Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה העניק את ׳עיטור הנשיא׳ לנשיא קפריסין- ניקוסאנסטסיאדס

נשיא המדינה העניק את ׳עיטור הנשיא׳ לנשיא קפריסין- ניקוסאנסטסיאדס
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק היום, יום רביעי, ט"ו בחשוון, 9 בנובמבר, את עיטור הנשיא לנשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס.

נשיא המדינה ורעייתו קיבלו את פניהם של נשיא קפריסין ורעייתו ברחבת הטקס של בית הנשיא, בטקס רשמי בהשתתפות משמר כבוד ותזמורת צה״ל. לאחר מכן, העניק נשיא המדינה את עיטור הנשיא למקבילו נשיא קפריסין בטקס באולם בית הנשיא, שם שניהם נשאו דברים.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

עיטור הנשיא הוענק לנשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס על היותו בן-ברית וידיד אמת של מדינת ישראל; על תרומתו לידידות האמתית ולשותפות המשגשגת בין קפריסין לישראל בתחומים רבים; ועל תפקידו המרכזי בכינון ופיתוח מערכת היחסים המשולשת בין ישראל, קפריסין, ויוון, המהווה עוגן אסטרטגי של יציבות באגן הים התיכון.

מצורפים דברי נשיא המדינה במעמד הענקת העיטור במלואם:
״אדוני הנשיא, הפעם האחרונה בה זכינו להיפגש הייתה כאשר אירחת אותי באדיבות רבה בארמון הנשיאותי בניקוסיה. ביקור זה היה חשוב במיוחד וחיזק אף יותר את היחסים בין ישראל לקפריסין, כעמוד תווך של היציבות הים-תיכונית. כיבדת אותי באותו מעמד בעיטור מסדר מקאריוס השלישי, ואני גאה מאוד בכבוד זה.

היום, אדוני הנשיא ורעייתך, הגב' אנסטסיאדס, זהו תענוג אמיתי לארח את שניכם כאן, בבית הנשיא, בירושלים עיר הקודש. בעוד אנו מקבלים את פניך שוב במדינת ישראל, אני סמוך ובטוח כי אתה כבר מרגיש בבית.

מערכת היחסים בין העם הקפריסאי ועם ישראל נמשכת מאות בשנים. כפי שאתה יודע, סבי מצד אימא, שמחה אמב"ש ז"ל, היה מאמין גדול בקפריסין לפני כמאה שנים, וביחד עם מספר שותפים, ייסד את מטעי פסורי המפורסמים.

מאז קום המדינה, ובעיקר בעשורים האחרונים, ישראל וקפריסין הצליחו בכינון ברית שרק ממשיכה להתעצם. בזמן שעמי אגן הים התיכון יותר מחולקים ומסוכסכים מאשר מאוחדים, על ידי שיתופי פעולה, ישראל וקפריסין דווקא בנו ידידות אמת.

אתה, הנשיא אנסטסיאדס, שיחקת תפקיד מכריע בקידום רוח חדשה של אחדות באזורנו, כפי שראיתי במו עיניי בקופ27 בשארם אל-שייח' לפני יומיים, וכן שמעתי על הכינוס המדהים שלך אתמול, וביצירת אפיק לשותפות אמת ולכבוד הדדי עמוק. רוח זו של שיתוף פעולה, אל מול האתגרים המשותפים שלנו, התרחבה לפורומים ומסגרות חדשות: מיוזמת האקלים החיונית שלך, ועד לפורום הגז של מזרח אגן הים התיכון, אשר יספק אנרגיה סולרית מישראל לקפריסין ומשם לאירופה; מחניכת גשר אירו-אסיה לאחרונה, לדיאלוג המרובע שהשקנו בפאפוס יחד עם שותפינו האמירתיים. וזה עוד מבלי להזכיר את שיתופי הפעולה המולטילטרליים שבנינו במאבק נגד שריפות יער ואסונות טבע אחרים.

הגרעין של המציאות הים-תיכונית החדשה הזו נבנה על בסיס מערכת היחסים האמיצה בין ישראל לקפריסין אשר קידמת באומץ רב, כמו כן על הברית המשולשת שלנו ביחד עם יוון.
אכן, הברית ההלנית המשולשת הזו נהייתה לעמוד תווך של היציבות בים התיכון בימינו, וכן מפתח לעתיד בר-קיימא, בריא, ומשגשג. אין ספק כי מציאות זו של שיתוף פעולה, הבנה הדדית, וכבוד עמוק, מציאות אשר אין לה תקדים, היא תוצאה ישירה של כהונתך בת-העשור כנשיא קפריסין.

שותפות זו, והגישה השיתופית ופתוחה בה נקטת, הן חלק מרכזי ממורשתך. אתה דמוקרט אמיתי, אדוני הנשיא, ומנהיג אשר כוחו נובע מן האומץ העמוק שלו. הובלת את מדינתך דרך משבר כלכלי מאתגר ונשארת ״ג'נטלמן״ לאורך כל הדרך. אני יודע כי החום שהפגנת באופן כה עקבי כלפי ישראל והעם היהודי מהווה ראיה אמיתית ליושרך ולהגינותך. אפשר ללמוד ממך הרבה, ואני גאה לקרוא לך חבר.

על כן, הכבוד הוא לי, והזכות היא לי, להודות לך בשם מדינת ישראל על ההנהגה האיתנה אשר הפגנת, על הגשרים אשר בנית בין עמינו, ועל מתנת הידידות.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

עיטור הנשיא הוא העיטור הגבוה שביכולתה של מדינת ישראל להעניק לנכבדים בינלאומיים כמוך, ואכן חתן העיטור האחרון היה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. זהו עונג גדול עבורי להעניק לך את עיטור זה, כסמל של הכרת התודה העמוקה של עמנו לשותפות עמך ולעקרונותיך. תודה לך, ידידי.״

נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס אמר במעמד הענקת העיטור: "הענקת עיטור הנשיא מרגשת אותי מאד. קבל נא, יצחק יקירי, את תודתי האישית ואת תודות אזרחי קפריסין, להם אני חב את הכבוד הגדול שקיבלתי היום. זהו כבוד שאני מקבל בענווה, כאות הוקרה למאמצים הבלתי-נדלים שעשיתי על מנת לקדם את היחסים בינינו, אשר עכשיו ניתן לקרוא להם אסטרטגיים."

על עיטור הנשיא:

עיטור הנשיא מוענק למועמדות או מועמדים שתרמו תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל או לאנושות, בכישרונם, בשירותם או בדרך אחרת.

העיטור, פרי יוזמתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל, הוענק לראשונה ב-2012. לפני כהונת נשיא המדינה יצחק הרצוג, הוענק העיטור ל-26 זוכות וזוכים, בהמלצתה של ועדה מייעצת בראשותו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר ז"ל.

עם כניסתו לתפקיד, כונן נשיא המדינה יצחק הרצוג ועדה מייעצת בראשותו של שופט בית המשפט העליון (בדימוס), פרופ' יורם דנצינגר לבחינת מועמדים לקבלת העיטור. מאז כניסתו לתפקיד העניק הנשיא את העיטור לנשיא צ'כיה, מילוש זמאן ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בעת ביקורו בישראל בחודש יולי שעבר

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה יצחק הרצוג במפגש עם משפחות שכולות, באתר ההנצחה הממלכתי לזכר חללי צה״ל הבדואים
אנחנו עוסקים כל העת - כל יום, שעה שעה, בימים...
נשיא המדינה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר, יום רביעי, כ״ג בניסן,...
נשיא המדינה נפגש עם משפחתו של ענר שפירא ז״ל
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו הבוקר, יום שלישי,...
בלשי המשטרה סיכלו גניבתו של גרור בעיר בית שמש ועצרו את החשוד במעשה
חקירת המשטרה חשפה כי הנאשם מעורב בחמישה מקרי גניבה נוספים...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...