Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

תיאטרון פסיק יעלה ארבע הצגות איכות במסגרת פרוייקט התרבות זרקור על ביוזמת הקרן לירושלים

תיאטרון פסיק יעלה ארבע הצגות איכות במסגרת פרוייקט התרבות זרקור על ביוזמת הקרן לירושלים

תיאטרון פסיק יעלה ארבע הצגות איכות במסגרת פרוייקט התרבות "זרקור על", שיזמה הקרן לירושלים, במטרה לתת חשיפה לגופי התרבות בעיר ירושלים. במסגרת הפרוייקט בחר שמואל הדג'ס, המנהל האמנותי של תיאטרון פסיק, להציג ממגוון הצגות התיאטרון. לדבריו: "כל אחת מההצגות שואבת בדרכה את הקהל לתוך מפגש תיאטרלי ייחודי, מסורתי ומקורי גם יחד".  

תיאטרון פסיק יעלה את ההצגות הבאות:  

התאומות – סיפור על להקת שחקנים נודדת של הקומדיה דל'ארטה המתגלגלת דרך מסכי הזמן למציאות הישראלית העכשווית. את העלילה מוביל מאבקם של תלמידי בית ספר תיכון העומד בפני סכנת סגירה. הם מנסים לבטל את רוע הגזירה ולמנוע את פיטוריו של דוטורה, המנהל האהוב. כשהכול נראה חסר תקווה מופיעים בעלילה פנטלונה, תורם אמריקאי עשיר, ובתו. ארלקינו, תלמיד ממוצא אתיופי, מבריק תחבולה להצלת המצב. קומדיה מצחיקה במיוחד המתובלת בסיפורי אהבה של המתבגרים (מחזאי: עוזי ביטון וחברי הלהקה, במאי: שמואל הדג'ס) 

צמר –  סיפורה של 'רוז', צעירה חולמנית שעובדת בחנות ממתקים, האוספת לדירתה הרעועה את קליף, נהג משאית צעיר שניחן בחוש הומור מפותח, לאחר שזה נתקע עם משאיתו. מפגש לילי שהיה אמור להיות קליל ורומנטי עומד לשנות את חייהם. מרגע פתיחת הדלת נגלה לקהל עולמם האישי של שני אנשים שונים מאוד, שבאופן מפתיע בוחרים להתקלף מהמסכות ולהיפתח זה לזו. מחזה יוצא דופן, דרמטי ועם זאת מאוד אנושי, בו נסחפים השניים למסע לילי מטורף, החודר לנבכי הנפש האנושית וחושף את הקהל למפגש אינטימי מיוחד במינו, בו צחוק מהול בכאב ומציאות פוגשת חלום (מחזאי: וויליאם מסטרוסימונה, במאי: שמואל הדג'ס, תרגום: שיר פרייבך).  

הימים של עאדל – עאדל הוא חולה סכיזופרניה פלסטיני המשוכנע שהוא יהודי ונחום הוא תלמיד ישיבה כושל. מערכת היחסים בין השניים צומחת מן השהות המשותפת במחלקה הסגורה, מהגעגוע לבית, לאהבה ולאלוהים. המחזה מהווה הצצה אל ההשלכות של המציאות הישראלית על עולמם של המתמודדים עם מחלות הנפש ומעלה שאלות בנושא הזהות ומהות הקיום בארץ (מחזאי: אורי ניצן, במאי: פרופ' אייזק בן אבו).  

הקומדיה הירושלמית – קומדית מסיכות משעשעת. סיפור על תיאטרון חילוני, הממוקם בסמוך לישיבה חרדית בשכונה ירושלמית, הולך ומסתבך כשקפיטנה ג'נדר, מנהלת התיאטרון, יוצאת לקרב מול הרבנית רבקה פנטלונה הצדיקה, הנחושה בדעתה לסגור את תיאטרון השיקוצים. בן הרב מתאהב בזמרת בארים, הרב עצמו מתחמק מניהול החצר החסידית לטובת תיקון נעליים, מאבטח אתיופי מתעקש להיות שחקן גדול והנשים מבקשות להחזיר את השליטה על גורלן.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...
מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית
מוזיאון ידידי ישראל אירח את משלחת שראכה ממרוקו שהגיעה לישראל...
קיץ אינטראקטיבי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים בואו לנגן בעצמכם מנגינות של קיץ
חוויה לכל המשפחה בכל גיל נגינה חיה בשיתוף הקהל * הצצה...
מישהו לרוץ איתו תערוכת ציורים חדשה בתמול שלשום מחווה לספרו של דוד גרוסמן במסגרת ציון 30 שנה להקמת תמול שלשום
מחווה לספרו של דוד גרוסמן 'מישהו לרוץ איתו' במסגרת אירועי...
נשיא המדינה במפגש ראשי רשויות מקומיות ואזוריות חדשים
״אני מאוד מודאג. אני מאוד מודאג מעליית הטון, מהעימותים המילוליים...
קיץ 2024 במוזיאון ידידי ישראל בירושלים
מחפשים מילוט מהחום? מוזיאון ידידי ישראל בנחלת שבעה בירושלים מזמין...
הצצה לעולמות של גיבורים וגיבורות חוויה מותאמות לילדים עם מוגבלות ובני משפחותיהם
הרצאות, מפגשים שיח גלריה ועוד מפגש לאימהות ואבות בתקופת לידה בהדרכה...
מאות מתושבי הצפון מתחננים שלא להתפנות ביום ראשון ממלון יהודה בירושלים ארגון "פירם" שמימן עד כה את שהותם מכספי תרומות בשווי 8 מיליון דולר קורא לממשלה לסייע
55 משפחות (למעלה מ 200 איש) מרביתם מהישוב עבדון, מנות,...