עקצו אתכם? כך תרחיקו צרעות באופן טבעי

עקצו אתכם? כך תרחיקו צרעות באופן טבעי
קרדיט תמונה: FREEPIK

צרעות בסביבת הבית זו בהחלט צרה צרורה. לא רק שהן מפחידות הן גם מכאיבות ואפילו מסוכנות לחלק מהאנשים. הימצאות של צרעות בסביבה דורשת טיפול מיידי, בין אם מדובר בהרחקת צרעות באופן טבעי, או בטיפול מקצועי ע"י חברת הדברה.
אז איך אפשר להרחיק צרעות בצורה בטוחה, ומה ההבדל בין סוגי הצרעות השונים? הנה התשובות.

נעים להכיר, סוגי צרעות נפוצים בארצנו

לפני שמנסים שיטת הדברה כזו או אחרת, לפניכם שני סוגי צרעות נפוצים, שלא יהססו לעקוץ אתכם.

סוג צרעה מאפיינים גודל פעילות עקיצות
צרעה מזרחית צרעה נפוצה, צבעה אדמדם חום ויש לה שלוש נקודות על הראש ופסים צהובים בבטן גדולה יותר, בין 20 – 30 מ"מ פעילה בחודשי הקיץ אך גם בסתיו העקיצות של הצרעה הגרמנית הן חזקות וכואבות, ואף עלולות לגרום לתגובה אלרגית אצל אנשים רגישים
צרעה גרמנית צרעה נפוצה יותר בארצנו, גופה שחור עם פסים צהובים קטנה יותר, בין 12 – 16 מ"מ פעילה בעיקר בחודשי הקיץ והאביב, אך ניתן למצוא אותה גם בסתיו צרעה אגרסיבית במיוחד, וגם העקיצות שלה אינן תענוג גדול. במקרים קיצוניים אצל אנשים רגישים עלולה לגרום לסכנת מוות

 

איך אפשר להרחיק צרעות בצורה בטוחה?

יש מספר שיטות להדברת צרעות, נתחיל בדרך המקצועית והבטוחה ביותר.

  • הדברה באמצעות ריסוס – במקרה של הימצאות קן צרעות באזור, המדביר יגיע בשעות הערב כדי לתפוס את כל הצרעות בתוך הקן. לאחר שנקט בכל אמצעי הזהירות הדרושים, הוא ישתמש בריסוס נוזל או ריסוס קצף. שתי השיטות הללו מתאימות להדברה ממוקדת, כך שהטיפול יעיל ומהיר.
  • הדברה באמצעות איבוק – בשיטה זו ישתמש המדביר באבקת רעל. את האבקה יפזר בסביבת קן הצרעות, בעיקר אם הקן נמצא בשטח שקשה להגיע אליו ולרסס אותו. כך או כך שיטת הדברה זו מהירה ויעילה גם כן.

האם ניתן להרחיק צרעות באופן טבעי?

אם מדובר בצרעה בודדת או שתיים, ניתן לנסות את השיטות הבאות. חשוב לזכור שאם מדובר בקן צרעות, יש לבצע הדברת צרעות באופן מקצועי בלבד, ולהזמין חברת הדברה.

  • שמנים אתריים – שמנים המפיצים ריח חזק של נענע, מנטה חריפה או למון גראס פחות אהובים על הצרעות. נסו לטפטף מספר טיפות באזור, או לרסס באמצעות בקבוק עם ספריי. יש לחזור על הפעולה מספר פעמים ביום.
  • צמחים – לא רק שמנים אלא גם צמחים המפיצים את אותו ריח יכולים להרחיק צרעות. זה הזמן להוציא את אדנית הנענע החריפה או עשב הלימון, ולהניח אותה באזור שהצרעות מגיעות.
  • סבון – ניתן לנסות להרחיק צרעות באופן טבעי באמצעות תכשיר שיש בכל בית. ערבבו סבון כלים רגיל עם מים בתוך בקבוק, ורססו בצורה ישירה אל עבר הצרעות.

טבעי או כימי? אלו שיטות ההדברה השונות וההבדלים ביניהם

שיטה מאפיינים יתרונות חסרונות
שיטה כימית באמצעות ריסוס או איבוק, שימוש בחומרים כימיים להמתת קן צרעות שלם פתרון מהיר ויעיל, רק אם נעשה באמצעות מדביר מקצועי ומורשה יכול לסכן חרקים אחרים בסביבה, או לגרום לרעילות בסביבה
הסרת הקן הסרת הקן בצורה ידנית והשמדתו במקום בטוח פתרון מיידי ומהיר, רק אם נעשה בצורה מבוקרת ובטוחה עלול לגרום לסכנה כמו עקיצות מרובות ותקיפה עקב טיפול לא נכון בקן
שיטה טבעית שימוש באמצעים טבעיים כמו צמחים, סבון כלים, שמנים אתריים ידידותי לסביבה, אינו פוגע בבני אדם אינו מתאים במקרים של קן צרעות או צרעות מרובות, טיפול איטי, ארוך, רמת היעילות אינה מובטחת

אומרים לא לקן צרעות

לסיכום, אם אתם לא מחפשים שיעקצו אתכם, ופחות בעניין של סיכונים מיותרים, כדאי להזמין מדביר מקצועי בהקדם לטיפול בצרעות. המדביר מסוגל לאתר קן צרעות, גם אינו גלוי לעין, ולהציע את שיטת ההדברה ודרכי הטיפול האפקטיביים ביותר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
השילוב המנצח
רוצים לתת תנופה לערב גיבוש ולחוות משהו מיוחד עם חברים?...
שלווה ביתית בכל עונה
האביב והקיץ הם העונות המושלמות לפתוח את החלונות ולאפשר לאוויר...
החלטתם להשקיע בנדל"ן? בחר את היעד המתאים
להשקה בנדל"ן באופן כללי יש יתרונות רבים. מדובר על אפיק...
כל מה שהממ"ד שלכם צריך כדי להיות תקני ובטוח לשימוש
אומנם יש לכם ממ"ד בבית ויש בו אפילו לא מעט...
קבלת החזרי מס מהמדינה: כך תעשו את זה
לאורך השנים אנו משלמים מיסים שונים למדינה, בין אם זה...
כיצד בוחרים מגש פירות?
מגש פירות מהווה כיום את המתנה האידיאלית עבור כל אדם....
דיקור סיני: שיטת טיפול שהוכיחה את עצמה אלפי שנים
עבורנו הרפואה הסינית נחשבת לדבר חדש יחסית. למרות שיש מטפלים...
איך נעצב את סביבת העבודה המנצחת לעובדים מהבית
הייתה זו מגיפת הקורונה אשר האיצה תהליכים שכבר התחילו מזמן....
רוצים לרכוש דירה בתל אביב? כך תעשו זאת נכון
לא במקרה רבים כל כך רוצים להתגורר בתל אביב. לעיר...
נפגעתם חלילה בתאונת דרכים? אל תתמודדו לבד
תאונת דרכים מקבלת התייחסות שונה מסוגים אחרים של תאונות כמו...
דילוג לתוכן