Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מה לעשות במקרה של תאונת עבודה?

מה לעשות במקרה של תאונת עבודה?
קרדיט: PIXABAY

תאונת עבודה מוגדרת כאירוע פתאומי, בלתי צפוי ובלתי מתוכנן, בעל אופי תאונתי, אשר התרחש בדרך לעבודה, במהלך העבודה או בדרך חזרה ממנה, והוביל לפגיעה פיזית או נפשית. דוגמאות לאירועים כאלה יכולות להיות תאונת דרכים בדרך לעבודה, נפילה מסולם או החלקה במקום העבודה, פציעה הנגרמת כתוצאה מכלי עבודה, אירוע לבבי הנגרם עקב לחץ נקודתי או מריבה בעבודה ועוד. על מנת שהתאונה תוגדר כתאונת עבודה, יש להוכיח כי היא התרחשה עקב העבודה ובמהלכה, לפניה או לאחריה, וכי הפגיעה הפיזית או הנפשית התרחשה כתוצאה מאותה תאונה ולא כתוצאה מגורם אחר.

מה לעשות במקרה של תאונת עבודה?
קרדיט: PIXABAY

לאילו זכויות זכאים אלו שנפגעו במהלך העבודה?

אלו שנפגעו במהלך העבודה, יהיו זכאים לטיפול רפואי ללא עלות בשל תוצאות הפגיעה, וכמו כן לאחת או יותר מהזכויות הבאות: אחוזי נכות, פיצוי כספי חד פעמי על הפגיעה, דמי פגיעה וקצבת נכות – זמנית או קבועה. במצב בו נותרה לעובד נכות קבועה בעקבות התאונה, הוא יהיה זכאי גם לתעודת נכה מטעם הביטוח הלאומי.

מימוש זכויות במקרה של פגיעה במהלך העבודה

לאחר תאונת עבודה תביעה היא אחד הדברים הראשונים שעל הנפגע לתת עליהם את הדעת. על מנת לקבל זכויות מהביטוח הלאומי בשל תאונת עבודה, חשוב להגיש את התביעה לא יאוחר מ-12 חודשים ממועד הפגיעה. במסגרת התהליך, יידרש התובע לעבור שני שלבים עיקריים:

  • השלב הראשון: הכרה כנפגע בתאונת עבודה – על העובד להוכיח שהתאונה התרחשה כתוצאה מהעבודה, ובמהלכה, בדרך אליה או בדרך ממנה. בשלב זה, יידרש העובד למלא טפסי תביעה, ביניהם טופס 250, ולהגיש אותם לביטוח הלאומי – כאמור, לא יאוחר מ-12 חודשים ממועד התאונה.
  • השלב השני: קביעת אחוזי נכות – לאחר מילוי טופס 250 וטפסים נוספים וקליטתם במוסד לביטוח לאומי, העובד יידרש להופיע בפני וועדה רפואית, שתאמוד את רמת הפגיעה שלו ותקבע לו את אחוזי הנכות. בסיום התהליך, ניתן יהיה להגיש ערעור על החלטת הוועדה הרפואית במידת הצורך. יש לצרף נימוקים רלוונטיים לערעור ולהגישו בתוך לא מאוחר מ-30 ימים לוועדה הרפואית לערערים בביטוח הלאומי. 

נפגעתם במהלך העבודה? אל תוותרו על זכויותיכם

אם נפגעתם במהלך העבודה או כתוצאה ממנה, דעו כי אינכם חייבים להתמודד עם הפגיעה לבדכם. הביטוח הלאומי מעניק רשת תמיכה רחבה לנפגעי העבודה, על מנת לשמור על יכולת ההשתכרות שלהם גם במצבים בהם הם אינם יכולים לעבוד, באופן זמני או קבוע. על אף האמור, תביעות לתאונות עבודה בביטוח הלאומי עשויות להיות כרוכות בתהליך ארוך ומסורבל. על מנת לוודא שאתם מממשים את כל הזכויות המגיעות לכם, מוטב להיעזר באיש מקצוע או בחברה למימוש זכויות רפואיות, אשר יסייעו להכווין אתכם בתהליך ולעמוד על זכויותיכם אל מול המוסד לביטוח לאומי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רילוקיישן לספרד: עוברים את התהליך ללא עיכובים או תקלות עם שירות מקצועי
מעבר ממדינה אחת לאחרת יכול להיות תהליך שמשנה את החיים,...
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
הזכויות שלכם במשפחה מחייבות הגנה משפטית
אחת הבעיות המוכרות במקרי גירושין היא הקשיים שנוצרים בין זוגות...
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...