשך שלושה חודשים. סמורזיק ימשיך ללוות את הפסטיבל בחודשים הקרובים ובמהדורת 2024 כמנהל אמנותי יוצא.

פסטיבל הקולנוע ירושלים ייערך במהדורתו ה-41 בתאריכים 18 עד 28 ביולי 2024.

 

אלעד סמורזיק, המנהל האמנותי של פסטיבל הקולנוע ירושלים, החליט לסיים השנה את תפקידו. סמורזיק קיבל את המושכות לניהול האמנותי של הפסטיבל בסוף 2013 בתקופה לא פשוטה בסינמטק ירושלים. הוא ניהל אמנותית עשר מהדורות של הפסטיבל, מ-2014 ועד 2023, תחילה לצד המנכ"לית נועה רגב ובהמשך לצדו של רוני מהדב-לוין, וקידם באופן משמעותי את מעמדו בארץ ובעולם.

סמורזיק יזם מגוון תחרויות סרטים חדשות, טיפח את אירועי התעשייה של הפסטיבל, הרחיב את שיתופי הפעולה הבינלאומיים והגדיל את כמות הסרטים המוקרנים בו. בתקופת פעילותו האמיר מספר הצופים בפסטיבל לכ-70 אלף מדי שנה וסך הפרסים המחולקים בו הגיע לשיא של מיליון שקלים. במשך שנותיו בפסטיבל, התארחו בו מאות במאים ואנשי קולנוע מרחבי העולם, בהם הלן מירן, אוליבר סטון, קלייר דני, האחים דארדן, רובן אוסטלונד, פבל פבליקובסקי, לורי אנדרסון, שרלוט גינסבורג, קוונטין טרנטינו ופארק צ׳אן-ווק.

לאחר תהליך ממושך, מנכ"ל הסינמטק והועד המנהל בחרו באור סיגולי כמנהל האמנותי החדש. סיגולי וסמורזיק יעבדו במשותף על המהדורה הקרובה של הפסטיבל.

אור סיגולי הוא בוגר בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סם שפיגל בירושלים. עבד כעורך ערוצי הסרטים בחברת yes, כמבקר הקולנוע של עכבר העיר, כלכליסט וגלובס. ב-2010 היה ממקימי אתר הקולנוע "סריטה" שממשיך לפעול גם היום, בו הוא משמש ככתב ראשי וכמשנה לעורך. ב-2019 החל לעבוד כמנהל האמנותי של סינמטק חולון. ב-2020 יצא לאור ספרו הראשון, "מה שכבר ארוז". ספרו השני מיועד לצאת במהלך 2024 בהוצאת מ. מזרחי.

יו"ר הועד המנהל של סינמטק ירושלים – מר דניאל מימראן

ומנכ"ל סינמטק ירושלים ומנהל הפסטיבל- רוני מהדב-לוין מסרו היום:

"אנו מבקשים להודות לאלעד סמורזיק על הובלתו האמנותית של הפסטיבל למעלה מעשור, תקופה בה הצליח לצידה של נועה רגב ועם הצוות המסור להצעיד את הפסטיבל לקדמת במת התרבות בישראל ולאירוע קולנועי בעל תהודה עולמית.

אנו מאחלים הצלחה למנהל האמנותי הנכנס, אור סיגולי, ומאמינים שהוא ימשיך להוביל קדימה את פסטיבל הקולנוע הגדול והחשוב בישראל, תוך התוויית הזהות האמנותית והתרבותית בראי הקולנוע הישראלי והבינלאומי כאחד, תפקיד מאתגר במיוחד בתקופה מורכבת זו".

אלעד סמורזיק, המנהל האמנותי היוצא, מסר: "לאחר עשור בפסטיבל, החלטתי לסיים את תפקידי ולהתפנות לאתגרים חדשים. אני רוצה להודות מעומק הלב לנועה רגב, מנכ״לית הסינמטק והפסטיבל במשך רוב תקופתי בתפקיד, לרוני מהדב-לוין שמנהל את המוסד בשנתיים האחרונות, ובמיוחד לדניאל כהן, אלה טל, יפעת טובי ומירי קפילוטו. היתה זו זכות ענקית להוביל אמנותית את פסטיבל ירושלים במשך שנים כה רבות ולעבוד לצד אנשים שהפכו לחלק משמעותי מחיי. את אור סיגולי אני מכיר מזה שני עשורים; הוא סינפיל מושבע ואני סמוך ובטוח שהפסטיבל יפיק ערך רב ממסירותו העמוקה לאמנות הקולנוע."

אור סיגולי, המנהל האמנותי הנכנס, מסר: "תפקיד הניהול האמנותי של פסטיבל הקולנוע ירושלים הוא לא פחות מחלום שהתגשם. מאז ימי כסטודנט בירושלים, הפסטיבל והעיר הפכו לאהבה גדולה שלי, ולכן אני כל כך גאה ומתרגש להיות חלק מהמוסד החשוב והנהדר הזה, שחושף בכל שנה עשרות אלפי צופים למיטב התוצרת הקולנועית העולמית, וליוצרות וליוצרים המעניינים והחשובים הן של העשייה הישראלית והן הבינלאומית.

אני מודה לסינמטק ירושלים ולוועד המנהל על קבלת הפנים החמה, אני מאמין גדול במקומו של הקולנוע בנוף התרבותי".

על פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים:

פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהגתה ויזמה כלת פרס ישראל ומקימת סינמטק ירושלים, ליה ון ליר, נחשב למוביל ולחשוב בישראל, ונהנה ממעמד יוקרתי גם בזירה הבינלאומית.

כבכל שנה, מציג הפסטיבל תכנית אמנותית עשירה ומקיפה הכוללת יותר מ-200 סרטים מ-50 מדינות, עשרות בכורות חגיגיות של הסרטים הישראליים הבולטים של השנה, כמו גם סרטים מדוברים שזכו בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים.

בפסטיבל, שנערך מדי שנה בחודש יולי, נוהגים לבקר מדי שנה כ-70 אלף חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, ומוזמנים אליו אנשי קולנוע מישראל ומחו"ל, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים, מנהלי קרנות קולנוע ועוד. בעשרת ימי הפסטיבל מתקיימים הקרנות בכורה נוצצות, הקרנות סרטים, אירועי חוצות ברחבי ירושלים ולצידם שלל אירועים באולמות הקולנוע ובמתחמי הקרנה בעיר. נערכות תחרויות סרטים נושאות פרסים עם צוותי שיפוט בינלאומיים, מפגשים עם יוצרי קולנוע מהארץ ומהעולם, קבלות פנים ואירועים מקצועיים לאורחי תעשיית הקולנוע מהארץ ומחו"ל ועוד.

פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים השנה במהדורתו ה-41 בתאריכים 18 עד 28 ביולי, 2024.

כמיטב המסורת, הפסטיבל ייפתח באירוע חגיגי בבריכת הסולטן ב-18 ביולי, תחת כיפת השמים, בהשתתפות כ-6,000 צופים ואורחים, ובו יוקרן סרט הפתיחה.

הפסטיבל מתקיים בתמיכת משרד התרבות, קרן ון ליר והקרן לירושלים.

קרדיט: יח"צ

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
כמדי שנה, לקראת חג הפסח קיים נשיא המדינה את מסורת מכירת החמץ של בית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי קיימו,...
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...