Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

12 בני אדם אושפזו בירושלים ובית שמש במחצית שנת 2015, עקב תאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע

12 בני אדם אושפזו בירושלים ובית שמש במחצית שנת 2015, עקב תאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע

12 בני אדם אושפזו בבתי החולים בעקבות מעורבות בתאונת דרכים, בירושלים ובית שמש, עם אופניים חשמליים או קורקינטים ממונעים (כ-6% מסך המאושפזים), כך עולה מניתוח נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני מכון גרטנר.

בחציון הראשון של שנת 2015 אושפזו בבתי חולים 213 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים לעומת 70 בני אדם שאושפזו בתקופה המקבילה בשנת 2014 -פי שלושה יותר. 90% מהמאושפזים היו הרוכבים עצמם ו-10% הולכי הרגל, כאשר אחד מכל שלושה שאושפז היה ילד מתחת לגיל 14-גיל אסור לרכיבה.

האם רכיבה על אופניים תהיה חוקית מגיל 16 ומעלה? ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל אישרה ב-29 בדצמבר 2015 להאריך את ההסדרה הקיימת באשר לשימוש באופניים חשמליים כהוראת שעה לחצי שנה נוספת בלבד, ולא לשנתיים כפי שביקש בתחילה משרד התחבורה.

היו"ר כבל אמר בפתח הדיון כי "האופנים החשמליים זה כלי שהורג – ארבעה נהרגו מאז תחילת השנה ומעל 300 נפצעו. המדרכות בחלק מיישובי ישראל הפכו לשדה קרב וקטל – ואם מישהו יבוא יאמר שאי אפשר לעשות כלום כי אי אפשר לאכוף אז הוא צריך לשים את המפתחות וללכת הביתה". חבר הכנסת כבל אף דרש תשובות באשר לחובת רישום הכלים ורישוי, גיל הרוכבים, תשובות באשר לסוגית הביטוח ועוד. עוד ציין ח"כ כבל כי יקיים בחודשים הקרובים דיון למעקב אחר התקדמות הטיפול בנושא ואמר: "אנחנו הולכים להוביל מהפכה ואם בעוד חצי שנה לא נהייה במקום אחר לגמרי לא נאריך יותר את התקנות וכל מי שיבקש הארכות נוספות ללא שינוי משמעותי של המצב יהיה שותף לפשע".

עו"ד יניב יעקב מעמותת אור ירוק אמר כי "התקנות קובעות כי הרכיבה מגיל 14 תהייה רק בשבילי אופניים, אבל השבילים לא קיימים. הוא הציג נתונים מסקר שערכה העמותה ממנו עולה כי 76% מהציבור סבורים שצריך להעלות את גיל הרוכבים ל-16 ו-69% מהציבור סבורים שאסור להתיר רכיבה על המדרכות".

שמואל אבואב מנכ״ל אור ירוק בירך על ההחלטה: ״מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים רק הולך וגדל בייחוד בקרב ילדים מתחת לגיל 14, וזה מוכיח כי משרד התחבורה נכשל. קיימים כיום אופניים חשמליים רבים שלא עומדים בתקן ומגיעים למהירויות גבוהות ולכן אלו אופנועים לכל דבר. הפתרון הוא בהעלאת גיל הרכיבה מ-14 לגיל 16 והחזרת הביטחון להולכי הרגל במדרכות. במקביל במשרד לבטיחות בדרכים חייבים לקדם חקיקת חובת חבישת קסדה גם לבגירים כפי שהתחייבו. בנוסף יש לאפשר סמכויות אכיפה גם לרשויות המקומיות".

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מועדי הגבורה בחודש מאי באירוח ביתי בירושלים
מועדי הגבורה הם הזמן הנכון ביותר לשמוע על סיפור ההתיישבות...
נשיא המדינה יצחק הרצוג במפגש עם משפחות שכולות, באתר ההנצחה הממלכתי לזכר חללי צה״ל הבדואים
אנחנו עוסקים כל העת - כל יום, שעה שעה, בימים...
נשיא המדינה נפגש עם משפחתו של ענר שפירא ז״ל
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו הבוקר, יום שלישי,...
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...