Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה אירח טקס לציון 18 שנות פעילות לארגון המתנדבים הלאומי 'איחוד הצלה'

נשיא המדינה אירח טקס לציון 18 שנות פעילות לארגון המתנדבים הלאומי 'איחוד הצלה'
קרדיט צילום: קובי גדעון

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח ביום רביעי, י"ב בתשרי, 27 בספטמבר, טקס לציון 18 שנות פעילות לארגון המתנדבים הלאומי 'איחוד הצלה'. הטקס נערך במעמד מייסד ונשיא הארגון, אלי ביר, מנכ"ל הארגון, אלי פולק, והשתתפו בו חברי הנהלת הארגון, מתנדבים, ונציגים מרחבי הארץ.

טרם נפתח הטקס, התקיימה תצוגה ייחודית של כלי הארגון המשמשים את המתנדבים למטרה החשובה מכל – הצלת חיים. לאחר מכן, עברו הנוכחים אל במת הטקס המרכזי.

מצורפים דברי הנשיא בטקס במלואם:
"כשאנחנו שומעים את הביטוי ״אומת הסטארט אפ״, הדימוי הראשון שעולה לנגד עינינו הוא של משרדים מרווחים, של מסכים עמוסים בשורות קוד, ושל פגישות עסקיות שנסגרות במהלך עסקאות ענק. אבל כשאני שומע את הביטוי הזה, אני חושב גם על אלפי מתנדבים לבושי-כתום, שבזכות טכנולוגיה מתקדמת וחזון חכם ונועז, זונחים בשעת קריאה את כל עיסוקיהם, ודוהרים אל עבר מטרה שאפתנית וחשובה מאין כמוה: מתן עזרה ראשונה בתוך 90 שניות בלבד, ברגעים שבהם חיים ומוות מוכרעים ביד שעון.

כמו עוד רעיונות חדשניים ששינו את חיינו, גם הרעיון שעומד מאחורי ״איחוד הצלה״ נולד מתוך היעדר, מתוך חיפוש אחר דרך מעשית למנוע סבל ואובדן, מתוך סירוב לקבל את המציאות, כמובנת מאליה. הוא נולד מתוך ההבנה שחיים רבים יוכלו להינצל – לו רק נשפר את נקודת הפתיחה שלנו במירוץ המכריע נגד השעון.

במדינה פקוקה ולמודת אסונות כמו מדינת ישראל, אנחנו זקוקים לרעיון החכם והשאפתני הזה, כמו לאוויר לנשימה. דרך הפעולה הייחודית שפיתחתם, מוציאה את המיטב מהידע ומהמשאבים שמצויים בידינו בשעת אמת, ומשתמשת בהם בצורה יעילה ומתוחכמת, עבור הצלת חיים מיידית. היא יוצרת חיבורים הרי-גורל, ומחפשת כל העת דרכים חדשות, שיאפשרו לאדם הנכון להיות במקום הנכון, בזמן הנכון. אם זה לא סטארט אפ – אני לא יודע מה זה.

לנו בבית הנשיא למיכל ולי באופן אישי יש את הזכות להכיר ולהוקיר את פועלו של איחוד הצלה. את השיגיו של הארגון, את יוזמותיו ואת שאיפותיו הברוכות; בין היתר מיכל, שמכירה את העשייה שלכם מקרוב מאוד ושיתפה אותי לא אחת במפעלים של ״איחוד הצלה״. היום אנחנו פותחים יחד את חגיגות שנת הח"י, ה-18 שלכם, של "איחוד הצלה – ארגון המתנדבים הלאומי". ח״י שנים של הצלת חיים ושל ניצחונות במירוץ נגד השעון. כמובן בתקווה שאף אחד או אף אחת מכן לא יצטרך לזנק מכאן לפתע, ולשעוט אל עבר אלו הזקוקים להצלה.

בשמונה עשרה השנים הללו, בניתם את ״איחוד הצלה״ כארגון דינמי, צעיר וחדשני, ארגון שחי את השטח ומשתכלל כל העת, צומח, מתפתח, ומעניק השראה לארגוני הצלה דומים בעולם. בשמונה עשרה השנים הללו, הפכתם לא רק לארגון מציל חיים, אלא לארגון בונה חיים – ארגון המקים גשרים לחיים משותפים, חיים שבהם ערבות הדדית היא לא סיסמא עמומה, או ערך ערטילאי, כי אם מציאות יום-יומית וקרובה. אהבת האדם, והאמונה בקדושת החיים, איחדה תחת כנף אחת מתנדבים ומתנדבות מכל קצווי הארץ, מכל הקהילות, הזרמים והמגזרים, האמונות ואורחות החיים. תחושת השליחות והמשמעות שכרוכה בהצלת החיים, הביאה לשיתופי פעולה וקשרים גורליים, בין חרדים ממאה שערים לבין שכניהם ממזרח ירושלים, בין פריפריה ומרכז, לבין מוסלמים, יהודים, ובין חילונים ודתיים. שיתופי הפעולה הללו, יוצרים לא פעם גם הזדמנויות פז – למוביליות חברתית ותעסוקתית, ולחיבורים בין-תרבותיים.

הארגון חפץ החיים שאתם בונים יחדיו, יוצר מדי יום מפגשים כאלה. בשעת אמת, כשאחד מאיתנו מושיט יד לעזרה, המתנדבות והמתנדבים של ״איחוד הצלה״ מזנקים משולחן ארוחת השבת, מהישיבה במשרד או מהישיבה התורנית, מהתפילה במסגד, בכנסיה או בבית הכנסת, ומאחדים כוחות למען מטרה אנושית ונעלה. בתקופה מקוטבת כמו זו, שבה החברה הישראלית מצויה במשבר זהותי ופוליטי, אנחנו זקוקים גם לחזון החברתי שלכם, כמו לאוויר לנשימה.

החזון שלכם הוא למעשה שילוב – בין אמונה עמוקה, שותפות ישראלית, וכמיהה לחיים – ברמה הכי קיומית שלה.

בימים האחרונים התפללנו פעם אחר פעם – כל בית ישראל – להיכתב בספר החיים. התפילה הזו משותפת למעשה לכל בני האדם – מכלל הדתות, האמונות ואורחות החיים; תפילה שהיא מכנה משותף לכל הברואים בצלם.

בהקשר הזה אני לא יכול שלא להתייחס למאורעות הקשים והכואבים, שאירעו בתל אביב בזמן תפילות "כל נדרי" ו"נעילה" של יום כיפור. כמו שאמרתי אתמול – כאדם מאמין זה ממש חרך לי את הנשמה לראות את המחזות האלה. מצב שבו יהודים לא מצליחים להתפלל ביום הכיפורים – כאן במדינת ישראל – הוא פשוט לא מתקבל על הדעת. כולנו – החברה הישראלית כולה – צריכה להסתכל במראה, לא רק בצער ובזעזוע, אלא גם בנחישות – ולהפיק לקחים. זה הזמן להרגיע את הרוחות, לנשום עמוק, להנמיך להבות, לנהוג באחריות. אסור לנו בשום פנים ואופן להגיע למחוזות הללו שוב.

אני מבקש להודות לכולכם, לך – אלי ביר – הרוח החיה, המייסד והנשיא, אנחנו כל כך שמחים על פועלך, באמת מצדיעים לך. למנכ"ל אלי פולק, לכל העוסקים והעוסקות במלאכה ולכל התומכים בעשייה החשובה שלכם ולייחל שהעמותה תוסיף להיות גורם משמעותי מיטיב, שמעניק תרומה מכרעת ויקרת ערך, לחוסן החברתי והלאומי שלנו. אז תודה רבה לכולכם, מזל טוב לח"י שנים ולעוד שנים רבות וטובות של פעילת מבורכת של איחוד הצלה, תודה רבה."

קרדיט צילום: קובי גדעון
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כמדי שנה, לקראת חג הפסח קיים נשיא המדינה את מסורת מכירת החמץ של בית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי קיימו,...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...