Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

איך אפשר לדעת כמה שווה הנכס שלכם באמת?

איך אפשר לדעת כמה שווה הנכס שלכם באמת?
קרדיט - Canva

שיקולים רבים מעורבים בכל מה שקשור לקביעת ערך של נכסים ולפעמים מה שמספרים לכם על השווי שלהם לא תמיד תואם את המציאות או את ההתפתחויות התכנוניות באזור. ערכו של נכס יכול להשתנות עם השנים וזה תלוי בגורמים רבים כמו הפיתוח של האזור, הביקוש לו או ההשקעה של הרשות המקומית באזור שבו הוא נמצא. כל ההשפעות האלה מותירות חותם על ערך הנכס ואת זה אפשר לדעת רק כאשר מבקשים חוות דעת שמאית של שמאי מקרקעין בתל אביב שבודק את כל המשתנים. זה גם מה שעשוי להשפיע על השיקולים שלכם לרכישת נכס כהשקעה עתידית. עריכת חוזה לעסקת מקרקעין ללא דוח שמאות מעודכן ומהימן היא בדיוק כמו לשים את הכסף על קרן הצבי, משום שהבטחות לתשואה או עליית ערך שאינן מגובות בממצאים ובעובדות פשוט לא מגשימות את עצמן. לפעמים עסקה שנראית טובה מדי היא אכן כזאת ולעיתים היא טומנת בחובה בעיות רבות ופגמים שיכולים לעלות לכם הרבה כסף וזמן, כפי שמוכיחה ללקוחותיה עו"ד מורן אטיאס – שמאית מקרקעין מוסמכת, על סמך הערכות השמאות המלומדות שלה.

להציל את הנכס שלכם

ההבנה כי נדרשת תנופת בניה בישראל כבר כאן. יחד עם זאת, לא כל מי שנמצא ליד מבנים חדשים, פרויקטים ומיזמים נהנה מעליית שווי. יש מיזמי בנייה שבזכותם עולה הערך של הנכס שלכם, ויש כאלה שבגללם ערך הנכס שלכם צולל מטה באופן משמעותי. יש חשיבות להיות מעודכנים בסביבה התכנונית של הנכס שלכם על מנת לעמוד בזמנים הקבועים בחוק להגשת התנגדויות במידת בצורך. מדובר בהזדמנות שלכם לנסות להציל את הנכס שלכם מפני ירידת ערכו. את ההתנגדות יש להגיש כשהיא מגובה במסמכים שמוכיחים כיצד פוגע המיזם החדש בערך הנכס שלכם, אחד המסמכים האמורים מהווה דוח שמאות יסודי (שומת מקרקעין). ניתן להגיש הגשת התנגדות להיתר בניה והתנגדות לתכנית. ככל שחוות הדעת יותר מנומקת וכתובה בצורה מקצועית, כך גם גדל הסיכוי שתוכלו להציל את הנכס שלכם מפני ירידת הערך הצפויה.

שמאות חשובה לכולם

גם אם אתם לא מתכוונים להשקיע בנדל"ן יש חשיבות רבה לקבלת דוח שמאות על הנכס שלכם לצורכי משכנתא, לצורך כתיבת צוואה וחלוקת הנכס שלכם בין בני המשפחה, לצורך עריכת תשלומי איזון בבתים משותפים או לצורך ערעור בגין דרישת תשלום להיטל השבחה. יש סיבות רבות שבגללן חשוב להיעזר בשמאי מקרקעין. עו"ד מורן אטיאס – שמאית מקרקעין מוסמכת תגיש לכם דוח יסודי ומקצועי על כל מה שאתם צריכים לדעת על הנכס שלכם למטרה שלשמה ביקשתם אותו, יחד עם ייעוץ וליווי מקצועי בהליכים השונים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רילוקיישן לספרד: עוברים את התהליך ללא עיכובים או תקלות עם שירות מקצועי
מעבר ממדינה אחת לאחרת יכול להיות תהליך שמשנה את החיים,...
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
הזכויות שלכם במשפחה מחייבות הגנה משפטית
אחת הבעיות המוכרות במקרי גירושין היא הקשיים שנוצרים בין זוגות...
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
כמדי שנה, לקראת חג הפסח קיים נשיא המדינה את מסורת מכירת החמץ של בית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי קיימו,...
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...