על מנת שאפשר יהיה ללמד בכיתה בצורה יעילה ונכונה צריך לבחור את מערך השיעור המתאים והנכון, זה שגם מתאים לכיתה והתלמידים וכמובן בעזרתו יוכל המורה להשיג את המטרה שלו מהשיעור. כאשר מדברים על מערכי שיעור מעניינים מתכוונים שכאלה שבעזרתם יהיה קל יחסית לגייס את שיתוף הפעולה של התלמידים, לרתום אותם לדיון מפרה ומעניין וכמובן כזה שבעזרתו הם יוכלו להפנים את מה שהם מדברים עליו ולומדים אותו. אין זה פשוט לבנות מערך שיעור ולכן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שיש להם ניסיון רב ככל האפשר והצליחו למצוא שיטה שבעזרתה יכולים מורים אחרים להצליח גם הם.
החשיבות של בניית מערכי שיעור מעניינים
אין זה פשוט לעמוד מול כיתה וללמד, ללא קשר לגילם או רמתם של התלמידים. המורה צריך להיות יצירתי, לחשוב בצורה שונה מהמקובל, לנסות למצוא דרך שבה התלמידים יהיו מרותקים וכמובן שתמיד כדאי ומומלץ להוסיף מידע או נושאים מחיי היומיום. בדרך זו קל יותר לגייס את התלמידים להקשבה והשתתפות בדיון לימודי. זו הדרך לבניית מערכי שיעור מעניינים והפיכת השיעור לדיון שבסופו תהיה למידה, הסקת מסקנות או הפנמה של החומר הדרוש. חלק בלתי נפרד מהמקצוע של הוראה נעוץ בבחירה מושכלת של מערך השיעור ושל התוכן שיהיה הכי מתאים להיכלל בו. כך צריך לבנות כל שיעור בכל מקצוע הומני.
המודעות הקיימת היום בקרב עובדי חינוך להשקעה במערכי שיעור
עם הזמן הולכת וגוברת המודעות לנושא של מערכי שיעור מעניינים ולחובה המוטלת על המורים ואנשי החינוך להיכנס לכיתה ולעניין את התלמידים. גם התלמידים מצפים לראות ולחוות דרכי הוראה מעניינות, חדישות וכזאת שנחשבות לפורצות דרך. זה מה שהם רוצים להרגיש בכיתה שלהם ובדרך הזו הם רוצים ללמוד בצורה הטובה ביותר. הם יודעים שאם יציעו להם דרך מעניינת – הם יירתמו ללמידה ולעשייה ומחכים לזה בקוצר רוח.
אהוד שמיר הוא מורה בתיכון שמציע ליווי וייעוץ בבניית מערכי שיעור במגוון רחב של נושאים ומקצועות ומומלץ לבחון את האפשרות לקבל ממנו רעיונות המבוססים על ניסיון רב.