פורסמו מסמכי המיון המוקדם של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים

פורסמו מסמכי המיון המוקדם של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים
קרדיט להדמיות: צוות אב לתחבורה.

ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה ולעיריית ירושלים ובשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, נחמיה קינד, פרסמה היום (ג'), את מסמכי המיון מוקדם למכרז להרחבה נוספת של פרויקט הרכבת הקלה בירושלים – באמצעות הקמה של הקו הכחול משכונת רמות בצפון דרך הר חוצבים ושכונת תלפיות ועד לשכונת גילה בדרום.

פורסמו מסמכי המיון המוקדם של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים
קרדיט להדמיות: צוות אב לתחבורה.

הפרויקט, שיבוצע בשיטת  PPP (Public Private Partnership) יכלול מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. הקו הכחול עתיד להתפרש על פני כ-31 ק"מ, מתוכם 2.5 ק"מ תת קרקעיים בין הרחובות יפו ובר אילן במרכז העיר ו-53 תחנות, ו-3 תחנות תת קרקעיות. הפרויקט יכלול הקמת מוסך רכבת קלה חדש (דיפו) בשכונת מלחה שיכיל כ-61 רכבות (122 קרונות). תקופת הזיכיון צפויה לעמוד על 25 שנים כאשר בסיום התקופה, יועבר הפרויקט לידי המדינה.

פורסמו מסמכי המיון המוקדם של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים
קרדיט להדמיות: צוות אב לתחבורה.

ועדת המכרזים והצוותים המקצועיים פועלים בעצימות גבוהה ובקבועי זמן קצרים ביותר בכדי להביא להתרחבות רשת קווי הרכבת הקלה בירושלים מוקדם ככל האפשר. בתוך כך פרסום מסמכי המיון המוקדם לקו הכחול מגיעים רק כ-7 חודשים לאחר חתימת הסכם הזיכיון להקמה והפעלת רשת קווי ה-JNET, המהווים את הרחבתה הראשונית של הרכבת הקלה. עם פתיחת הקו הכחול לתפעול תתפרש רשת הרכבת הקלה בירושלים על פני כ-75 ק"מ ותכלול 8 קווים תפעוליים, מעל 280 קרונות ו-130 תחנות. הרשת כולה צפויה לשרת כ-650 אלף נוסעים ביום.

פורסמו מסמכי המיון המוקדם של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים
קרדיט להדמיות: צוות אב לתחבורה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "דווקא בימים אלה אנו גאים לקדם את המכרז לקו הכחול בירושלים. בכך אנו מבצרים את מעמדה של ירושלים כמובילה לאומית בתחום התחבורה הציבורית. הצלחת מכרז ה JNET להארכת הקו האדום והקמת הקו הירוק ממלאה אותנו תקווה ואמונה כי האמון שזכינו בו ילך ויתעצם. אני מאחל לכולם בריאות טובה וחג שמח!'

החשב הכללי, רוני חזקיהו: " בתקופה זו פועלים משרדי הממשלה ביתר שאת לקדם פרויקטים מחוללי צמיחה, והקו הכחול בירושלים הוא מהמובילים שבהם. פרויקטים נוספים מקודמים במסגרת תכנית 2030 וביניהם פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב ופרויקט המטרו וכן פרויקטי אנרגיה, פרויקטי התפלה  ופסולת אשר יסייעו רבות להשבת המשק הישראלי לכוחו לפני משבר הקורונה"

שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "גם בתקופת המשבר הנוכחית משרד התחבורה פועל במלוא המרץ לשיפור התחבורה הציבורית בישראל, ועידוד הנוסעים לעבור מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. פיתוח הרכבת הקלה בירושלים באמצעות קידום הקו הכחול הוא נדבך מרכזי בהשגת מטרה זו".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
באילו מצבים לפנות לעורך המתמחה בדיני עבודה
דיני העבודה מהווים מערכת חוקים מקיפה המסדירה את יחסי העבודה...
עורך דין מס הכנסה: ליווי מקצועי להתמודדות מול רשויות המס
החובה לדווח על הכנסות ולשלם מיסים היא בסיסית בכל מערכת...
איך מגיעים לחו"ל ונשארים בארץ ? חוקר פרטי לשירותכם
האם אתם מתגוררים בארץ? לא מעטים מאיתנו מרגישים את עצמם...
צווי בטיחות – להתמודד נכון עם דרישות החוק
בענף הבנייה, צווי בטיחות הם כלי אכיפה חיוני שנועד להבטיח...
הילד מעוכב לתחנת המשטרה? פנו קודם כל לעורך דין המומחה בתחום
הליכים פליליים נגד אדם גורמים לשיבוש משמעותי בשגרת החיים ויכולים...
שיער בעייתי זה לא חייב ללוות אתכן - על פתרונות טיפוליים לשיער
האם אתן מתמודדות עם שיער שומני, יבש או פגום? אתן...
מה כולל ייעוץ לפני חקירה?
חקירה במשטרה היא חוויה לא פשוטה. היא לא פשוטה למי...
חברת IT – שותף טכנולוגי להצלחת העסק
בעולם שבו הטכנולוגיה ממלאת תפקיד מרכזי בפעילות היומיומית של כל...
למה צריך לבחור אם אפשר גם וגם
כאשר בחרנו להקים את The DUKE לנגד ענינו ראינו דבר...
ניהול בתים משותפים: איך זה משפיע על הדיירים והנכסים
בשנים האחרונות, ענף ניהול הבתים המשותפים בישראל עובר מהפכה שקטה...
דילוג לתוכן