Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית ירושלים מצטרפת לאמנת עידוד צריכת מוצרים כחול לבן

עיריית ירושלים מצטרפת לאמנת עידוד צריכת מוצרים כחול לבן

האמנה לעידוד צריכת מוצרים המיוצרים בישראל הינה יוזמת משרד הכלכלה ומטרתה להביא לשינוי ציבורי ולעודד את צריכתם של מוצרים המיוצרים בישראל. במסגרת פעילות המיזם שולבו תכנים רלוונטים בבתי הספר הנוגעים ביזמות והצגת התעשייה הישראלית באמצעות סדנאות חווייתיות וקורסי שיווק. כאשר אירוע השיא של הפרויקט הינו חתימה על אמנה יישובית  על ידי תלמידים, ראש העיר, נציגי משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "לצרוך מוצר ישראלי זה סיוע לכלכלה, ליזמים ולמדינת ישראל. עיריית ירושלים פועלת כבר מספר שנים לקדם ולחזק יזמים ועסקים ירושלמיים וישראלים ואני שמח וגאה שתלמידי ירושלים נוטלים חלק פעיל בקידום מוצרים ישראלים".

ינון אלרועי, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה וראש מטה כחול לבן ציין: "אנו מגאים כי ירושלים בירת ישראל, מציינת באופן רשמי את הכרתה בחשיבות העדפת רכש כחול לבן. דברי ראש העיר ברקת, המציגים את ניסיונו כיזם וכמשקיע בעבר, הכוללים את ניסיונו בחברת צ'ק פוינט, לפיהם ליזמים ישראלים קשה לפרוץ לשווקים גלובליים ללא מכירות ובסיס איתן בשוק המקומי, אינם משמעותיים ביותר וראוי שישולבו במגוון השיקולים של כל אחד מאזרחי מדינת ישראל, בעת ביצוע רכש. בחירתה של עיריית ירושלים להעדיף מוצרים ישראלים וירושלמים כאחד, הנה משמעותית וחשובה לעידוד הצמיחה הכלכלית העירונית ושל המדינה כולה. אלרועי הוסיף כי פעילות מטה כחול לבן במשרד הכלכלה, בשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה, בתחום החינוך, הקיפה עד כה למעלה מרבע מיליון תלמידים ברחבי המדינה במסגרת סדנאות יומיות וקורסים ייעודיים לעידוד יזמות וחשיבה שיווקית".  

אמנת כחול לבן מציבה יעדים ומטרות להמשך העמקת המסר שבצריכת מוצרי כחול לבן,  בקרב הקהילה, כאשר בראש מעייניה מס' מטרות עיקריות:

  1. חשיפה לחשיבות העדפת תוצרת הארץ ויצירת גאווה לאומית בתעשייה הישראלית
  2. שיפור התדמית של מוצרים ישראלים
  3. הרחבת חשיבות המסר שבצריכת מוצרי כחול לבן, בקרב הקהילה, תוך ההשפעה על היחיד, החברה, המדינה, הכלכלה, התעסוקה, הפריפריה והסביבה וזאת כאמצעי למלחמה באבטלה.
  4. הכרה וזיהוי מוצרים ישראלים, בטרם החלטה על רכישת מוצרים, באמצעות "תו מיוצר בישראל".
  5. המשמעות של יכולתה של מדינה לפתח מוצרים, כחול לבן, כבסיס לצמיחה כלכלית.
  6. ההיבט הירוק של כחול לבן – חיסכון באנרגיה, הוצאות הובלה וכדומה.
  7. להגביר את התודעה הצרכנית, בקרב הקהילה, לרכישת מוצרים מתוצרת הארץ.הגדלת העצמאות הכלכלית.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
נשיא המדינה קיבל את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של חוף השנהב, פרו, קפריסין, בריטניה, צרפת, אירלנד וברזיל
נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיבל ביום שלישי, ד' בתשרי, 19...
אירוע לציון 50 שנה ללחימת חטיבה 14 במלחמת יום הכיפורים
"לפני חמישים שנה בדיוק עמדנו בפני איום קיומי מבחוץ, כשאויבינו...
בחודש הסליחות ולקראת ראש השנה, נשיא המדינה השתתף באמירת הסליחות בירושלים
בחודש הסליחות ולקראת ראש השנה, נשיא המדינה יצחק הרצוג, השתתף...
נשיא המדינה העניק את "עיטור הנשיא" לשנת תשפ"ג לאישים שתרמו תרומה ייחודית למדינת ישראל
לרגל שנת ה-75, נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק ביום רביעי...
פעוטון העצים של 'יער האקלים' יישתל על גגו של אברהם ירושלים
הכדור שלנו מתחמם, והעיר מתמלאה ביותר מידי בניינים ופחות מידי...
גאווה מקומית- מצטיין מאו״ג 91
רב סרן יאיר צ'יקו שגדל בלוד קיבל ב-5 בספטמבר הצטיינות...
מצטייני שר הביטחון
ביום ראשון הקרוב ה-3.9, התקיים טקס מצטייני שר הביטחון. בין...
נשיא המדינה יצחק הרצוג במפגש עם חברי הקהילה היהודית באוסטריה:
״ישנם רגעים במשברים מהסוג הזה, שמנהיגות נדרשת כדי לנצל את...
נשיא המדינה התקבל בארמון הנשיאותי בברטיסלבה בטקס קבלת פנים ממלכתי
נשיא המדינה יצחק הרצוג התקבל הבוקר, יום שני, י"ח באלול,...