Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

רפואה אלטרנטיבית: צמחי מרפא המחזקים את הגוף

רפואה אלטרנטיבית: צמחי מרפא המחזקים את הגוף
קרדיט - Canva

כאשר אנו קונים לעתים קרובות תרופות בבית המרקחת, אנו לא חושבים שחלק מהכדורים גורמים יותר נזק מתועלת. כאשר מחלה מכה בנו, אנו סומכים לעתים קרובות יותר על פרסום של חברות התרופות מאשר עם שיטות טיפול עתיקות בנות אלפי שנים, כמו למשל צמחי מרפא.

הבה נזכור שהשימוש במתנות הטבע בריפוי הגוף נשאר בשיא הפופולריות מאז ימי קדם ועד היום. חליטות צמחים הן מרכיבים טבעיים שגדלו בידיו האכפתיות של הטבע. רובנו זוכרים מילדות את חליטת פרחי הקמומיל, המרפאה כאבי גרון. בעשורים האחרונים, הרפואה עשתה צעדי ענק בטיפול כמעט בכל סוגי המחלות. לצד הטיפול המסורתי, נעשה יותר ויותר שימוש בשיטות רפואה אלטרנטיבית, והיום ניתן למצוא גם עבור יבלות ויראליות טיפול טבעי.

רפואה מודרנית וצמחי מרפא

בשנים האחרונות ניתן לראות שינוי בו הרפואה המערבית המודרנית משנה את התפיסה השלילית שלה לגבי הרפואה המסורתית האלטרנטיבית, ועושה שימוש יותר ויותר בניסיונה בטיפול במחלות יום יומיות הפוקדות אותנו. רפואת צמחים משמשת להקלת ההשלכות של הליכים רפואיים ותופעות לוואי הנלוות לטיפול, כמו למשל, ניתן למצוא טיפול לתהליכים הנגרמים בעקבות הזדקנות ולמצוא פתרון לבעיות זיכרון על ידי נטילת תוסף לשיפור הזיכרון העשוי מצמחי מרפא טבעיים.

טיפול בצמחי מרפא הוא כמובן טיפול עזר בלבד, אך השפעתו חשובה לא פחות. הם יכולים לספק תמיכה לתפקוד התקין של מערכת העיכול, הכבד והריאות. צמחי מרפא עוזרים לנרמל את תפקוד כל המערכות על ידי ניקוי הגוף מחומרים רעילים שהצטברו וחיזוק מערכות הגוף השונות.

לפי אילו מאפיינים נבחרים צמחי המרפא?

הבסיס של תרופות טבעיות הם חומרים פעילים בצמחים ומיקרו-אלמנטים, המעניקים להם תכונות ריפוי. תכונה ספציפית של צמחים היא שהם יכולים לסנתז אינספור תרכובות כימיות שונות, לעתים מורכבים מאוד במבנה. עם זאת, רק לאלה המאופיינים בפעילות פיזיולוגית יש סגולות רפואיות, כלומר, יכולת להשפיע על התהליכים הביוכימיים המתרחשים בגוף של בני אדם ובעלי חיים. חומרים כאלה נקראים פעילים ביולוגית. ברוב המקרים, ההשפעה הטיפולית של תכשירים טבעיים אלו קשורה לא לחומר פעיל אחד, אלא למכלול של תרכובות.

בנוסף לחומרים הפעילים מבחינה פיזיולוגית, הצמחים מכילים גם תרכובות נוספות שיכולות להיות להן השפעה מסוימת על תהליכי הגוף בעקיפין. חומרים נלווים אלו מאיצים או מאטים את ספיגת החומר הפעיל, זמן סילוקו מהגוף, מעברו דרך דפנות התאים, משנים את יכולתו לקיים אינטראקציה עם מרכיבי התא השונים, מולקולות חלבון ופחמימות. אין ספק כי מדובר בתורה שלמה של רוקחות טבעית. כדי לקבל את התרכובת המתאימה עבורכם באופן אישי, שתוכל לעזור לכם להתמודד עם המחלה שלכם, צרו קשר עם איציק בכר, המתמחה ברוקחות מצמחי מרפא טבעיים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...