Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

12 בני אדם אושפזו בירושלים ובית שמש במחצית שנת 2015, עקב תאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע

12 בני אדם אושפזו בירושלים ובית שמש במחצית שנת 2015, עקב תאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע

12 בני אדם אושפזו בבתי החולים בעקבות מעורבות בתאונת דרכים, בירושלים ובית שמש, עם אופניים חשמליים או קורקינטים ממונעים (כ-6% מסך המאושפזים), כך עולה מניתוח נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני מכון גרטנר.

בחציון הראשון של שנת 2015 אושפזו בבתי חולים 213 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים לעומת 70 בני אדם שאושפזו בתקופה המקבילה בשנת 2014 -פי שלושה יותר. 90% מהמאושפזים היו הרוכבים עצמם ו-10% הולכי הרגל, כאשר אחד מכל שלושה שאושפז היה ילד מתחת לגיל 14-גיל אסור לרכיבה.

האם רכיבה על אופניים תהיה חוקית מגיל 16 ומעלה? ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל אישרה ב-29 בדצמבר 2015 להאריך את ההסדרה הקיימת באשר לשימוש באופניים חשמליים כהוראת שעה לחצי שנה נוספת בלבד, ולא לשנתיים כפי שביקש בתחילה משרד התחבורה.

היו"ר כבל אמר בפתח הדיון כי "האופנים החשמליים זה כלי שהורג – ארבעה נהרגו מאז תחילת השנה ומעל 300 נפצעו. המדרכות בחלק מיישובי ישראל הפכו לשדה קרב וקטל – ואם מישהו יבוא יאמר שאי אפשר לעשות כלום כי אי אפשר לאכוף אז הוא צריך לשים את המפתחות וללכת הביתה". חבר הכנסת כבל אף דרש תשובות באשר לחובת רישום הכלים ורישוי, גיל הרוכבים, תשובות באשר לסוגית הביטוח ועוד. עוד ציין ח"כ כבל כי יקיים בחודשים הקרובים דיון למעקב אחר התקדמות הטיפול בנושא ואמר: "אנחנו הולכים להוביל מהפכה ואם בעוד חצי שנה לא נהייה במקום אחר לגמרי לא נאריך יותר את התקנות וכל מי שיבקש הארכות נוספות ללא שינוי משמעותי של המצב יהיה שותף לפשע".

עו"ד יניב יעקב מעמותת אור ירוק אמר כי "התקנות קובעות כי הרכיבה מגיל 14 תהייה רק בשבילי אופניים, אבל השבילים לא קיימים. הוא הציג נתונים מסקר שערכה העמותה ממנו עולה כי 76% מהציבור סבורים שצריך להעלות את גיל הרוכבים ל-16 ו-69% מהציבור סבורים שאסור להתיר רכיבה על המדרכות".

שמואל אבואב מנכ״ל אור ירוק בירך על ההחלטה: ״מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים רק הולך וגדל בייחוד בקרב ילדים מתחת לגיל 14, וזה מוכיח כי משרד התחבורה נכשל. קיימים כיום אופניים חשמליים רבים שלא עומדים בתקן ומגיעים למהירויות גבוהות ולכן אלו אופנועים לכל דבר. הפתרון הוא בהעלאת גיל הרכיבה מ-14 לגיל 16 והחזרת הביטחון להולכי הרגל במדרכות. במקביל במשרד לבטיחות בדרכים חייבים לקדם חקיקת חובת חבישת קסדה גם לבגירים כפי שהתחייבו. בנוסף יש לאפשר סמכויות אכיפה גם לרשויות המקומיות".

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
נשיא המדינה קיבל את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של חוף השנהב, פרו, קפריסין, בריטניה, צרפת, אירלנד וברזיל
נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיבל ביום שלישי, ד' בתשרי, 19...
אירוע לציון 50 שנה ללחימת חטיבה 14 במלחמת יום הכיפורים
"לפני חמישים שנה בדיוק עמדנו בפני איום קיומי מבחוץ, כשאויבינו...
בחודש הסליחות ולקראת ראש השנה, נשיא המדינה השתתף באמירת הסליחות בירושלים
בחודש הסליחות ולקראת ראש השנה, נשיא המדינה יצחק הרצוג, השתתף...
נשיא המדינה העניק את "עיטור הנשיא" לשנת תשפ"ג לאישים שתרמו תרומה ייחודית למדינת ישראל
לרגל שנת ה-75, נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק ביום רביעי...
פעוטון העצים של 'יער האקלים' יישתל על גגו של אברהם ירושלים
הכדור שלנו מתחמם, והעיר מתמלאה ביותר מידי בניינים ופחות מידי...
גאווה מקומית- מצטיין מאו״ג 91
רב סרן יאיר צ'יקו שגדל בלוד קיבל ב-5 בספטמבר הצטיינות...
מצטייני שר הביטחון
ביום ראשון הקרוב ה-3.9, התקיים טקס מצטייני שר הביטחון. בין...
נשיא המדינה יצחק הרצוג במפגש עם חברי הקהילה היהודית באוסטריה:
״ישנם רגעים במשברים מהסוג הזה, שמנהיגות נדרשת כדי לנצל את...
נשיא המדינה התקבל בארמון הנשיאותי בברטיסלבה בטקס קבלת פנים ממלכתי
נשיא המדינה יצחק הרצוג התקבל הבוקר, יום שני, י"ח באלול,...