Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

כיצד בוחרים מרצה טובה להרצאה?

כיצד בוחרים מרצה טובה להרצאה?
credit: canva.com

הרצאות נחשבות לשיטת הוראה והעברת מידע יעילה ביותר. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כיצד להרצות שכן, לא הרצאה תהיה הרצאה טובה והדבר יהיה תלוי בעיקר במרצה ובאופן שבו הוא מעביר אותה. מדובר על מיומנות של ממש ועל כן, אם אתם מחפשים הרצאות לנשים או גברים, הרצאה לעובדים בארגון שלכם, הרצאה עבור קבוצת חברים, קולגות לעסקים או לכל קבוצה אחרת, הדבר החשוב ביותר שתעשו הוא ללא ספק לבחור את המרצה הטוב ביותר בתחום שבו אתם מעוניינים שההרצאה תהיה. מכיוון שכיום יש לא מעט מרצים המציעים הרצאות מסוגים שונים לכל דורש, אין ספק שחשוב לדייק בבחירת האחד הנכון עבורכם.

 

מה הופך מרצה למרצה טוב?

כאמור, הרצאות יכולות להיות רלוונטיות עבור מגוון רחב של מטרות. בין אם מדובר על הרצאה לסטודנטים בתחום כלשהו, הרצאה לבעלי עסקים, הרצאה לקבוצת חברים, הרצאה באירוע עסקי או פרטי, הרצאה כחלק ממפגש חברתי ועוד. לכן, הדבר הראשון שעליכם לעשות כאשר אתם מעוניינים להביא הרצאה טובה הוא לבחור את הנושא המבוקש לכם. בהתאם לנושא המבוקש לכם תהיה לכם אפשרות להתחיל לחפש את המרצה המדויק ביותר לצרכים שלכם. כיום ניתן למצוא כאמור מגוון מרצים אשר מציעים הרצאות על נושאים שונים ועל כן, חשוב לדייק בבחירת המרצה. הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם בבחירתו:

ראשית כל, חשוב מאוד שתדעו כי מרצה טוב יהיה מוכן מראש. כלומר, המרצה יגיע למקום מוקדם יותר, יסתובב בין הקהל ויכיר אותו מעט, יבין מהו האופי של האירוע שבו הוא מרצה, איזה ציוד הגברה יש במקום, האם יש חיבור למחשב במידה והוא מעוניין להקרין מהמחשב שלו דברים חשובים שנוגעים להרצאה לכלל הקהל. כמו כן הוא יבחן את התאורה במקום. מרצה טוב יודע כיצד להימנע מראש מכל כשל טכני שעלול לצוץ ועל כן הוא בוודאי לא יופיע בדיוק בזמן שבו הוא צריך להתחיל את ההרצאה, אלא יגיע קודם ויבחן את המקום.

 

מרצה טוב לא קורא מדפים או כרטיסיות

חשוב שתדעו כי מרצה טוב בהחלט יכול להגיע עם כרטיסיות, אך הוא יקרא מהן באופן שוטף אלא הן רק יזכירו לו את הנקודות שהוא מעוניין לדבר עליהן במהלך ההרצאה. מעבר לכך הוא בוודאי לא יקרא את כל מה שהוא מעוניין להגיד בהרצאה מדף. כמובן שגם יהיה לו לוח זמנים מוכן. הרצאה טובה מתחלקת לשלושה חלקים: התחלה, אמצע וסוף ומרצה טוב יתרגל את התזמון של החלקים השונים בהרצאה בהתאמה ללוח הזמנים.

 

מבנה ההרצאה

נושא ההרצאה כמובן מהווה דבר חשוב ומרצה טוב יבין כי מרבית הסיכויים שמי שמגיע להרצאה לא יודע מה הוא הולך לשמוע ועל כן הוא יתחיל את ההרצאה שלו בסקירה קצרה שתכניס את כולם לסוד העניינים. הנושאים בהרצאה יכולים לעבור מאחד לשני באופן מסחרר אך מרצה טוב יהיה ברור מאוד לגבי האופן שבו כל נושא מתחבר לשני וכיצד כל הנושאים באים להציג ביחד בצורה הטובה ביותר את התמונה הכוללת. מרצה טוב יעניק לכם את הרצון לשמוע יותר על הנושא שעליו הוא מדבר, הוא ירתק אתכם ויאפשר להם להנות מההרצאה.

 

גמישות

מרצה טוב ידע כיצד לגלות גמישות. אם המרצה ירגיש מתי הקהל מתעניין בדברים שהוא אומר ומתי הוא פחות מתעניין וידע כיצד לעבור נושאים במהלך ההרצאה בהתאם למה שמעניין את הקהל. הוא יתגמש בהתאם לקריאת הקהל ולא יתעקש להתעכב על נושא כזה או אחר אם הוא מרגיש שהקהל משתעמם ממנו.

 

שפת גוף

שפת הגוף של המרצה מהווה דבר חשוב ביותר. מרצה מקצועי ידע כיצד לשדר נינוחות, שליטה בידע המקצועי הנדרש עבור ההרצאה, הוא ישדר נוחות ופתיחות, הוא לא יהיה לחוץ באופן כלשהו והדיבור שלו יהיה ברור ומובן. מרצה טוב ירצה עם ביטחון ולא ישדר חוסר ביטחון כלשהו.

 

שיתוף הקהל

מרצה מקצועי ישתמש בשאלות מפתח וזאת בכדי לקשר את נושא ההרצאה לקהל שלו. הקשר של הנושא אל תחומי העניין שלנו, אל חיי היומיום שלנו וכן הידע והניסיון שלו יעניק לכל הקהל את התמריץ להיכנס להרצאה אפילו יותר. כמו כן, מרצה טוב יעניק לכם מספיק זמן לכל שאלה שעולה לכם ויענה לכם בצורה מפורטת על כל שאלה.

אין ספק שבחירת הרצאה ולא משנה עבור איזו מטרה ובאיזה נושא צריכה להתבצע בצורה הטובה ביותר וזאת בכדי שההרצאה תהיה מרתקת וייחודית ותספק לכם את ההנאה המקסימלית ממנה. אחד הדברים שיסייעו לכם בבחירת ההרצאה הטובה ביותר, הייחודית והמעניינת ביותר הוא למצוא מרצה מקצועי, סוחף, כריזמתי ואיכותי אשר יאפשר לכם להנות באמת מההרצאה. על כן, לא כדאי להתפשר על בחירת המרצה וכדאי מאוד לברר אודות מרצים שונים, לקבל המלצות על מרצים מאנשים ששמעו הרצאות שלו וכן לבדוק האם מדובר על מרצה מוכר ובעל מוניטין טרם בוחרים בו עבור ההרצאה שלכם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...