Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

משרד הביטחון וצה"ל מסרו את נגמ״שי האיתן הראשונים מייצור סדרתי לחטיבת הנח"ל

משרד הביטחון וצה"ל מסרו את נגמ״שי האיתן הראשונים מייצור סדרתי לחטיבת הנח"ל
קרדיט: דוברות משרד הביטחון ודובר צה״ל.

צפו: נגמ״שי ה׳איתן׳ יוצאים ממפעל המרכבה במרכז השיקום והאחזקה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ומשתתפים באימון פלוגתי ראשון של לוחמי הנח"ל

מנהלת המרכבה והרק"ם, מנת"ק, שבמשרד הביטחון, מסרה את סדרת נגמ"שי איתן ראשונה לצה"ל. האיתנים יצאו היישר מקו הייצור במרכז השיקום והאחזקה (מש"א) של החטיבה הטכנולוגית באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה״ל, ועברו לבסיס ביסל"ח שבדרום, שם נמסרו לחטיבת הנח"ל.

בנוסף, לאחרונה התקיים אימון ראשון של חטיבת הנח״ל מסוגו בצפון הארץ, במסגרתו תרגלה פלוגת לוחמים תרחישים שונים לצד נסיעה על נגמ״שי ה׳איתן׳.

ראש מנת"ק במשרד הביטחון, תא"ל אורן גיבר: "בתום שנים של פיתוח, ניסויים וייצור נגמ"ש האיתן מועבר לחטיבת הנח"ל.
האיתן הוא כלי לחימה גלגלי מתקדם ראשון מסוגו בצה"ל המאפשר לחימה אחרת כולל ניוד חיילים בין גזרות לחימה, ברמת מיגון של טנק מרכבה ונגמ"ש הנמר. בימים אלו אנו נמצאים בייצור הסדרתי של האיתן בעשרות תעשיות בישראל ובחו"ל. אנו שמחים וגאים למבצע את פלוגת האיתנים הראשונה בחטיבת הנח"ל. ומבינים כי כל נגמ"ש שייצא מקו הייצור יועבר ישירות לשטח כדי להחליף כלים ישנים ולהבטיח שהלוחמים שלנו מקבלים כלים בעלי ההגנה הטובה ביותר והביצועים הטובים ביותר, בכל מתארי הלחימה".

קרדיט: דוברות משרד הביטחון ודובר צה״ל.

מפקד חטיבת הנח״ל, אלוף-משנה אורן שמחה: ״חטיבת הנח״ל גאה ומודה על הזכות להיות החטיבה הראשונה בצה״ל אשר קולטת את נגמ״ש האיתן – כלי אשר ישנה את פני החטיבה ויאפשר לה להיות קטלנית, עצמאית וממוגנת יותר. אנו מבינים את כובד האחריות ואת האתגר המקצועי אשר כרוך בקליטת כלי זה, ומודים למאות האנשים שעמלו בתכנון, בפיתוח, בייצור ומבצוע הכלי״.

מפקד מרכז השיקום והאחזקה, אלוף-משנה יניב אביטן: ״מרכז השיקום והאחזקה של החטיבה הטכנולוגית, גאה להיות בית הייצור של נגמ״ש האיתן, של כלי הרק״ם המתקדם ושל אמצעי לחימה משמעותיים בצה״ל. משרתי היחידה ועובדיה עושים וימשיכו לעשות לילות כימים, במסירות ובמקצועיות, יחד עם שותפינו במערכת הביטחון ובתעשייה, לממש את משימת הייצור לצורך המשך מיבצוע האיתן, באופן שיגביר את ניידות כוחות היבשה ואת מיגון הלוחמים במתארי הלחימה השונים״.

נגמ"ש האיתן- מידע רקע:
הוא רכב קרבי משוריין בעל 8 גלגלים, אשר מיגונו מבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר ומסוגל לשאת 12 לוחמים. האיתן, שפותח במנהלת המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון, הינו בעל 750 כוחות סוס, מסוגל להגיע למהירות של כ-90 קמ"ש, יכולת תימרון גבוהה בכל שטח לרבות שטח אורבני ובשטחים מאתגרים נוספים והוא מתוכנן לתפקד ברצף במשך מספר ימי לחימה. מהנדסי הפיתוח של מנת"ק (רפ״ט), שפיתחה את הכלי המתקדם, הטמיעו באיתן מערכות טכנולוגיות חדישות הכוללות, מצלמות היקפיות הרואות ביום ובלילה ומאפשרות את אבטחת הכלי, יכולות חישוב ועיבוד קדמי באמצעות מחשבים מתקדמים, צגי מגע ומעבדים המתפקדים כ"מערכת של מערכות", המאפשרת את תפעול הכלי הקטלני. בעתיד הקרוב תשולב מערכת ההגנה האקטיבית "חץ דורבן" ומערכות נוספות, שפותחו בשיתוף עם התעשיות הביטחוניות בישראל, זרוע היבשה בצה"ל ומפא"ת.
הרכבת הכלי מתבצעת במפעל המרכבה והרק"ם במש"א (מרכז השיקום והאחזקה) שבחטיבה הטכנולוגית באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית
מוזיאון ידידי ישראל אירח את משלחת שראכה ממרוקו שהגיעה לישראל...
קיץ אינטראקטיבי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים בואו לנגן בעצמכם מנגינות של קיץ
חוויה לכל המשפחה בכל גיל נגינה חיה בשיתוף הקהל * הצצה...
109 שופטים ורשמים בכירים הצהירו אמונים בפני נשיא המדינה, בטקס הגדול ביותר שהיה
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום ראשון, י״ז...
פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להכריז על הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל ה-41
פסטיבל הקולנוע ה-41 ירושלים (18-27 ביולי) שמח להציג תכנית ענפה...
אות נשיא המדינה להתנדבות הוענק בטקס מרגש במשכן הנשיא לשני מתנדבי מגן דוד אדום
בטקס הענקת אות נשיא המדינה להתנדבות שהתקיים במשכן הנשיא, אתמול...
בטקס מרגש העניק נשיא המדינה את 'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תשפ"ד
ואלו הזוכים: ואחיד אלהוזייל, סמי אלקרינאוי, פלאח אמל, סולומון ביטון,...
נשיא המדינה נפגש עם משלחת דו מפלגתית של חברי קונגרס אמריקאיים מטעם AIPAC:
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר, יום רביעי, עם משלחת...
לפני יציאתם למשחקים בפריז, נשיא המדינה אירח את המשלחות האולימפיות והפראלימפיות ובירך אותן בברכת הצלחה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי, י״ג בסיון,...
רוברט סטירנס, אחד המנהיגים המוכרים בעולם הנוצרי, הקדיש את פרס ירושלים אותו קיבל, לזכרו של הלוחם, קצין ימ"מ, ארנון זמורה ז"ל, שנהרג בפעולת חילוץ ארבעת בני הערובה
הבישוף רוברט סטירנס, מנהיג ארגון 'כנפי נשרים', אחד המנהיגים המוכרים...