Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

עיריית ירושלים מצטרפת לאמנת עידוד צריכת מוצרים כחול לבן

עיריית ירושלים מצטרפת לאמנת עידוד צריכת מוצרים כחול לבן

האמנה לעידוד צריכת מוצרים המיוצרים בישראל הינה יוזמת משרד הכלכלה ומטרתה להביא לשינוי ציבורי ולעודד את צריכתם של מוצרים המיוצרים בישראל. במסגרת פעילות המיזם שולבו תכנים רלוונטים בבתי הספר הנוגעים ביזמות והצגת התעשייה הישראלית באמצעות סדנאות חווייתיות וקורסי שיווק. כאשר אירוע השיא של הפרויקט הינו חתימה על אמנה יישובית  על ידי תלמידים, ראש העיר, נציגי משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "לצרוך מוצר ישראלי זה סיוע לכלכלה, ליזמים ולמדינת ישראל. עיריית ירושלים פועלת כבר מספר שנים לקדם ולחזק יזמים ועסקים ירושלמיים וישראלים ואני שמח וגאה שתלמידי ירושלים נוטלים חלק פעיל בקידום מוצרים ישראלים".

ינון אלרועי, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה וראש מטה כחול לבן ציין: "אנו מגאים כי ירושלים בירת ישראל, מציינת באופן רשמי את הכרתה בחשיבות העדפת רכש כחול לבן. דברי ראש העיר ברקת, המציגים את ניסיונו כיזם וכמשקיע בעבר, הכוללים את ניסיונו בחברת צ'ק פוינט, לפיהם ליזמים ישראלים קשה לפרוץ לשווקים גלובליים ללא מכירות ובסיס איתן בשוק המקומי, אינם משמעותיים ביותר וראוי שישולבו במגוון השיקולים של כל אחד מאזרחי מדינת ישראל, בעת ביצוע רכש. בחירתה של עיריית ירושלים להעדיף מוצרים ישראלים וירושלמים כאחד, הנה משמעותית וחשובה לעידוד הצמיחה הכלכלית העירונית ושל המדינה כולה. אלרועי הוסיף כי פעילות מטה כחול לבן במשרד הכלכלה, בשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה, בתחום החינוך, הקיפה עד כה למעלה מרבע מיליון תלמידים ברחבי המדינה במסגרת סדנאות יומיות וקורסים ייעודיים לעידוד יזמות וחשיבה שיווקית".  

אמנת כחול לבן מציבה יעדים ומטרות להמשך העמקת המסר שבצריכת מוצרי כחול לבן,  בקרב הקהילה, כאשר בראש מעייניה מס' מטרות עיקריות:

  1. חשיפה לחשיבות העדפת תוצרת הארץ ויצירת גאווה לאומית בתעשייה הישראלית
  2. שיפור התדמית של מוצרים ישראלים
  3. הרחבת חשיבות המסר שבצריכת מוצרי כחול לבן, בקרב הקהילה, תוך ההשפעה על היחיד, החברה, המדינה, הכלכלה, התעסוקה, הפריפריה והסביבה וזאת כאמצעי למלחמה באבטלה.
  4. הכרה וזיהוי מוצרים ישראלים, בטרם החלטה על רכישת מוצרים, באמצעות "תו מיוצר בישראל".
  5. המשמעות של יכולתה של מדינה לפתח מוצרים, כחול לבן, כבסיס לצמיחה כלכלית.
  6. ההיבט הירוק של כחול לבן – חיסכון באנרגיה, הוצאות הובלה וכדומה.
  7. להגביר את התודעה הצרכנית, בקרב הקהילה, לרכישת מוצרים מתוצרת הארץ.הגדלת העצמאות הכלכלית.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המילואימניק המצטיין: יגאל בנקין מאמית דתי ירושלים
יגאל בנקין, מורה בבית החינוך אמית דתי ירושלים, זכה לאות...
10,000 עפיפונים עם שמות חללים וחטופים יופרחו לאוויר ביום העצמאות
מטס עפיפונים ענק בהובלת "120 מנהיגות מחברות" ובהכנת והשתתפות הקהל...
לקראת יום הזיכרון נשיא המדינה אירח את נציגי משפחות חללי צה״ל
לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, נשיא המדינה יצחק הרצוג...
נשיא מדינת ישראל נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעיתו מיכל בטקס הנחת זרים ליום הזיכרון לשואה ולגבורה
נשיא מדינת ישראל יצחק (בוז'י) הרצוג נשא דברים בטקס הפתיחה...
מועדי הגבורה בחודש מאי באירוח ביתי בירושלים
מועדי הגבורה הם הזמן הנכון ביותר לשמוע על סיפור ההתיישבות...
נשיא המדינה יצחק הרצוג במפגש עם משפחות שכולות, באתר ההנצחה הממלכתי לזכר חללי צה״ל הבדואים
אנחנו עוסקים כל העת - כל יום, שעה שעה, בימים...
נשיא המדינה נפגש עם משפחתו של ענר שפירא ז״ל
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו הבוקר, יום שלישי,...
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...