ועדה מיוחדת לחלוקת התקציב של מוסדות התרבות בירושלים לשנת הכספים 2009 התכנסה על מנת לנסות ולהקל על מוסדות התרבות המצויים במצוקה כלכלית. ראש העיר רואה חשיבות מרבית בקידום התרבות בעיר הבירה ועם כניסתו לתפקיד הכפיל את תקציב התרבות ל – 20 מליון שקלים. התקציב החדש חולק על פי מתווה החלטות ועדת צוקרמן תוך תיקוני החלטות והמלצות נוספות.
בוועדה הוחלט על הכפלת התקציב במספר סעיפים. 15 מליון שקלים מתוך התקציב יוקצו עבור תמיכה במוסדות התרבות. מליון שקלים יוקדשו לתקציב מצוקה במטרה לעזור למוסדות תרבות אשר נקלעו לקשיים כלכליים חמורים. 2.2 מליון שקלים מיועדים לפרויקטים מיוחדים ועוד מליון וחצי ₪ יוקצו לשיווק משותף של עיריית ירושלים ומוסדות התרבות במטרה ליצור "חבילת תיירות" אטרקטיבית למשיכת תיירים.
רעיון התקציב של שיווק משותף נובע מהדגש של ראש העיר על נושא התיירות בעיר ומתוך הצורך שהתעורר ליצור חבילת תיירות מסודרת הכוללת בתוכה מגוון אתרים ואירועים המתקיימים במקביל עבור התיירים המגיעים לבירה.
את הועדה ריכז סגן ראש העיר פפה אללו מחזיק תיק התרבות, ובה השתתפו בין היתר אילנית מלכיאור, היועצת העסקית לפיתוח התיירות בהרל"י, צח גרנית יועץ לשעבר של שרת התרבות, מילכה ברונשטיין, עוזרת בכירה למנהל אגף תרבות, אייל שר, אחראי על פיתוח התרבות בקרן ירושלים, נילי כהן, מנהלת התרבות במשרד התרבות ודן בן טל, יועץ משפטי.
ראש העיר ניר ברקת ציין כי פיתוח התרבות בעיר ייתן מענה גם לענף התיירות ולביקוש הרב הקיים לירושלים בעולם. "העולם מחפש תרבות אותנטית ירושלמית והתרבות המקומית יכולה לפתוח אופקים חדשים לענף התיירות בעיר" אמר. עוד ציין ברקת כי העירייה בראשותו תפעל לתמרוץ אומנים צעירים, במטרה להעצים את התרבות היוצרת בירושלים ולסייע ליזמים בשלבים הראשונים מסיום לימודיהם ועד להתבוססותם.
כמו כן, בכוונת ברקת לשנות את אופי פעילות התרבות בעיר, כך שתכלול לא רק אירועים ופסטיבלים חד פעמיים המושתתים על כוחות מבחוץ, אלא פיתוח וקידום תשתית תרבות מקומית אמיתית, ממנה יוכלו תושבי העיר והיוצרים בה ליהנות בשנים הבאות.