NLP לעסקים – כוחן של מילים בשיווק העסק

NLP לעסקים – כוחן של מילים בשיווק העסק
קרדיט pixabay

"אנשים רבים שואלים אותי איך הצלחתי לרזות בלי לאבד מאסת שריר".

המשפט התמים הזה, לכאורה, טומן בחובו מספר אלמנטים שהופכים אותו לטקטיקת שיווק יעילה מאין כמותה. ברוכים הבאים לעולם ה- NLP לעסקים.

לא צריך להיות גורו ניו אייג' כדי להבין שמחשבה יוצרת מציאות. הצורה בה אנו תופשים את העולם ואת הסיטואציות השונות סביבנו, מכתיבה גם את תגובותינו הפיזיות, הרגשיות והנפשיות. אולי אין לנו תמיד שליטה על המתרחש, אבל בהחלט יש לנו שליטה על התגובה שלנו למתרחש.

מה זה NLP בעצם? ניתוב לשוני פיזיולוגי (Neuro Linguistic Programming) הוא הרבה מעבר לשיטת טיפול בבני אדם, וההשלכות של השיטה חורגות גם לעולם העסקים. כך תשתמשו בעקרונות ה-NLP כדי לייעל משמעותית את יכולות השיווק שלכם.

NLP לעסקים - כוחן של מילים בשיווק העסק
קרדיט pixabay

פנייה ישירה אל תת המודע

מחקרים פסיכולוגיים מצאו שככל ששפה אנושית עשירה יותר בתיאורים של צבעים, כך דוברי השפה מסוגלים לראות יותר צבעים בפועל. לדוגמה, ברוסיה יש כמה וכמה מילים לצבע הכחול, ובהתאם לכך אנשים ממוצא רוסי נוטים לראות יותר גווני כחול מאשר האדם הממוצע. דוגמה נוספת – לאנשים שנולדו בסיציליה אין צורת עתיד, ולכן הם אינם דואגים ממה שיהיה אלא מרוכזים בכאן ובעכשיו.

הדוגמאות הפשוטות הללו מוכיחות שלשפה ולמחשבה יש השפעה, ישירה ועקיפה, על המציאות (או לפחות על תפישת המציאות). בתחום הפסיכולוגיה זה מוכר כהיפותיזת ספיר-וורף, אבל איך כל זה קשור לעולם השיווק העסקי? פשוט מאוד. באמצעות שפת ה- NLP אנו יכולים לחדור את המגננות הרציונליות שעוטפות את כולנו, ולהגיע ישירות לשיג ושיח עם תת המודע.

למכור פתרונות – לא מוצרים

כדי לשכנע מישהו לקנות מאיתנו את המוצר או את השירות, אנו צריכים לעקוף את הרציונל ולפנות ישירות לרגש. את זאת עושים באמצעות יצירת קשר עם תת המודע. כתיבה שיווקית מבוססת NLP עושה זאת ביעילות. לדוגמה: "חמש שיטות שיקפיצו את המכירות באתר תוך 30 יום".

משפטים שכאלה כוללים בתוכם הנחות מובלעות מראש. הנחות אלו הן שעוקפות את הרציונל ופונות ישירות אל תת המודע. למרות שהאפקטיביות הגדולה ביותר היא ליצור פנייה שיווקית בשפה חיובית, גם לפנייה שלילית יכולה להיות ההשפעה הדרושה. לדוגמה: "חמש טעויות שאתם עושים בשיווק העסק וניתן למנוע כבר עכשיו".

בשיווק כמו בשיווק, אתם חייבים לזכור שאתם בעצם לא מוכרים מוצרים או שירותים – אתם מוכרים מענה לבעיות, לכאבים ולסיטואציות הדורשות טיפול. כמובן שכדי להגיע למיומנויות השיווק היעילות ביותר, דרושה הכשרה מתאימה מאנשי מקצוע בתחום. מוסדות המציעים לימודי דימיון מודרך ו-NLP כגון מכללת רטר, יכולים להיות התחלה טובה בהחלט, באמצעותם תוכלו לחדד את יכולות השיווק והמכירה שלכם.

החוכמה בשיווק באמצעות NLP היא להכיר את המועקות ואת המכאובים של קהל היעד, ואז לזקק אותם לתוכן מכירתי שכולל הנחות מובלעות (דוגמת אלו שהוצגו מקודם). התוכן השיווקי שאתם מייצרים צריך תחילה להכיר בבעיות, ואז לתת להן את המענה הכה דרוש לקהל היעד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרצית לדעת על פילאטיס ואף פעם לא יצא לך לשאול
האמיני לנו, זה קורה לכולן. כולנו אומרות לעצמנו, הפעם זה...
מהו פירמוט מחשב ומתי כדאי לשקול אותו?
כאשר ביצועי המחשב שלכם מתדרדרים, טבעי לחפש פתרונות יעילים. אחת...
תמיד טוב לערוך בדיקה חוזרת
אנחנו אומרים עכשיו את המובן מאליו, אנחנו, איש מאיתנו, לא...
הטבע מדבר בחיים ובמוות- הכל על מצבות טבעיות
מצבות אבן טבעית הן מצבות מאד מקובלות בישראל ובעולם כולו...
הכי כלכלי שיש- למה שווה להשקיע במכשור מתקדם כדי להרוויח יותר כסף
אנחנו לא אוהבים להוציא כספים, בעיקר כאשר התחושה שלנו היא...
תמיד יש עוד משהו לעשות בבית
אתם יודעים טוב מאוד איך זה מרגיש הרי, תמיד יש...
איך לבחור פסיכולוגית קלינית מומלצת?
פסיכולוגים בנהריה ובצפון, וגם פסיכולוגיות כמובן, מספקים שירות חיוני במגוון...
הדרכת בטיחות לעובדים – הצעד הראשון לשמירה על החיים
הבטיחות בעבודה היא אחד האלמנטים החשובים ביותר שעסק יכול להקפיד...
טיפול בצלקות פוסט אקנה ופילינג ירוק של ד"ר שראמק – לחידוש ושיקום העור
צלקות פוסט-אקנה הן תוצאה נפוצה ולא נעימה של אקנה, העלולות...
איך מטפלים במצוקה נפשית בגיל צעיר
מצוקה נפשית עשויה להופיע בכל גיל ולא תמיד יהיו לו...
דילוג לתוכן