הרעיון לפרויקט מסוג זה 'נולד' במטרה לתת לצעירים כלים לביטוי עצמי לרגשותיהם בדרך קלה יותר.
רכזת הפרויקט, אפי שרוני, ציינה כי ממחקרים רבים שנעשו בתחום עלה שההתעסקות עם אוכל מעוררת ונוגעת באופן ישיר בשלבי ההתפתחות הראשונים שלנו כפעוטות, תינוקות והקשר שהיה או לא היה עם אמא. "תהליך היצירה הבישולית מאפשרת למשתתפים פיתוח של מרכיבים רגשיים וקוגניטיביים, כמו ביטחון עצמי, מיומנויות חברתיות, פתיחות ושיתוף. ההתעסקות באוכל מתקשר למצב בריאותי תקין: גדילה, התפתחות, צמיחה, וגם הנאה, ומצד שני הפרעות אכילה שונות: השמנה, אנורקסיה ובולימיה, הקשורות למצבים רגשיים, בעיקר בקרב בני נוער".
בחטיבה לקידום נוער הרכיבו קבוצת בני נוער וצעירים בגילאי 14-18, שהתחום הקולינרי מעניין אותם והפגישו אותם עם שפים במטבח המקצועי של בית הספר ויצ"ו בבית הכרם. כאשר השף,שפי רוזנצויג, מלמד, מנחה ומדריך.
קבוצת הבנים והבנות עברו תהליך חוויתי החל מהמפגשים הראשונים בהם למדו את רזי המטבח, החל ממנות ראשונות, עיקריות ואחרונות.כאשר בשלב הראשוני, הקבוצה התמקדה בתהליך גיבוש, היכרות, פתיחות, תיאום ציפיות וכד'.
שרוני ציינה כי כאשר למדו בני הנוער על מנות עיקריות, הקבוצה בעצם עברה תהליך לשלב עמוק יותר, משמעותי יותר, לגבי האני של כל אחד על ההרגשה להיות חלק מקבוצה, על הקשיים והאחריות בפניו כל אחד עמד ברמה האישית והקבוצתית. בשלב הלמידה על המנות האחרונות,המנות המתוקות שמסיימות את הארוחה ומשאירות טעם של עוד, הקבוצה בעצם החלה בתהליך של פרידה, של סיום, כאשר כל אחד מהצעירים מסיק את מסקנותיו על התהליך מה הוא קיבל ממנו ולאן זה לוקח אותו הן ברמה הרגשית והן ברמת המעשית.