Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

חשיפה ראשונה – לא תותר כניסת כלי רכב לעיר העתיקה שבין החומות

חשיפה ראשונה – לא תותר כניסת כלי רכב לעיר העתיקה שבין החומות

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה החלו בהיערכות מעשית לצמצום דרסטי בתנועת הרכב הפרטי בתוך העיר העתיקה. זאת כדי לצמצם את הפקקים, הזיהום, הרעש וההפרעה לתושבים המתגוררים בה ולמבקריה. תחילה יופעלו חניונים בתעריפים מוזלים ובחינם וכן קו מיוחד של "אגד" שייסע מהחניונים לתוך העיר העתיקה.

בעתיד הקרוב תותר כניסת רכב משער יפו בשעות היום רק לתושבי העיר העתיקה ולסוחריה. ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת: "אנו רוצים לשמור על העיר היפה ביותר בעולם, ולכן אנחנו חייבים לאפשר דרכים חדשות לעיר העתיקה ולדלל את כמות הרכב הפרטי. במקום להשתרך בתוואי פקוק, עדיף לחנות ולנסוע בנוחות בקו המיוחד או פשוט לצעוד מעט ברגל".

דידי הרשקוביץ, מחזיק תיק התחבורה בעירייה מסר כי התוכנית "דרך חדשה לעיר העתיקה", שהוכנה באגף תושי"ה בעיריית ירושלים ובצוות תוכנית אב לתחבורה, תצא לדרך ביום א' הקרוב (ל' בשבט – 14 בפברואר). במסגרתה יופעל הסדר מיוחד ב-3 חניונים – "הרכבת"- חניה חינם, "קרתא" – 15 ₪ לכל היום לתושבי ירושלים ו- 25 ₪ למבקרים בעיר, וחניון "ממילא/ אלרוב" – חניה חינם לשעתיים הראשונות. כמו כן, מסלול קו 38 יקוצר, ועם הפעלת התוכנית יאסוף את הנוסעים, גם מהחניונים הללו, היישר לתוך העיר העתיקה, בתעריפי נסיעה מוזלים ומיוחדים. כל שעה עגולה ייסע  קו 38 במסלולו הארוך והמוכר ומספרו יהיה 38א'. הרשקוביץ שיבח את משרד התחבורה על הירתמותו לפרויקט, בו משקיע המשרד מאות אלפי שקלים בסבסוד כרטיסי הנסיעה המוזלים ב"קו החניונים" 38.

דרור גנון, סגן מנהל האגף לתחבורה ציבורית במש' התחבורה אמר כי: "למדנו בעולם שכדי לשמור על הערים ההיסטוריות, יש לאפשר רק לתחבורה ציבורית לנוע בתוכן ולשמחתי כך יהיה גם בירושלים". לדבריו, ההפעלה המוקדמת של "חנה וסע" ושל קו 38 המוזל יאפשרו לציבור להתרגל לדרך החדשה, לפני איסור הכניסה ברכב פרטי.

כאמור, ב"קו החניונים" 38 ניתן יהיה לרכוש כרטיסי נסיעה מיוחדים במחירים מוזלים:  – כרטיס "משפחתי יומי" אשר יופעל לראשונה בישראל לנסיעה בקו 38, יאפשר למשפחה- הורים + עד 5 ילדים, חופשי לנסוע כל היום תמורת 25 ₪ בלבד.

 – כרטיס "אישי-יומי" שיאפשר נסיעה חופשית בקו 38 לעיר העתיקה, במשך כל שעות היום, ב-10 ש"ח בלבד. יתר הקווים לעיר העתיקה ( 1,2,3) ימשיכו לפעול כסדרם.

יצוין כי נוסף על הסדרי החניה והנסיעה המוזלים ניתן להגיע לעיר העתיקה גם עם "כרטיס אחד- לכל מקום- למשך 75 דקות", הפועל בהצלחה במטרופולין י-ם מזה כחודש, ועמו ניתן להחליף כמה קווים שרוצים בדרך ליעד.

חונים וצועדים – רוב באי העיר העתיקה ברכב פרטי יוכלו גם לחנות באחד החניונים המוזלים ופשוט לצעוד אל יעדם מרחק הליכה קצר בסמטאותיה היפות של העיר.

כאמור, בעתיד הקרוב תותר כניסת רכב פרטי בשעות היום משער יפו רק לתושבים, לסוחרים ולבעלי תו נכה והודעה על כך תפורסם בהמשך. פרטים אודות הסדרי החניה והנסיעה החדשים במוקד 106 העירוני או במוקד אגד 2800*.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...
פרויקט שימור ייחודי בירושלים ישלב סיפור גבורה משפחתי עם התחדשות עירונית
חברת הנדל"ן 'מידר' יוצאת לדרך עם פרויקט ייחודי לשימור בית...
פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להכריז על הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל ה-41
פסטיבל הקולנוע ה-41 ירושלים (18-27 ביולי) שמח להציג תכנית ענפה...
אות נשיא המדינה להתנדבות הוענק בטקס מרגש במשכן הנשיא לשני מתנדבי מגן דוד אדום
בטקס הענקת אות נשיא המדינה להתנדבות שהתקיים במשכן הנשיא, אתמול...
בטקס מרגש העניק נשיא המדינה את 'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תשפ"ד
ואלו הזוכים: ואחיד אלהוזייל, סמי אלקרינאוי, פלאח אמל, סולומון ביטון,...
לפני יציאתם למשחקים בפריז, נשיא המדינה אירח את המשלחות האולימפיות והפראלימפיות ובירך אותן בברכת הצלחה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי, י״ג בסיון,...
רוברט סטירנס, אחד המנהיגים המוכרים בעולם הנוצרי, הקדיש את פרס ירושלים אותו קיבל, לזכרו של הלוחם, קצין ימ"מ, ארנון זמורה ז"ל, שנהרג בפעולת חילוץ ארבעת בני הערובה
הבישוף רוברט סטירנס, מנהיג ארגון 'כנפי נשרים', אחד המנהיגים המוכרים...
הנשיא הרצוג: "השבת כל החטופים הביתה - קונצנזוס לאומי מוחלט בעם"
אתמול התקיים בבית הנשיא בירושלים טקס הוקרה מרגש לארגונים ואישים...