Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

2009: שנה רעה לתיירות

2009: שנה רעה לתיירות

לפי נתוני הלמ"ס הפדיון מתיירים ירד בכ-15.5% ומסתכם בכ-186 מיליון ₪, לעומת התקופה המקבילה אשתקד שהפדיון הסתכם בכ-217 מיליון ₪. הגב' אריאלה שמידע-דורון, יו"ר התאחדות בתי המלון בירושלים מציינת שבמידה והממשלה תכריז על תשלום מע"מ על ענף המלונאות זה עשוי להביא לירידה נוספת של למעלה מ-30% במספר הלינות בבתי מלון בירושלים ולפיטוריהם של כ-600 עובדים מתוך 4,500 עובדים בענף המלונאות בירושלים.

"לצערי הרב בתקופת המשבר הכלכלי בעולם ממשלות מנסות למצוא פתרונות ולעודד את ענף התיירות והמלונאות על מנת לשרוד את התקופה ולהביא תיירים, אך ממשלת ישראל פועלת בצורה הפוכה בתקופה זו. במקום לעודד את ענף התיירות היא מוצאת לנכון להטיל מע"מ בגובה 16.5%, דבר שיכול להביא לסתימת הגולל על ענף התיירות בעיר", מציינת שמידע-דורון.

ראשי ההתאחדות מציינים שהאבסורד הגדול ביותר הוא שמשרד התיירות חתם הסכמי שיווק וסיוע עם סוכני תיירות רבים מחו"ל, הסכמים שבפועל יסייעו לשווק ולתגבר את התיירות ברשות הפלשתינאית בכלל ובעיר בית לחם בפרט, וזאת במקום להפנות משאבים לעידוד התיירות בישראל ובירושלים, המדינה מסייעת בתמריצים להבאת תיירים לרשות הפלשתינאית. המלונות בירושלים לא מסוגלים לעמוד בתחרות עם בתי המלון בבית לחם, שם המחיר ללילה על בסיס חצי פנסיון נע בין 18$-22$ המלונות בירושלים מחויבים לעובדים ע"פ הסכם עבודה קיבוצי לתנאים סוציאליים, הטבות, העסקת משגיחים צמודים,החזקת שומרים עם נשק באמצעות חברות שמירה חיצוניות 24 שעות ביממה, התחייבות לרכישת חומרי גלם ומצרכי מזון מספקים מסודרים ומאושרים ע"י הרבנות בלבד,תשלומי ארנונה בסכומים גבוהים ביותר והוצאות רבות אחרות, והם לא יכולים לעמוד בתחרות מול עלויות התפעול של בתי המלון ברשות הפלשתינאית.

התאחדות המלונות בירושלים קוראת למדינת ישראל ולמשרד התיירות להקצות כ-50 מיליון דולר לקמפיין פרסום עולמי להבאת תיירות לעיר ירושלים שכיום מגיעים אליה בפועל פחות תיירים מאשר לקפריסין. לשם ההשוואה לקפריסין מגיעים כ-6 מיליון תיירים מידי שנה ולישראל כולה מגיעים כ-2.9 מיליון. וזאת עוד בלי להשוות את ירושלים לערים כמו פריז, בה מבקרים מידי שנה כ-40 מיליון תיירים.

בימים אלה רשות התיירות בעיריית ירושלים בשיתוף התאחדות בתי המלון יצאו בקמפיין קיץ בהשקעה של 1 מיליון ₪ לעידוד תיירות פנים בירושלים, תחת הסיסמא "באת ליום אחד- כאילו לא באת", במסגרתו מלונות ירושלים יציעו מבצעים שונים כגון לילה שני ב-50% הנחה, או לילה שלישי חינם, כניסות לאתרי אטרקציות בעיר במחירים מוזלים והטבות שונות בכל מלון.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מלון יהודה, המקום האולטימטיבי לבלות בו הקיץ עם כל המשפחה
פעילויות קיץ לילדים  בריכת שחיה חצי אולימפית בריכת ילדים משחקיה...
מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית
מוזיאון ידידי ישראל אירח את משלחת שראכה ממרוקו שהגיעה לישראל...
מלון וולדורף אסטוריה בתכנית קיץ מיוחדת לקטנטנים
קיץ מיוחד לילדים במלון וולדורף אסטוריה בירושלים 14 ליולי עד ה31...
ציוני הדרך המשמעותיים ביותר בטיול לבודפשט
בודפשט היא עיר אירופאית מעניינת ויעד חופשה פופולרי בתקציב נמוך....
מלון וולדורף אסטוריה ירושלים נבחר כמלון המוביל הטוב בישראל לשנת 2024
מלון וולדורף אסטוריה נבחר כמלון המוביל הטוב בישראל לשנת 2024...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
חנוכה במלונות ibis ירושלים מרכז העיר במחירים אטרקטיביים וסיורים ליליים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
*מלונות ibis ירושלים מרכז העיר פותחים שנה עם סיורי סליחות בתאריכים נבחרים ומחירים אטרקטיביים החל מ600 ₪*
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר נערכים לקראת חגי תשרי ומזמינים...
ספורט אנגלי ומוסיקה אוגוסט קריר לכל המשפחה במוזיאון ידידי ישראל בירושלים
פעילות ספורטיבית בנוסח אנגלי עם שחקן בדמותו של אורד וינגייט...
17 אתרי מורשת ברחבי הבירה ייפתחו לקהל הרחב לצד פעילות "שכונה של פעם" – משחקי מורשת בשכונות הירושלמיות
ירושלים היא עיר חשובה וקדושה למיליונים ברחבי העולם והמורשת שבה...