פורסם המכרז לעבודות הביצוע של מנהרת אשר וינר בפרויקט ההפרדה המפלסית בצומת אשר וינר – משה ברעם – דרך חברון
הפרויקט כולל הפרדה מפלסית באמצעות מנהרה באורך כולל של 299 מטרים ההשקעה בפרויקט מוערכת בכ-210 מיליון ₪ * משך העבודות 4 שנים

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנו נמצאים בעיצומה של תאוצת פיתוח אדירה ומשמעותית ברחבי ירושלים בתחום התשתיות התחבורתיות. ירושלים תהפוך לאחת הערים הנגישות בישראל עם הקמת מערך כבישים חדיש ומתקדם באזורים מרכזיים בעיר, עם קידום משמעותי של מערך התחבורה הציבורית ובכלל זה הרחבת קווי הרכבת הקלה ומתן פתרונות תחבורתיים אמיתיים שישרתו את תושבי ירושלים בשנים הבאות".
מטרות הפרויקט – הקלה משמעותית בעומסי התנועה ושיפור משמעותי של כל המערך התנועתי בצומת, פתרון תחבורתי עתידי להפחתת נפחי התנועה הגדולים הצפויים עם הקמתן של אלפי יחידות דיור חדשות באזור * תנאי הכרחי לפיתוח שכונת מורדות ארנונה * מתן עדיפות מלאה לרכבת הקלה (הקו הכחול) שעתידה לנוע בצומת זו ללא הפרעה לתנועה * פיתוח ושדרוג תשתיות קיימות.

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, באמצעות חברת מוריה ותכנית אב לתחבורה ירושלים, ממשיכים לקדם את פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת אשר וינר-משה ברעם-דרך חברון.
בשבוע האחרון, פורסם המכרז לעבודות הביצוע של מנהרת אשר וינר באמצעותה תתבצע ההפרדה המפלסית בפרויקט. מדובר במנהרה באורך כולל של 299 מטרים שתחצה את צומת הרחובות אשר וינר ומשה ברעם, בחיבור עם רחוב דרך חברון ותהווה חלק מרכזי בפרויקט.

פרויקט ההפרדה המפלסית הינו פרויקט תחבורתי בעל חשיבות רבה, שיביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה ולשיפור משמעותי של כל המערך התנועתי בצומת אשר וינר/משה ברעם/דרך חברון וכן יאפשר תנועה זורמת ובטוחה. בנוסף, מהווה הפרויקט פתרון תחבורתי אסטרטגי עתידי לגידול העצום הצפוי בנפחי התנועה בדרך חברון, דרך בית לחם ובפרט בצומת זו עם הקמתן של אלפי יחידות דיור חדשות בשנים הקרובות באזור. הפרויקט מהווה גם פתרון תחבורתי הכרחי להמשך הפיתוח של שכונת מורדות ארנונה הנמצאת בסמוך.
כמו-כן, ההפרדה המפלסית תאפשר מתן עדיפות תחבורתית וזכות קדימה לרכבת הקלה (הקו הכחול), שעתידה לנוע בצומת כחלק מקידום ושדרוג מערך התחבורה הציבורית ברחבי העיר וזאת ללא הפרעה לזרימת התנועה של הרכבים.

הפרויקט כולל גם שדרוג תשתיות קיימות ועבודות פיתוח הכוללות תאורה, סלילת מדרכות, הקמת קירות פיתוח חדשים, אספלט מחודש , סלילת נתיב אופניים, גינון, עצים ועוד.
השלב הראשון של העבודות בפרויקט כולל ביצוע עבודות קידום וזמינות בצומת וכן העתקת תשתיות קיימות בציר משה ברעם כדוגמת ניקוז, מים, תקשורת, תאורה וביצוע קדיחת כלונסאות דיפון בחלק המערבי כהכנה לביצוע הקמת המנהרה שתתבצע בשלב השני. בהמשך מתוכנן חיבור לכביש הטבעת המזרחית הנמצא בביצוע חברת מוריה.
צפי תחילת עבודות הביצוע של המנהרה הוא נובמבר 2019.
ההשקעה בפרויקט ההפרדה המפלסית מוערכת בכ-210 מיליון ₪ והעבודות צפויות להימשך כ-4 שנים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנו נמצאים בעיצומה של תאוצת פיתוח אדירה ומשמעותית ברחבי ירושלים בתחום התשתיות התחבורתיות. ירושלים תהפוך לאחת הערים הנגישות בישראל עם הקמת מערך כבישים חדיש ומתקדם באזורים מרכזיים בעיר, עם קידום משמעותי של מערך התחבורה הציבורית ובכלל זה הרחבת קווי הרכבת הקלה ומתן פתרונות תחבורתיים אמיתיים שישרתו את תושבי ירושלים בשנים הבאות".
מ"מ מנכ"ל מוריה אינג' יואל אבן: "מדובר בפרויקט חשוב מאוד, שייטב עם התנועה בדרום העיר ויתחבר בעתיד עם כביש הטבעת המזרחית הנמצא בביצוע. אין ספק שהניסיון הרב שמרבה מוריה בתכנון ובביצוע של מנהרות הכניסה לעיר, יבוא לידי ביטוי גם בפרויקט חשוב זה ובכוונתנו לשמור על סטנדרט הביצוע הטוב ביותר בדיוק כפי שמבוצע בכלל הפרויקטים של חברת מוריה".
