Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

שבוע הקולנוע היהודי ירושלים 2023 יציין השנה את מהדורתו ה-25 ויתקיים בחג החנוכה, בתאריכים 9 עד 14 בדצמבר 2023, בסינמטק ירושלים

שבוע הקולנוע היהודי ירושלים 2023 יציין השנה את מהדורתו ה-25 ויתקיים בחג החנוכה, בתאריכים 9 עד 14 בדצמבר 2023, בסינמטק ירושלים
צילום: תום וינטראוב לוק

"נפש אחת" (One Life) בכיכובו של זוכה אוסקר, סר אנתוני הופקינס, יפתח את את המהדורה ה-25 של שבוע הקולנוע היהודי.

בצל האירועים, שבוע הקולנוע היהודי ירושלים ייערך השנה ברוח התקופה, ובמתכונת צנועה מהרגיל.

שבוע הקולנוע היהודי ירושלים עוסק בנושאי זהות ותרבות יהודית, וביטוייה בקולנוע המקומי והעולמי, והוא יערך כמיטב המסורת בחג החנוכה באולמות סינמטק בירושלים. שבוע הקולנוע היהודי יכלול מעל 30 סרטים מ-15 מדינות, לצד אירועים מיוחדים, מפגשים עם אורחים, יוצרים ושחקנים מהארץ ומהעולם, הקרנות בכורה, הרצאות ופאנלים בנושאים מגוונים, וכן הדלקת נרות משותפת בימי החג. במהלך השבוע ייערכו אירועים מיוחדים שקשורים למצב ויינתן זרקור לתכנים ממוקדים בנושא.

אירוע הפתיחה של שבוע הקולנוע היהודי יתקיים במוצאי שבת, 9 בדצמבר 2023, בשעה 19:30 בסינמטק ירושלים. האירוע ייערך בנוכחות אח"מים, יוצרים ושגרירויות מהעולם, ויוקרן בו הסרט "נפש אחת" / One Life, דרמה מרגשת שמבוססת על סיפורו האמיתי והמדהים של סר ניקולס ווינטון (בגילומו של זוכה האוסקר אנתוני הופקינס), שהיה אחראי על מבצע הצלה של מאות ילדים על-ידי הברחתם מהשלטון הנאצי בפראג, לאנגליה.

מפונים מיישובי הצפון והדרום מוזמנים לכל ההקרנות ואירועי שבוע הקולנוע היהודי – ללא תשלום.

רוני מהדב-לוין, מנכ"ל סינמטק ירושלים ומנהל שבוע הקולנוע היהודי, ודניאלה תורגמן, המנהלת האמנותית, מסרו היום: "בצל המלחמה והאירועים הקשים שאנו חווים מאז מאורעות ה-7 באוקטובר, היינו הראשונים לפתוח את הסינמטק לקהל הרחב ולהציע רגע של אתנחתא והקרנות בחינם לתושבים המפונים מהדרום ומהצפון. במיוחד בימים אלה, אנו נרגשים עוד יותר לערוך את שבוע הקולנוע היהודי ברוח התקופה ובמתכונת מעודנת ומותאמת למצב, ולאפשר לקהל מגוון מכל רחבי הארץ להגיע לסינמטק ירושלים ולהיחשף לחיים היהודים המרתקים – בראי הקולנוע, מנקודות מבט שונות וייחודיות".

התוכנית האמנותית תתפרסם בימים הקרובים.

שבוע הקולנוע היהודי ירושלים, שמציין השנה את מהדורתו ה-25, ביסס את עצמו כשחקן משמעותי וייחודי במפת הפסטיבלים לקולנוע בישראל, ויעידו על כך הסרטים האיכותיים והאורחים הרבים מהעולם כולו, וכן הקהל המגוון שהוא מושך אליו מכל רחבי הארץ. התוכנית האמנותית שנאצרה מעמיקה, מגוונת ואיכותית, וכוללת מבחר משובח של סרטים העוסקים בשאלות של זהות יהודית, אמונה ואורח חיים, אנטישמיות, תרבות וחוסן אמנותי בצל המלחמה, ספרות והיסטוריה, פילוסופיה, זיכרון, החיים העכשוויים בישראל ובגולה, השואה, והיחסים בין היהדות ובין דתות אחרות וקהילות שאינן מוכרות.

במהלך שבוע הקולנוע היהודי ירושלים יוצגו עשרות סרטים מכל מגוון קשת היצירה הקולנועית: קולנוע תיעודי העוסק בסיפורן של משפחות יהודיות מכל רחבי תבל, קולנוע ישראלי הדן בנושאים חברתיים עדכניים, סרטי ארכיון נדירים, סרטים שבמרכזם עומדים גדולי ההוגים, אישים, אנשי תרבות ואמנים משפיעים מהעולם היהודי, קולנוע בין דתי, סרטים ישראלים קצרים, תחרות הסרט הקצר, קלאסיקות משוחזרות ועוד.

במסגרת שבוע הקולנוע היהודי ייערכו גם הרצאות מאת אנשי אקדמיה וחוקרי היסטוריה ותרבות יהודית, שיציגו הקדמה קצרה לסרטים וישתתפו בדיונים ובמפגשים בהשתתפות הקהל לאחר ההקרנות. כמו כן, ייערכו פאנלים בנושאים מגוונים כדוגמת אנטישמיות, סאטירה בזמן מלחמה, פורטרטים יהודים ועוד.

נפש אחת | One Life

בריטניה, 2023
בימוי: ג'יימס האוז

משחק: אנתוני הופקינס, הלנה בונהם-קרטר, לנה אולין

110 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית

הסרט יופץ בישראל על ידי בתי קולנוע לב

1938. בנקאי בריטי צעיר בשם ניקולס "ניקי" ווינטון, מגיע לפראג לביקור ונחשף למצב הקשה של הפליטים היהודים בעיר, ובמיוחד הילדים, המנסים לברוח מהשלטון הנאצי. ניקי, למרות שלא היה יהודי בעצמו, מחליט לעשות את מה שלדעתו כל אדם אחר במצבו היה צריך לעשות: להקדיש את עצמו למשימה להצילם. אבל כשהמלחמה מתקרבת ובמרוץ נגד הזמן, כמה ילדים הוא יוכל להציל?"נפש אחת" היא דרמה מרגשת שמבוססת על סיפור אמיתי ומדהים שנחשף למיליונים רק לפני מספר שנים, כשסרטון מתוך תוכנית טלוויזיה בה ניקי מופתע על ידי עשרות הילדים שהוא הציל, בבגרותם, הפך לויראלי. את תפקיד ניקי משחק זוכה האוסקר הותיק אנתוני הופקינס ("האב"), בתצוגת משחק מופתית שמתארת אדם שהצליח, בפשטות, בחוכמה ובצניעות, להציל מאות נפשות שכל אחת מהן היא עולם ומלואו.

ביום הפתיחה של שבוע הקולנוע היהודי (שבת, 9.12, שעה 11:00), תחל בסינמטק ירושלים עונת "קונצ'רטו לקולנוע" – עם הסרט "ימי הפיק" על המאסטרו צביקה פיק. סיפור חייו הדרמטי של צביקה פיק, כוכב הפופ הראשון של ישראל, שלא נתן לאף נפילה להפריע לעובדה שהוא מלך, בעיני עצמו לפחות. מסע שמנסה לפצח את אישיותו של אחד האמנים הכי מפורסמים, וגם הכי מסתוריים, שהצמיחה התרבות הישראלית. בימוי: שי להב, רון עומר באדיבות yes דוקו, נו דרמה הפקות. "קונצ'רטו לקולנוע", שחוגג את שנת ה-30, מציע סדרת מפגשים לאוהבי קולנוע ומוסיקה, בשיתוף האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. המפגשים יתקיימו בימי שבת בבוקר, בשעה 11:00. התוכנית כוללת קונצרט קצר, הרצאה וסרט באורך מלא. בקונצרטים ובהרצאות ישתתפו מורים וסטודנטים של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, וכמו כן אמנים ומרצים אורחים.

שבוע הקולנוע היהודי ירושלים 2023 מתקיים בתמיכת משרד התרבות, קרן עזריאלי, עיריית ירושלים, הקרן לירושלים, קרן אביחי, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, הלן שומן, מכונים ושגרירויות.

באדיבות: נפש אחת
באדיבות: נפש אחת

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
מלון יהודה, המקום האולטימטיבי לבלות בו הקיץ עם כל המשפחה
פעילויות קיץ לילדים  בריכת שחיה חצי אולימפית בריכת ילדים משחקיה...
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...