Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

עיריית ירושלים מצטרפת לאמנת עידוד צריכת מוצרים כחול לבן

עיריית ירושלים מצטרפת לאמנת עידוד צריכת מוצרים כחול לבן

האמנה לעידוד צריכת מוצרים המיוצרים בישראל הינה יוזמת משרד הכלכלה ומטרתה להביא לשינוי ציבורי ולעודד את צריכתם של מוצרים המיוצרים בישראל. במסגרת פעילות המיזם שולבו תכנים רלוונטים בבתי הספר הנוגעים ביזמות והצגת התעשייה הישראלית באמצעות סדנאות חווייתיות וקורסי שיווק. כאשר אירוע השיא של הפרויקט הינו חתימה על אמנה יישובית  על ידי תלמידים, ראש העיר, נציגי משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "לצרוך מוצר ישראלי זה סיוע לכלכלה, ליזמים ולמדינת ישראל. עיריית ירושלים פועלת כבר מספר שנים לקדם ולחזק יזמים ועסקים ירושלמיים וישראלים ואני שמח וגאה שתלמידי ירושלים נוטלים חלק פעיל בקידום מוצרים ישראלים".

ינון אלרועי, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה וראש מטה כחול לבן ציין: "אנו מגאים כי ירושלים בירת ישראל, מציינת באופן רשמי את הכרתה בחשיבות העדפת רכש כחול לבן. דברי ראש העיר ברקת, המציגים את ניסיונו כיזם וכמשקיע בעבר, הכוללים את ניסיונו בחברת צ'ק פוינט, לפיהם ליזמים ישראלים קשה לפרוץ לשווקים גלובליים ללא מכירות ובסיס איתן בשוק המקומי, אינם משמעותיים ביותר וראוי שישולבו במגוון השיקולים של כל אחד מאזרחי מדינת ישראל, בעת ביצוע רכש. בחירתה של עיריית ירושלים להעדיף מוצרים ישראלים וירושלמים כאחד, הנה משמעותית וחשובה לעידוד הצמיחה הכלכלית העירונית ושל המדינה כולה. אלרועי הוסיף כי פעילות מטה כחול לבן במשרד הכלכלה, בשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה, בתחום החינוך, הקיפה עד כה למעלה מרבע מיליון תלמידים ברחבי המדינה במסגרת סדנאות יומיות וקורסים ייעודיים לעידוד יזמות וחשיבה שיווקית".  

אמנת כחול לבן מציבה יעדים ומטרות להמשך העמקת המסר שבצריכת מוצרי כחול לבן,  בקרב הקהילה, כאשר בראש מעייניה מס' מטרות עיקריות:

  1. חשיפה לחשיבות העדפת תוצרת הארץ ויצירת גאווה לאומית בתעשייה הישראלית
  2. שיפור התדמית של מוצרים ישראלים
  3. הרחבת חשיבות המסר שבצריכת מוצרי כחול לבן, בקרב הקהילה, תוך ההשפעה על היחיד, החברה, המדינה, הכלכלה, התעסוקה, הפריפריה והסביבה וזאת כאמצעי למלחמה באבטלה.
  4. הכרה וזיהוי מוצרים ישראלים, בטרם החלטה על רכישת מוצרים, באמצעות "תו מיוצר בישראל".
  5. המשמעות של יכולתה של מדינה לפתח מוצרים, כחול לבן, כבסיס לצמיחה כלכלית.
  6. ההיבט הירוק של כחול לבן – חיסכון באנרגיה, הוצאות הובלה וכדומה.
  7. להגביר את התודעה הצרכנית, בקרב הקהילה, לרכישת מוצרים מתוצרת הארץ.הגדלת העצמאות הכלכלית.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...
פרויקט שימור ייחודי בירושלים ישלב סיפור גבורה משפחתי עם התחדשות עירונית
חברת הנדל"ן 'מידר' יוצאת לדרך עם פרויקט ייחודי לשימור בית...
פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להכריז על הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל ה-41
פסטיבל הקולנוע ה-41 ירושלים (18-27 ביולי) שמח להציג תכנית ענפה...
אות נשיא המדינה להתנדבות הוענק בטקס מרגש במשכן הנשיא לשני מתנדבי מגן דוד אדום
בטקס הענקת אות נשיא המדינה להתנדבות שהתקיים במשכן הנשיא, אתמול...
בטקס מרגש העניק נשיא המדינה את 'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תשפ"ד
ואלו הזוכים: ואחיד אלהוזייל, סמי אלקרינאוי, פלאח אמל, סולומון ביטון,...
לפני יציאתם למשחקים בפריז, נשיא המדינה אירח את המשלחות האולימפיות והפראלימפיות ובירך אותן בברכת הצלחה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי, י״ג בסיון,...
רוברט סטירנס, אחד המנהיגים המוכרים בעולם הנוצרי, הקדיש את פרס ירושלים אותו קיבל, לזכרו של הלוחם, קצין ימ"מ, ארנון זמורה ז"ל, שנהרג בפעולת חילוץ ארבעת בני הערובה
הבישוף רוברט סטירנס, מנהיג ארגון 'כנפי נשרים', אחד המנהיגים המוכרים...
הנשיא הרצוג: "השבת כל החטופים הביתה - קונצנזוס לאומי מוחלט בעם"
אתמול התקיים בבית הנשיא בירושלים טקס הוקרה מרגש לארגונים ואישים...