Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

להתמודד עם אש בצורה הטובה ביותר- איך עושים את זה?

להתמודד עם אש בצורה הטובה ביותר- איך עושים את זה?
קרדיט: Canva

אחת הסכנות שישנן, במיוחד במקומות כמו מסעדות ומפעלים אך בהחלט גם במבנים אחרים היא פריצת שריפה.  היום ישנם כלים יעילים לגילוי וכיבוי אש עוד בתחילתה. אחד הכלים היעילים ביותר לכיבוי הוא ספרינקלרים. מערכות ספרינקלרים מבוססות על טמפרטורה. ישנה טמפרטורה המתוכנתת אשר מעבר לה הספרינקלר פועל באופן אוטומטי ומתיז חומר כיבוי. מדובר כאמור במערכת של ספרינקלרים ולא במתז בודד כך שכמות החומר המותזת היא גדולה. יש לציין שלא תמיד החומר המותז הוא מים. בדומה למטפי כיבוי, גם בספרינקלרים החומר המכבה יכול להיות גז או אבקה. כדי שהמערכת תעבוד באופן יעיל, בין המתזים מקשרת מערכת של צינורות העוברים במבנה ודרכם מגיע חומר הכיבוי לכל ספרינקלר.

כיצד מותקנים הספרינקלרים?

כאמור, הספרינקלרים בנויים ומתפקדים כמערכת. כל אחד מהם מקושר לאחר וכולם אמורים לפעול יחד כאשר תנאי הסביבה מורים על כך. כיוון שמדובר על מערכת של צינורות העוברים דרך המבנה, התקנת ספרינקלרים היא פעולה מורכבת הדורשת מיומנות והכרה מצוינת של המערכות כמו גם של החוקים הנוגעים לנושא בטיחות אש. רק כך המבנה יעבור ביקורת של רשות הכבאות. יש להתקין את הספרינקלרים כך שיהיו במרחק מתאים זה מזה. יש להתקין צינורות  מתאימים כך שבעת הצורך יפוזר מספיק חומר היוצא בלחץ גבוה כדי לפזר כמות גדולה של חומר בזמן הקצר ביותר. מעבר להתקנה עצמה, ישנו גם עניין תחזוקת ספרינקלרים: לעיתים נדרש להזיז ספירנקלר למיקום אחר או להחליף ספרינקלר שאינו תקין באחר. לכל אלה חשוב לפנות לחברה המתמחה בתחום.

חשיבות הנחת ציוד אש בארון מתאים

ציוד כיבוי וגילוי אש הוא כאמור קריטי. לא ניתן לקבל טופס 4 במבנה שטרם אוכלס מבלי שיש בו את כל הציוד הנדרש. לא פחות חשוב מכך שיהיה הציוד, בין אם אלה מטפים, גלגלון אש ועוד, חשוב למקם אותם בצורה מסודרת במקום קבוע שיהיה אף הוא מתאים לעמוד בפני תנאי אש וחום גבוה. ארון כיבוי אש פיברגלס הוא עמיד מאוד בפני חום. הפיברגלס המשלב סיבי זכוכית ופלסטיק יחד הוא חזק, עמיד ונוח. חשוב לבחור ארון ציוד אש שיהיה גדול מספיק. הארון צריך להכיל את הציוד של אותה קומה או אזור ולכן צריך להיות מרווח. גלגלון אש תופס לא מעט מקום. כך גם מטפי כיבוי. מעבר לכך כדאי שיהיה נוח לפתיחה. פתיחה מסורבלת תקשה עליכם להוציא את הציוד המבוקש ובמקרים של שריפה כל שניה כמובן היא חשובה.

חברת ע. מועטז ציוד לכיבוי אש היא חברה המתמחה בתחום. החברה משווקת ומתקינה מערכות גילוי וכיבוי אש במקצועיות ועל סמך ניסיון רב.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כשצריך לתבוע את החזקים, יש מי שעוזר לכם
האזרח שנאלץ לתבוע גופים חזקים כמו המוסד לביטוח לאומי או...
למה חשוב לשים לב לפני רכישת דירה?
רכישת דירה היא אחת העסקאות הסבוכות שאדם יעשה בחייו לפחות...
בדיקת בניין ובית: איך לפעול ולא לפול?
רכישת דירה יד שנייה מהווה אחד הצעדים המעוררים דאגה, במיוחד...
רוצים להיכנס לכושר? כדאי שתעשו את זה בדרך הנכונה
כולנו יודעים שהבריאות היא אחד מהדברים הכי חשובים שיש לנו...
אילו בדיקות חשוב לבצע לפני רכישת בית?
רכישת בית היא אחת העסקאות המורכבות שיעשה אדם בחייו. לכן,...
3 יכולות קריטיות שצריך לוודא שיש למנהל הצי שלכם
קצין רכב בתעבורה עבור צי הרכב של החברה שלכם צריך...
מה זה משכנתא לעסקים ואיך מקבלים אותה?
הלוואות משכנתא מיועדות בעיקר לרכישת דירות ובתים למגורים, אך קיימים...
5 מקומות מפתיעים לחגוג מסיבת יום הולדת בישראל
חגיגת יום הולדת היא הזדמנות מצוינת ליצור זיכרונות בלתי נשכחים...
המושבה הגרמנית חיפה סיור
חיפה היא עיר מיוחדת במינה ויש כל כך הרבה מה...
כל היתרונות של פוליש רצפות
אתם בוודאי יודעים שאריחי הרצפה בביתכם, מאבדים מהיופי והברק הראשוניים...