Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ואלו מקבלי 'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תשפ"ג

ואלו מקבלי 'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תשפ"ג
קרדיט צילום: רן כליף

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל שמחים לבשר על מקבלי "אות הנשיא להתנדבות" לשנת תשפ"ג.

 

האות יוענק השנה ל-12 יחידים וארגונים ולרגל שנת ה-75 למדינת ישראל הוקדש האות לפועלות ולפועלים למען חיזוק החוסן הישראלי ולבניית קשרים בחברה הישראלית. המלצות על מקבלי האותות התקבלו מן הציבור כולו והזוכים נבחרו בהמלצתה של וועדה מייעצת שמונתה על ידי נשיא המדינה ומורכבת מאנשי ציבור וחברה. בראש הוועדה עמד רו"ח אהוד רצאבי.

 

אות הנשיא להתנדבות הוא מיזם הפועל משנת 1974, ונוסד בתקופתו של הנשיא הרביעי למדינת ישראל, פרופסור אפרים קציר ז"ל. המיזם מתקיים בשיתוף פעולה של בית הנשיא והמועצה הישראלית להתנדבות, שבראשה עמד עשרות שנים אל"מ (במיל') ד"ר ברוך לוי שהלך לעולמו לאחרונה.

 

היום התקשרו הנשיא ורעייתו למקבלי ומקבלות האותות שנבחרו ובישרו להם על זכייתם באות ונענו בהתרגשות רבה.

קרדיט: סיף אבו אלתום

 

נשיא המדינה התקשר תחילה לים קרפ בת ה-18, הזוכה הצעירה ביותר, שהקימה את מיזם "דורות של חברים" המחבר בין בנות ובני נוער לשורדי שואה. נשיא המדינה פנה אליה ואמר: "את אמנם צעירה אבל את כבר מקבלת את אות הנשיא להתנדבות – זה לא דבר של מה בכך! אני שמח לברך אותך ולבשר את החדשות האלו". ים סיפרה בהתרגשות: "התחלתי להתנדב בגיל 15, מאוד רציתי להתנדב עם ניצולי שואה ואמרו לי שבגלל שאני צעירה אין לי אופציה כזאת, אז החלטתי שאם לא נותנים לי – אני אקים מיזם".

 

עוד שוחח הנשיא עם אורן אור ביטון, מקים עמותת TRAUMA4GOOD, נשיא המדינה בישר לו על סיבת קבלת האות והוסיף: "קיבלת את האות על העבודה המדהימה והחשובה שאתה עושה למען הלומי קרב", לכך אור השיב: "תודה רבה לך. זה מאוד מרגש, השתחררתי מיחידת המסתערבים של מג"ב, ובמשך 16 שנים לא ידעתי שאני הלום קרב. כעבור אותן שנים הבנתי שאני סובל מפוסט-טראומה והחלטתי להקדיש את החיים שלי למען הנושא החשוב הזה".

 

את דוד הגר, ממייסדי הנחל החרדי – "נצח יהודה", תפס נשיא המדינה בעת שבילה עם נכדיו, וביקש למסור גם להם שסבא שלהם קיבל את אות הנשיא להתנדבות לשנת תשפ"ג, על עבודתו החשובה בקידום אוכלוסיות של חרדים ושילובם בצה"ל ובחברה הישראלית.

 

רעיית נשיא המדינה בישרה אף היא למספר זוכים. בשיחה עם אביבה חלבי, ממקימות ויוזמות "התאחדות מרכזי גישור והדיאלוג בקהילה בישראל", אביבה סיפרה לרעיית הנשיא שהיא רועדת מרוב התרגשות, והודתה על ההזדמנות.

 

ואלה הם מקבלי ומקבלות אות הנשיא להתנדבות לשנת תשפ"ג:

 

בקטגוריית אישים:

 

א. אמאל אבו אלקום: בת 52 משגב שלום. פעילת ציבור מהחברה הבדואית בנגב הפועלת במגוון תחומים חברתיים, בדגש על קידום נערות ונערים בסיכון בחברה הבדואית.

ב. ניסים בראל: בן 74, מתל אביב. יזם חברתי מוביל שלזכותו נרשמה שורה ארוכה של מיזמים חברתיים אותם הקים ויזם, ובהם עמותת "יוזמות עתיד" וכן קידום נשים ערביות ויהודיות ממזרח וממערב ירושלים. כמו כן הוא מעורב בתרומות ובתמיכה בארגונים כמו "לתת" ו"יכולים נותנים" ומקדם שיתופי פעולה עם מכללות "ספיר" ו"אחווה".

ג. אורן אור ביטון: בן 51 מקדימה-צורן. הפועל ומתנדב למען נפגעי פוסט-טרואמה כתוצאה מהחוויה וההכרות האישית שלו כהלום קרב. יזם והקים את עמותת trauma4good שתומכת בלוחמי צה"ל הלומי קרב ובהכרה בהם.

ד. דוד הגר: בן 64, מירושלים. ממייסדי הנחל החרדי- "נצח יהודה", שמקדיש עשרות שנים לבנייתו וקידומו של הארגון, מקדם אוכלוסיות של חרדים ושילובם בצה"ל ובחברה הישראלית.

ה. אביבה חלבי: בת 53 מבית שמש. מקדישה מזמנה לקידום הגישור הקהילתי, ותפיסת חינוך לסובלנות והחיים המשותפים של ציבורים שונים, ממקימות ויוזמות "התאחדות מרכזי גישור והדיאלוג בקהילה בישראל."

ו. קופטאן חלאבי: בן 53 מדאלית אל כרמל. משמש כיו"ר העמותה לקידום החייל הדרוזי המקדמת את נושא הלוחמים הדרוזים ומעמדם. פועל בתחומים של הסברת ישראל בעולם, יוזם ומקים של המכון הטכנולוגי להעצמת החייל הדרוזי, הפועל לעידוד השתלבות הדרוזים בתעשייה ובכל מעגלי החיים.

ז. צילית יעקבסון: בת 48 מגבעת שמואל. יו"ר עמותת "בת מלך" המפעילה מקלטים לנשים החוות אלימות במשפחה בחברה החרדית ובציבור הדתי. הארגון תרם לשינוי משמעותי בשיח וביחס לנשים הסובלות מאלימות במשפחה בציבורים האמורים, בין היתר יזמה שיתופי פעולה עם רבנים, אנשי ציבור ונשות ציבור בתחום זה בחברה הדתית.

ח. ים קרפ: בת 18 מרעננה. צעירת מקבלי האותות המייצג בפעולתה את תרומת הדור הצעיר לחברה הישראלית. הקימה את מיזם "דורות של חברים" שמחבר בין בנות ובני נוער לשורדי שואה. היא עצמה אחראית על פרויקט הטמעת טאבלטים לאוכלוסייה מבוגרת בעירה ולפרויקט "מתחברים" להטמעת מכשירי שמיעה לקשישים.

 

בקטגוריית ארגונים:

 

א. החממה האקולוגית עין שמר- החממה הוקמה ב-2004 ומהווה מקום של שיתוף לקבוצות נוער ומבוגרים מכלל התחומים והמגזרים. העמותה מקדמת פעילות אקולוגית בסביבה הטבעית, בחקר ולימוד אתגרי כדור הארץ ובסביבה האנושית, הבאה לביטוי באופי הפעילות החינוכית והתרבותית, ובמאפייני השותפים לפעילות, הבאים מכל שדרות האוכלוסייה בישראל ופועלים יחד לקידום מטרות משותפות. בראש העמותה עומדים יו"ר ד"ר זאב דגני ומנכ"ל העמותה אביטל גבע.

ב. טק קריירה- העמותה הוקמה בשנת 2002, ומפעילה קמפוס להכשרה למקצועות ההייטק בו מתקיימים קורסים אינטנסיביים לצעירים מהעדה האתיופית, בעלי תעודת בגרות מלאה ולאחר שירות צבאי או שירות לאומי. הסטודנטים מקבלים מעטפת שלמה של מגורים, מלגת מחייה, תוכנית לפיתוח קריירה, מנטורינג של בכירי תעשיית ההייטק ומערך השמה לבוגרים. בראש העמותה עומדים יו"ר חזי כאלו והמנכ"ל טקלה מקונן.

ג. סהר קשב ברשת- העמותה הוקמה בשנת 2000 ומעניקה סיוע נפשי מיידי, נגיש ואנונימי באמצעות האינטרנט במס' ערוצים, כמו כן מפעילה את "סיירת סה"ר" שמאתרת בזמן אמת הודעות מצוקה ברחבי הרשת ומגישה עזרה. העמותה מעניקה ייעוץ למנהלי אתרים, בלוגים ופורומים בכל הקשור בניהול מצבי מצוקה נפשי. בראש העמותה עומדים יו"ר אמיר בלומנפלד והמנכ"ל יעל לוי.

ד. שער שיוויון- העמותה הוקמה בשנת 2012, ופועלת לשימוש בספורט ככלי לחינוך, צמצום פערים, חיבור וגישור בין קהילות בחברה הישראלית. הפעילות נעשית בשיתוף עם הרשויות המקומיות, בתי ספר ושותפים בקהילה אשר מאמינים בכוחו של הספורט ביצירת חיבורים. בראש העמותה עומד יו"ר רונן גלעדי והמנכ"ל לירן ג'רסי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
מלון יהודה, המקום האולטימטיבי לבלות בו הקיץ עם כל המשפחה
פעילויות קיץ לילדים  בריכת שחיה חצי אולימפית בריכת ילדים משחקיה...
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...