Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

איך מוציאים אזרחות ודרכון רומני?

איך מוציאים אזרחות ודרכון רומני?
קרדיט FREEPIK

יהודים יכולים להוציא אזרחות נוספת מהמדינות שבהן חיו בני משפחתם בעבר ורבים עושים זאת לאחר שהם מתמודדים בהצלחה עם האתגר הגדול ביותר של התהליך – איסוף המסמכים והוכחת הזיקה והזכאות שלהם לדרכו כזה. גם הוצאת דרכון רומני מתחילה בבדיקת הזכאות שלכם ולא רק על בסיס הידיעה שמישהו מבני משפחתכם כבר היה אזרח רומני. את הבדיקה עושים בשלב ראשון כדי להעריך לא רק כמה כסף יידרש לכם לתהליך אלא גם מהו משך הזמן שבו זה יתנהל ואיך לנהל אותו. בכל מקרה, חשוב לומר שהמוקד של התהליך הוא איסוף ואיתור מסמכים שמוכיחים את האזרחות של בני משפחתכם ולפי זה להמשיך.

קרדיט FREEPIK

איך מנהלים את התהליך?

ראשית, מומלץ מטבע הדברים על ניהול התהליך באמצעות משרדים שמתמחים בכך וכבר צברו לא רק ניסיון אלא קשרי עבודה עם עורכי דין מקומיים שמורשים להגיש את הבקשה. שנית, כדאי לעשות מחקר שורשים רציני ולהתחיל לאסוף מסמכים כמה שיותר מוקדם גם אם אינכם בטוחים שתגישו בקשה בעתיד כדי לנצל כמה שיותר את הזמן לטובתכם ולהשיג מסמכים אותנטיים אם בני משפחתכם עדיין בחיים ויכולים להציג לכם את כל ההוכחות המקוריות מבלי שתצטרכו לחטט בארכיונים ולחפש בכל מיני מקומות הוכחות כלשהן לזיקה ביניכם לבין המשפחה שחיה בעבר ברומניה. איתור המסמכים הרלוונטיים הוא קריטי להצלחת התהליך ובמיוחד התאריכים והמקומות שבהם נולדו וחיו בני המשפחה, כדי להבין אם האזרחות עדיין תקפה או שמתחילים מחדש.

היתרונות של אזרחות רומנית

לאזרחות רומנית יש יתרונות רבים לכל מי שיש לו אוריינטציה אירופית ורוצה לחיות שם או לפחות לעבוד וללמוד. מכיוון שאזרחים רומנים יכולים גם לקבל פנסיה מרומניה, הממשלה הרומנית מקפידה לעשות את התהליך שקוף וחוקי וללא שהיות אמנם, אבל גם מבלי להתפשר על כל מסמך ותיעוד שנדרש. לכן, בדקו היטב גם את המסמכים עצמם אם אין איזושהי אי תאימות בין פרטים שונים כמו תאריכים לידה, שמות של מקומות ופרטים ביוגרפיים שונים. יכול להיות שהשוני יהיה בגלל התקופות השונות והתעתיק, אבל אימות מסמכים ותרגומם עם חותמת אפוסטיל חייבת להיות אחידה ומדויקת. אחרת, כל טעות כזאת תגרום לפסילה ולהתחלה מחדש.

מה קורה לאחר הגשת המסמכים?

המסמכים יוגשו לרשויות הרומניות לצורך אימות הפרטים ווידוא האזרחות שלכם ושל משפחתכם. אם אכן אתם נחשבים לפי חוק ולפי המסמכים לבעלי אזרחות תקפה, כל מה שנותר לעשות זה להוציא לכם תעודת זהות רומנית עם דרכון רומני ותעודת לידה וכעת אתם מסודרים. זה לוקח בערך כשנה. אם לא יוודאו שהאזרחות שלכם בתוקף תצטרכו להתחיל את כל התהליך של בקשת האזרחות על בסיס אותם מסמכים שמאשרים את הזכאות שלכם לכך. תהליך כזה לוקח בסביבות שנתיים אם הכל בסדר וכל המסמכים הנדרשים קיימים והגשתם אותם עם תרגום נוטריוני מאומת.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך לעבור דירה ולהישאר בחיים
מעבר דירה יכול להיות תהליך מרגש אבל באותה נשימה גם...
מה חשוב לדעת על שירותי ענן לעסק?
למרות שאתם אוהבים טכנולוגיה, העסק שלכם תקוע מאחור? לא ברור...
אלכוהול, גמילה, ומה שביניהם
אלכוהוליזם כבר מזמן אינו מושג נידח בחיי האנושות, ב2023 אנחנו...
רילוקיישן לספרד: עוברים את התהליך ללא עיכובים או תקלות עם שירות מקצועי
מעבר ממדינה אחת לאחרת יכול להיות תהליך שמשנה את החיים,...
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
הזכויות שלכם במשפחה מחייבות הגנה משפטית
אחת הבעיות המוכרות במקרי גירושין היא הקשיים שנוצרים בין זוגות...
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...