Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה וראש המוסד העניקו תעודות הצטיינות לשניים- עשר מצטיינות ומצטייני המוסד

נשיא המדינה וראש המוסד העניקו תעודות הצטיינות לשניים- עשר מצטיינות ומצטייני המוסד
קרדיט צילום: חיים צח/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש המוסד דוד ברנע העניקו היום תעודות הצטיינות ל-12 עובדות ועובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, בטקס המצטיינים המסורתי המתקיים מדי שנה בבית הנשיא בירושלים. ראש הממשלה יאיר לפיד שלח את ברכתו המוקלטת למצטיינים. זו השנה ה-13 בה מתקיים הטקס המציין לשבח את פעילותם ותרומתם יוצאת הדופן לביטחונה של מדינת ישראל, של עובדות ועובדים במוסד.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״אנחנו חיים בעידן טכנולוגי, עבודת המוסד היום קשה הרבה יותר. יותר מסובכת, יותר מסוכנת. אתם מתאימים את עצמכם למציאות המשתנה, והעשייה שלכם, ״בתחבולות״- תורמת לביצור ביטחונה של מדינת ישראל ושומרת על העליונות הביטחונית של עמנו.

המבצעים והמעשים שלכם, כולם אפופי סוד, יישארו כך כנראה לנצח. אבל אני יודע- איזה דברים כבירים אתם עושים. אתם פועלים לא רק מחוץ לגבולות הארץ, גם מחוץ לגבולות הדמיון.

בזכותכם, בזכות המוסד הישראלי, אויבנו וגם ידידנו יודעים: הזרוע הארוכה של ישראל היא אכן ארוכה מאוד וגם חזקה מאוד. והיא מגיעה לכל מקום בכל זמן. אתם כולכם, ראויים לכל הערכה ועם ישראל סומך עליכם, ובצדק הוא סומך עליכם.״

קרדיט צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד בברכתו המוקלטת: "יש במדינת ישראל אלפי אנשים, שמסתובבים בינינו חסרי דאגה. מתאהבים, מתחתנים, הולכים לארוחה משפחתית בליל שבת, מתווכחים על פוליטיקה וכדורגל, יוצאים לטיול משפחתי בארץ או בחו"ל, ויש רק דבר אחד שהם לא יודעים: שיש איפשהו חדר שבזכותו הם בחיים. יש חדר ששומר עליהם. אתם החדר הזה.

12 המצטיינים והמצטיינות מקבלים היום אות הערכה והצטיינות על מעשים שמעטים יודעים עליהם, וכך זה יישאר עוד שנים ארוכות. ראש המוסד, ראשי המוסד לשעבר, ראשי האגפים, מפקדים ומצטיינים – בשם מדינת ישראל אני מצדיע לכם, עם ישראל חייב לכם הרבה הרבה יותר ממה שהוא יודע".

ראש המוסד דוד ברנע: "בחודשים האחרונים אנו מזהים תהליכים מסוכנים, מאיימים, חלקם מתריסים, מצידה של איראן. איראן מקצינה ומגבירה ניסיונותיה לבצע פיגועי טרור, אותם אנחנו בולמים מידי יום, בכל רחבי העולם.

אנו מתריעים גם היום על כוונות עתידיות של איראן, אותן הם מנסים לשמור באופן חשאי, להעמיק ולהרחיב אספקת אמל"ח מתקדם לרוסיה, אנו מתריעים על כוונות להרחיב את פרויקט העשרת האורניום, ומתריעים על כוונותיהם להעצים את פגיעתם במדינות מוסלמיות ידידותיות באזור בדרכים שונות. כפי שאמרתי כאן גם בשנה שעברה, שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, לא בשנים הקרובות, לעולם לא, זו התחייבותי, זו התחייבות המוסד.

כ-100 ימים עברו מפרוץ המחאה העממית באיראן ועוצמתה איננה נחלשת. יש לנו הוכחות ברורות לכך שהמחאה הנמשכת מאתגרת את המשטר באיראן. אנו רואים בברור את המשטר, החזק כביכול, מופתע ומפוחד.

בד בבד עם התמודדות שלנו מול איראן, המוסד פועל ללא לאות לבסס בריתות עם מדינות במזרח התיכון ועם מדינות מוסלמיות אחרות עימן אין לישראל קשרים דיפלומטיים כדי לייצר מכפילי כוח שיאפשרו לנו לפעול ביעילות ובעוצמה מול אתגרים משותפים שונים. אני רואה חשיבות רבה בתפקידו של המוסד לפלס נתיבים של נומרליזציה ושלום עם מדינות נוספות באזור ומחוצה לו.

כדי לעמוד באתגרים האדירים הללו אנחנו חייבים להצטיין. להצטיין באמצעות גיוון ופתיחות לדעות ורעיונות, באמצעות חדשנות וחשיבה תחבולתית. ההצטיינות חייבת להיות חוצת ארגון. כוחו של המוסד תלוי בעוצמת כלל מרכיביו.

הוא צריך להצטיין במבצעים, אך כדי לעשות זאת הוא חייב טכנולוגיה, סייבר ודיגיטל מהשורה הראשונה בעולם. המצטיינים שנבחרו השנה. הם הטובים שבטובים. אתם מודל ליסודיות, נחשיות ויצירתיות. אתם הגעתם להצלחות ולהישגים יוצאי דופן, ובזכותכם המוסד מסוגל להתמודד באופן הטוב ביותר עם אתגריו.

אני מבקש להודות לך כבוד נשיא המדינה על קיום המסורת היפה הזו, שנה אחר שנה, במשכן בית הנשיא בירושלים. תודה רבה באופן אישי על התמיכה, הליווי והעבודה המשותפת עם המוסד. תודה רבה כבוד הנשיא".

קרדיט צילום: חיים צח/ לע"מ

 

בין מקבלי תעודות ההצטיינות שני לוחמים במוסד: האחד, לוחם ותיק המשרת גם כמפקד בארגון. פעילותו מהווה חלק משמעותי בפרוייקטים אסטרטגיים של האגף המבצעי בו הוא משרת. הוא מתאפיין בחשיבה מחוץ לקופסא, קור רוח, צניעות וקולגיאליות וכמפקד משרה ביטחון על הסובבים אותו. הלוחם השני, חתום על שורת פיתוחים טכנולוגיים. הוא מהווה דוגמא ומופת לדמות הלוחם במוסד. הוא קיבל תעודת הצטיינות על פעילותו המבצעית, יצירתיותו, קור הרוח המאפיין אותו ומקצועיותו הרבה.

תעודת הצטיינות נוספת הוענקה לקצין איסוף, המשרת בחוד העשייה המבצעית של המוסד ולקח חלק מרכזי במספר מבצעים אסטרטגיים שזכו בפרס ביטחון ישראל. הוא פועל באחד מתחומי הליבה המהווים אתגר מרכזי למוסד ולמדינת ישראל ובה בעת מקדיש מזמנו לחניכת הדור הצעיר של אנשי המבצעים בתחום עיסוקו.

שתי תעודות הצטיינות נוספות ניתנו לעובדים בתחום מבצעי: הראשונה, לעובד האגף על תרומתו למספר מבצעי ליבה של המוסד תוך שהוא מפגין חריצות יוצאת דופן, מצוינות, קולגיאליות ומקצועיות. התעודה השנייה ניתנה לעובדת באגף המבצעי על מספר תפקידים מבצעיים שביצעה בהם היתה שותפה מובילה לקידום והכרעת מבצעים בליבת העשייה המוסדית. במסגרת תפקידה הנוכחי כמפקדת מבצע העובדת אחראית לקידום ולמימוש מבצעים אסטרטגיים.

תעודת הצטיינות הוענקה לעובד טכנולוגי בתחום הסייבר, אשר צמח בשורות המוסד עוד מתקופת שירותו הצבאי. עובד זה הינו איש מקצוע יוצא דופן ונחשב למוקד ידע בעל שם במוסד ובגופים מקבילים, ומהווה "תו תקן" לסטנדרט עבודה בתחומי עבודתו תוך שהוא חותר באופן בלתי מתפשר למצוינות טכנולוגית לצד מחוייבות עמוקה למשימה המבצעית.

כמו כן, קיבלו תעודות הצטיינות גם שני עובדים מתחום המודיעין: עובד המהווה מוקד ידע קהילייתי בתחומי המודיעין בעולמות סיכול טרור, לצד היותו אוטוריטה מקצועית בתחום המודיעיני עליו הוא מופקד. העובד ניחן ביכולות הבנה וניתוח מעמיקות של תחום העיסוק המודיעיני שלו ומהווה השראה לעמיתיו ולדור הצעיר. עובדת נוספת מתחום המודיעין אשר קיבלה תעודת הצטיינות, הינה מוקד ידע מקצועי בתחום המחקר הכלכלי ובסוגיות כלכליות הנוגעות לביטחון לאומי ובהן סוגיות גלובליות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית
מוזיאון ידידי ישראל אירח את משלחת שראכה ממרוקו שהגיעה לישראל...
קיץ אינטראקטיבי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים בואו לנגן בעצמכם מנגינות של קיץ
חוויה לכל המשפחה בכל גיל נגינה חיה בשיתוף הקהל * הצצה...
109 שופטים ורשמים בכירים הצהירו אמונים בפני נשיא המדינה, בטקס הגדול ביותר שהיה
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום ראשון, י״ז...
פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להכריז על הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל ה-41
פסטיבל הקולנוע ה-41 ירושלים (18-27 ביולי) שמח להציג תכנית ענפה...
אות נשיא המדינה להתנדבות הוענק בטקס מרגש במשכן הנשיא לשני מתנדבי מגן דוד אדום
בטקס הענקת אות נשיא המדינה להתנדבות שהתקיים במשכן הנשיא, אתמול...
בטקס מרגש העניק נשיא המדינה את 'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תשפ"ד
ואלו הזוכים: ואחיד אלהוזייל, סמי אלקרינאוי, פלאח אמל, סולומון ביטון,...
נשיא המדינה נפגש עם משלחת דו מפלגתית של חברי קונגרס אמריקאיים מטעם AIPAC:
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר, יום רביעי, עם משלחת...
לפני יציאתם למשחקים בפריז, נשיא המדינה אירח את המשלחות האולימפיות והפראלימפיות ובירך אותן בברכת הצלחה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי, י״ג בסיון,...
רוברט סטירנס, אחד המנהיגים המוכרים בעולם הנוצרי, הקדיש את פרס ירושלים אותו קיבל, לזכרו של הלוחם, קצין ימ"מ, ארנון זמורה ז"ל, שנהרג בפעולת חילוץ ארבעת בני הערובה
הבישוף רוברט סטירנס, מנהיג ארגון 'כנפי נשרים', אחד המנהיגים המוכרים...