Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

כספת חסינת אש – מה חשיבותה?

כספת חסינת אש – מה חשיבותה?
קרדיט PIXABAY

אם חלילה, תפרוץ שריפה בביתכם או במשרד שלכם, האם תצליחו לשמור ולהגן על המסמכים החשובים שלכם; כספים או תכשיטים יקרי ערך? מרבית האנשים לא חושבים על מיגון מסוג זה, ובמקרה קיצוני שכזה הם יכולים לאבד פריטים שאין להם תחליף. כספת חסינת אש יכולה לתת לכם את השקט הנחוץ לכם, כך שתדעו שבכל מקרה הפריטים היקרים לכם יהיו מוגנים. הינה כל מה שחשוב לדעת על כספת חסינת אש.

מה הסיכוי שמישהו ינסה לפרוץ לביתכם או למשרד שלכם?

למרבה הצער, הסטטיסטיקה מראה שפריצות הן למעשה די נפוצות. למעשה, על פי דיווחי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לשנת 2019, נפרצו בממוצע בין דירה אחת לשתי דירות בכל שעה ביממה, במהלך כל ימות השנה. אז מה תוכלו לעשות על מנת להגן על עצמכם ועל החפצים שיקרים לכם? הדרך הטובה ביותר להרתיע פורצים היא להפוך את הבית שלכם או את המשרד, למאובטח ככל האפשר. בין יתר הפעולות שמומלץ לבצע על מנת למגן מבנים, מומלץ להתקין כספת חסינת אש שתגן על כל מה שיקר ללבכם גם במקרי קיצון.

מהי כספת חסינת אש?

כספת חסינת אש היא מיכל מעוצב במיוחד המשמש להגנה על חפצי ערך מפני נזקי שריפה. כספות חסינות אש עשויות בדרך כלל מחומרים עמידים בחום כגון פלדה למשל, ולעיתים קרובות הן גם מרופדות בחומרי בידוד. כספות חסינות אש נועדו לעמוד בטמפרטורות גבוהות לפרקי זמן ממושכים, ולעיתים אף ניתן לקבור אותן מתחת לאדמה או לטבול במים. כספות חסינות אש מגינות במקסימום על פריטים יקרים. הן יכולות בהחלט לספק שכבת הגנה נוספת לפריטים הרגישים במיוחד לנזקי שריפה. תוכלו להזמין סוגים שונים של כספות שיוכלו להתאים לצרכים הייחודיים שלכם.

על מה ניתן להגן באמצעות שימוש בכספת זו?

באמצעות שימוש בכספת חסינת אש, תוכלו להגן על מגוון חפצים שאתם מגדירים כיקרי ערך. תוכלו להפקיד בכספת שלכם מסמכים כמו למשל, תעודות לידה, דרכונים, תעודות מזהות ועוד. כמו כן, תוכלו לשמור על מסמכים חשובים שכוללים את פרטי הבנק שלכם, ביטוחים, נכסים ו/או צוואות. תוכלו גם להפקיד בכספת שלכם חפצים כמו תכשיטים יקרים ותמונות משמעותיות עבורכם. במקרים בהם אתם עובדים מהבית ובידיכם נמצא מידע מקצועי רגיש, תוכלו כמובן גם אותו לשמור בכספת.

קרדיט PIXABAY

מה ההבדל בין כספת החסינה לאש לבין כספת רגילה?

כספות חסינות אש מתוכננות לעמוד בטמפרטורות גבוהות למשך פרק זמן ארוך, בדרך כלל בסביבות 30 דקות. יתרון זה מאפשר להרוויח זמן יקר להצלת החפצים היקרים, במקרה של שריפה. לעומת זאת, כספות רגילות אינן מיועדות לעמוד בטמפרטורות גבוהות וסביר להניח שהן לא יצליחו להחזיק מעמד ולשמור על תקינותן בעת חשיפה לחום גבוה. אם כבר החלטתם על התקנה של כספת בביתכם, מומלץ כבר לבחור בכספת שתגן על הדברים שלכם בכל מצב, קיצוני ככל שיהיה.

 

איפה ניתן למקם כספת?

בעת בחירת מיקום לכספת, חשוב לקחת בחשבון את כל הסיכונים הפוטנציאליים. לדוגמה, מומלץ למקם כספת חסינת אש בחדר בו ישנה חשיפה מינימלית למקורות חום. במקביל, חשוב לבחור במקום שאינו גלוי לעין. תצטרכו לאתר מקום שאינו טריוויאלי. למשל, התקנה של כספת בתוך ארון בגדים היא נפוצה למדי. אך התקנה של כספת חסינת אש בתוך שקע בקיר אותו מכסה תמונה יפה, יכול לבלבל את הפושעים. ניתן גם להתקין כספת מתחת לאחת הרצפות באם מתאפשר לבנות לה קונסטרוקציה מתאימה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רילוקיישן לספרד: עוברים את התהליך ללא עיכובים או תקלות עם שירות מקצועי
מעבר ממדינה אחת לאחרת יכול להיות תהליך שמשנה את החיים,...
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
הזכויות שלכם במשפחה מחייבות הגנה משפטית
אחת הבעיות המוכרות במקרי גירושין היא הקשיים שנוצרים בין זוגות...
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...