Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

היה היה פעם בירושלים: המחזמר האהוב "אל תוך היער", מביא את קסם האגדה לבירה

היה היה פעם בירושלים: המחזמר האהוב "אל תוך היער", מביא את קסם האגדה לבירה
צילום: תבל גלעד

המחזמר האהוב של סטיבן סונדהיים, "אל תוך היער", יעלה בירושלים, הפקה משותפת של תיאטרון האינקובטור ותיאטרון סטארקצ'ר.

המחזר משכתב כמה מסיפורי האגדות המוכרים ביותר של האחים גרין, סינדרלה, ג'ק ואפון הפלא, כיפה אדומה ורפונזל, על מנת להזהיר מפני ההשפעות של הסיפורים אותם אנו מורישים לדורות הבאים.
המוסיקה הסוחפת והטקסטים השנונים שנכתבו על ידי סטיבן סונדהיים, והמחזה האייקוני מאת ג'יימס לפיין, הופכים את "אל תוך היער" לעיבוד מחודש ומבריק לסיפורי האגדות הקלאסיים הכולל שירים אהובים, כמו "ענקים בשחקים", "על מדרגות הארמון", "חצות אחרון" ו"ילדים יקשיבו".

"'אל תוך היער' מתרחש על רקע סיפורי האגדות המוכרים בתרבותנו של האחים גרים, אך המחזמר מתרחב הרבה מעבר לעיבודים בסגנון דיסני ומביע ביקורת חברתית חזקה על סוג הסיפורים שאנו מספרים לילדינו," אומרת יעלי גרינבלט, הבמאית של ההפקה, "אגדות לא נועדו רק לשעשע, אלא חשוב מכך, להנחיל ערכים, נורמות חברתיות וקודים מקובלים של התנהלות.
אל תוך היער, 2-16 במרץ, ז'ראר בכר, ירושלים

המחזמר האהוב של סטיבן סונדהיים, "אל תוך היער", יעלה על במות ירושלים, ב 2-16 במרץ, הפקה משותפת של תיאטרון האינקובטור ותיאטרון סטארקצ'ר.
הקלאסיקה משנת 1987 משכתבת כמה מסיפורי האגדות המוכרים ביותר של האחים גרין, סינדרלה, ג'ק ואפון הפלא, כיפה אדומה ורפונזל, על מנת להזהיר מפני ההשפעות של הסיפורים שאנו מורישים לדורות הבאים. עם המוסיקה הסוחפת והטקסטים השנונים,שנכתבו על ידי סטיבן סונדהיים, והמחזה האייקוני מאת ג'יימס לפיין, הופכים את "אל תוך היער" לעיבוד מחודש ומבריק לסיפורי האגדות הקלאסיים הכולל שירים אהובים,
כמו "ענקים בשחקים", "על מדרגות הארמון", "חצות אחרון" ו"ילדים יקשיבו".

בממלכה רחוקה דמיונית, אופה צנוע ואשתו מבקשים להסיר את הקללה שהוטלה על ביתם על ידי מכשפה זקנה. במסעם להסרת הקללה המכבידה, על השניים להשיג מספר פריטים מיוחדים, מה שמצליב את דרכם של השניים עם זו של דמויות אגדיות כמו כיפה אדומה, לכלוכית, ג'ק ורפונזל. אך, בדיוק כאשר נדמה שמשאלותיהם של כולם התגשמו, אנו מגלים שהחיים באושר ועושר להם ייחלו הם רק המערכה הראשונה בסיפור סבוך בהרבה.

"'אל תוך היער' מתרחש על רקע סיפורי האגדות המוכרים בתרבותנו של האחים גרים, אך המחזמר מתרחב הרבה מעבר לעיבודים בסגנון דיסני ומביע ביקורת חברתית חזקה על סוג הסיפורים שאנו מספרים לילדינו," אומרת יעלי גרינבלט, הבמאית של ההפקה, "אגדות לא נועדו רק לשעשע, אלא חשוב מכך, להנחיל ערכים, נורמות חברתיות וקודים מקובלים של התנהלות.

המחזמר חוקר את השאלה: האם אנחנו אכן מעבירים לילדינו את הסיפורים הנכונים שמלמדים ערכים שבעינינו באמת מותאמים לדור הבא. 'היזהרו בדברים שאתם אומרים, ילדים יקשיבו,' אומר המחזמר, וקורא לנו להיות מודעים יותר לירושה התרבותית שאנו מעניקים להם. המחזמר חוזר לכמה מהפרטים המקוריים והידועים פחות בסיפורי האגדה הקלאסיים, וצולל עמוק לתוך הפסיכולוגיה של הדמויות המוכרות כדי לעסוק בנושאים כמו הורות, נישואין והתבגרות מנקודת מבט מודרנית, וכל זאת במסגרת עיבוד מתוק, קסום ומשעשע מאוד של הסיפורים עליהם גדלנו."

צילום: תבל גלעד

"עדיין, עבורי, המרכיב הסודי של המחזמר הוא השנינות של המוסיקה ושל הסיפור שלו," ממשיכה גרינבלט. "זו אחת ההצגות הטובות ביותר מבחינת הלחנה וכתיבה של המילים לשירים והמחזה. לאנשים רבים כל כך יש קשר אישי ורגשי אליו. אני חושבת שהמוסיקה מדברת אמת רגשית שרק סטיבן סונדהיים ידע לבטא בסגנון המוסיקלי הייחודי שלו. אחרי עשור של העלאת הצגות עבור הקהל הירושלמי, אנחנו בסטארקצ'ר חוגגים את שנת העשור שלנו באמצעות ההצגה הגדולה הזו, שבה יהיו תזמורת חיה, תפאורה משוכללת, אביזרים ותלבושות, והיא תוצג בתאטרון הגדול ביותר שהצגנו בו עד היום כדי ליצור חווית ברודוויי-ירושלים".

צוות ההפקה – בימאית: יעלי גרינבלט | מנהל מוסיקלי: אודי אהוד קנבל | עוזרת בימאית: נוריה לוי | כוראוגרפית: הלל חנוך | מנהלת הפקה: עומר יבין | תאפורה ועיצוב: דני פרידמן ועלי קפלן-וילדמן | מנהלת במה: אליאנה רוזנשיין | מפיק: ריצ'י מן | עוזרת מעצב תפאורה: קנדיס נימוף | מנהלת אביזרים: אידה ברגר

אל תוך היער, 2-16 במרץ, ז'ראר בכר, ירושלים

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מעלים זיכרונות: נשיא המדינה יוצא בפרויקט הנצחה מרגש לזכרם של הנופלים והנרצחים במלחמת ״חרבות ברזל״
נשיא המדינה יצחק הרצוג יוצא בפרויקט חדש ומרגש שמטרתו היא...
10,000 עפיפונים עם שמות חללים וחטופים יופרחו לאוויר ביום העצמאות
מטס עפיפונים ענק בהובלת "120 מנהיגות מחברות" ובהכנת והשתתפות הקהל...
לקראת יום הזיכרון נשיא המדינה אירח את נציגי משפחות חללי צה״ל
לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, נשיא המדינה יצחק הרצוג...
מלון וולדורף אסטוריה ירושלים נבחר כמלון המוביל הטוב בישראל לשנת 2024
מלון וולדורף אסטוריה נבחר כמלון המוביל הטוב בישראל לשנת 2024...
76 יצירות, שרובן מוצגות לראשונה, בתערוכה לכבוד יום העצמאות ה- 76 למדינת ישראל – "דיוקן עצמאי: דמות ונפש הצייר באמנות הישראלית" במוזיאון קסטל במעלה אדומים
בתערוכה, שנפתחת לקהל הרחב החל מיום ראשון, 12 במאי, וצפויה...
אייל סטריט חוזר לישראל
אומן הכלים ההיסטוריים המבוקש באירופה (ואחיו של שאנן סטריט) סוגר...
נשיא מדינת ישראל נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעיתו מיכל בטקס הנחת זרים ליום הזיכרון לשואה ולגבורה
נשיא מדינת ישראל יצחק (בוז'י) הרצוג נשא דברים בטקס הפתיחה...
מועדי הגבורה בחודש מאי באירוח ביתי בירושלים
מועדי הגבורה הם הזמן הנכון ביותר לשמוע על סיפור ההתיישבות...
נשיא המדינה יצחק הרצוג במפגש עם משפחות שכולות, באתר ההנצחה הממלכתי לזכר חללי צה״ל הבדואים
אנחנו עוסקים כל העת - כל יום, שעה שעה, בימים...
נשיא המדינה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר, יום רביעי, כ״ג בניסן,...