עיריית ירושלים מצטרפת לאמנת עידוד צריכת מוצרים כחול לבן

עיריית ירושלים מצטרפת לאמנת עידוד צריכת מוצרים כחול לבן

האמנה לעידוד צריכת מוצרים המיוצרים בישראל הינה יוזמת משרד הכלכלה ומטרתה להביא לשינוי ציבורי ולעודד את צריכתם של מוצרים המיוצרים בישראל. במסגרת פעילות המיזם שולבו תכנים רלוונטים בבתי הספר הנוגעים ביזמות והצגת התעשייה הישראלית באמצעות סדנאות חווייתיות וקורסי שיווק. כאשר אירוע השיא של הפרויקט הינו חתימה על אמנה יישובית  על ידי תלמידים, ראש העיר, נציגי משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "לצרוך מוצר ישראלי זה סיוע לכלכלה, ליזמים ולמדינת ישראל. עיריית ירושלים פועלת כבר מספר שנים לקדם ולחזק יזמים ועסקים ירושלמיים וישראלים ואני שמח וגאה שתלמידי ירושלים נוטלים חלק פעיל בקידום מוצרים ישראלים".

ינון אלרועי, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה וראש מטה כחול לבן ציין: "אנו מגאים כי ירושלים בירת ישראל, מציינת באופן רשמי את הכרתה בחשיבות העדפת רכש כחול לבן. דברי ראש העיר ברקת, המציגים את ניסיונו כיזם וכמשקיע בעבר, הכוללים את ניסיונו בחברת צ'ק פוינט, לפיהם ליזמים ישראלים קשה לפרוץ לשווקים גלובליים ללא מכירות ובסיס איתן בשוק המקומי, אינם משמעותיים ביותר וראוי שישולבו במגוון השיקולים של כל אחד מאזרחי מדינת ישראל, בעת ביצוע רכש. בחירתה של עיריית ירושלים להעדיף מוצרים ישראלים וירושלמים כאחד, הנה משמעותית וחשובה לעידוד הצמיחה הכלכלית העירונית ושל המדינה כולה. אלרועי הוסיף כי פעילות מטה כחול לבן במשרד הכלכלה, בשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה, בתחום החינוך, הקיפה עד כה למעלה מרבע מיליון תלמידים ברחבי המדינה במסגרת סדנאות יומיות וקורסים ייעודיים לעידוד יזמות וחשיבה שיווקית".  

אמנת כחול לבן מציבה יעדים ומטרות להמשך העמקת המסר שבצריכת מוצרי כחול לבן,  בקרב הקהילה, כאשר בראש מעייניה מס' מטרות עיקריות:

  1. חשיפה לחשיבות העדפת תוצרת הארץ ויצירת גאווה לאומית בתעשייה הישראלית
  2. שיפור התדמית של מוצרים ישראלים
  3. הרחבת חשיבות המסר שבצריכת מוצרי כחול לבן, בקרב הקהילה, תוך ההשפעה על היחיד, החברה, המדינה, הכלכלה, התעסוקה, הפריפריה והסביבה וזאת כאמצעי למלחמה באבטלה.
  4. הכרה וזיהוי מוצרים ישראלים, בטרם החלטה על רכישת מוצרים, באמצעות "תו מיוצר בישראל".
  5. המשמעות של יכולתה של מדינה לפתח מוצרים, כחול לבן, כבסיס לצמיחה כלכלית.
  6. ההיבט הירוק של כחול לבן – חיסכון באנרגיה, הוצאות הובלה וכדומה.
  7. להגביר את התודעה הצרכנית, בקרב הקהילה, לרכישת מוצרים מתוצרת הארץ.הגדלת העצמאות הכלכלית.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח בבית הנשיא ארוחה לשבירת צום הרמדאן (איפטאר)
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח בבית הנשיא היום, יום ראשון,...
לראשונה חברת הנדל"ן אזורים משיקה מרכז ייעודי להתחדשות עירונית בירושלים כל המידע, כל השאלות, כל האפשרויות – במקום אחד בירושלים!
חברת אזורים משיקה מרכז ייעודי להתחדשות עירונית בירושלים, אשר יעניק...
מה? מיוחד לפסח!! חוויות בירושלים
מה? מיוחד לפסח!! בעקבות הזמן - חוויית עלייה לרגל לירושלים...
לגעת בטבע פסטיבל האביב למלאכות קדומות בעין יעל - חוה"מ פסח
פסטיבל האביב למלאכות קדומות בעין יעל מציע חוויה אותנטית המשלבת...
להסיר בפניהן את הכובע
השבוע נצפתה ליד מחסום המנהרות שליד שכונת גילה בירושלים קבוצה...
גיא אדירן, מנכ"ל מלונות דן באזור ירושלים אירח את עדן חסון וטונה בסוף שבוע עם הופעות חיות DAN LIVE במלונות דן ירושלים
גיא אדירן, מנכ"ל מלונות דן באזור ירושלים אירח את עדן...
הושק "אקו-ממשל" - מרחב רב מגזרי של ארגונים הפועלים לחיזוק השירות הציבורי בישראל
המהלך הושק בכנס חגיגי שנערך אתמול בירושלים (5.3) בהשתתפות מנהלי...
נשיא המדינה אירח היום במשכנו את הרמטכ"ל היוצא רב-אלוף הרצי הלוי, ואת הרמטכ"ל הנכנס רב-אלוף אייל זמיר, לברכת הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי, ה׳ באדר,...
השקת מרכז יה"ל בירושלים בנוכחות ח"כ מיכל וולדיגר, נציגי משרד הבריאות ועירייה: אבן דרך במערך התמיכה במשפחות מתמודדי נפש
אתמול התקיים אירוע חגיגי לרגל השקת מרכז יה"ל ירושלים ,...
תערוכה חדשה בבנייני האומה לראות בכל דבר עוד יופי תערוכת צילום
בתערוכה החדשה של הצלמת מיכל סלע "לראות בכל דבר עוד...
דילוג לתוכן