12 בני אדם אושפזו בירושלים ובית שמש במחצית שנת 2015, עקב תאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע

12 בני אדם אושפזו בירושלים ובית שמש במחצית שנת 2015, עקב תאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע

12 בני אדם אושפזו בבתי החולים בעקבות מעורבות בתאונת דרכים, בירושלים ובית שמש, עם אופניים חשמליים או קורקינטים ממונעים (כ-6% מסך המאושפזים), כך עולה מניתוח נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני מכון גרטנר.

בחציון הראשון של שנת 2015 אושפזו בבתי חולים 213 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים לעומת 70 בני אדם שאושפזו בתקופה המקבילה בשנת 2014 -פי שלושה יותר. 90% מהמאושפזים היו הרוכבים עצמם ו-10% הולכי הרגל, כאשר אחד מכל שלושה שאושפז היה ילד מתחת לגיל 14-גיל אסור לרכיבה.

האם רכיבה על אופניים תהיה חוקית מגיל 16 ומעלה? ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל אישרה ב-29 בדצמבר 2015 להאריך את ההסדרה הקיימת באשר לשימוש באופניים חשמליים כהוראת שעה לחצי שנה נוספת בלבד, ולא לשנתיים כפי שביקש בתחילה משרד התחבורה.

היו"ר כבל אמר בפתח הדיון כי "האופנים החשמליים זה כלי שהורג – ארבעה נהרגו מאז תחילת השנה ומעל 300 נפצעו. המדרכות בחלק מיישובי ישראל הפכו לשדה קרב וקטל – ואם מישהו יבוא יאמר שאי אפשר לעשות כלום כי אי אפשר לאכוף אז הוא צריך לשים את המפתחות וללכת הביתה". חבר הכנסת כבל אף דרש תשובות באשר לחובת רישום הכלים ורישוי, גיל הרוכבים, תשובות באשר לסוגית הביטוח ועוד. עוד ציין ח"כ כבל כי יקיים בחודשים הקרובים דיון למעקב אחר התקדמות הטיפול בנושא ואמר: "אנחנו הולכים להוביל מהפכה ואם בעוד חצי שנה לא נהייה במקום אחר לגמרי לא נאריך יותר את התקנות וכל מי שיבקש הארכות נוספות ללא שינוי משמעותי של המצב יהיה שותף לפשע".

עו"ד יניב יעקב מעמותת אור ירוק אמר כי "התקנות קובעות כי הרכיבה מגיל 14 תהייה רק בשבילי אופניים, אבל השבילים לא קיימים. הוא הציג נתונים מסקר שערכה העמותה ממנו עולה כי 76% מהציבור סבורים שצריך להעלות את גיל הרוכבים ל-16 ו-69% מהציבור סבורים שאסור להתיר רכיבה על המדרכות".

שמואל אבואב מנכ״ל אור ירוק בירך על ההחלטה: ״מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים רק הולך וגדל בייחוד בקרב ילדים מתחת לגיל 14, וזה מוכיח כי משרד התחבורה נכשל. קיימים כיום אופניים חשמליים רבים שלא עומדים בתקן ומגיעים למהירויות גבוהות ולכן אלו אופנועים לכל דבר. הפתרון הוא בהעלאת גיל הרכיבה מ-14 לגיל 16 והחזרת הביטחון להולכי הרגל במדרכות. במקביל במשרד לבטיחות בדרכים חייבים לקדם חקיקת חובת חבישת קסדה גם לבגירים כפי שהתחייבו. בנוסף יש לאפשר סמכויות אכיפה גם לרשויות המקומיות".

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה יצחק הרצוג באירוע בבית הנשיא
נשיא המדינה: ״אלה רגעי מפתח שבהם אני חוזר וקורא שוב...
עשור לנפילתו: תלמידות אמית דתי ירושלים במבצע ג'וחא
השבוע, במלאת עשר שנים לנפילתו של רס"ן יוחאי (ג'וחא) קלנגל...
נשיא המדינה נפגש עם שר החוץ של תאילנד
נשיא המדינה: ״המשימה העיקרית שלנו היא להחזיר את כולם עד...
נשיא המדינה התראיין בוועידת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס
במסגרת ביקורו של נשיא המדינה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, התראיין,...
נשיא המדינה ורעייתו הגיעו לכותל המערבי ונשאו תפילה לשובם של כל החטופות והחטופים
נשיא המדינה ורעייתו הגיעו לכותל המערבי ונשאו תפילה לשובם של...
חברת ICR מודיעה היום כי פרויקט פסטורל בקרית היובל בירושלים - קיבל היתר בנייה מלא
חברת ICR ישראל קנדה ראם מגורים, בניהולה של דלית רביב...
Winter Dreams תערוכת פסלי האור הגדולה בעולם אירוע של אורות, טבע וקולינריה בגן הבוטני בירושלים
התערוכה פתוחה עד 1.2.2025 בחורף הזה הפך הגן הבוטני בירושלים לשוק...
בירור תלונה שהתקבלה בנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה העלה: עיריית ירושלים הנפיקה כ-350 דוחות כפולים
איך הייתם מגיבים אם הייתם מקבלים דוח, משלמים אותו ומגלים...
גבורת האור על החושך: "כל אחד יכול לקחת את הקושי שלו"
לקראת חג החנוכה, השתתפו השבוע תלמידות בית החינוך אמית דתי...
עיריית ירושלים גייסה 15 תושבים בני הגיל השלישי והכשירה אותם כמתנדבים בתחום מיצוי זכויות
המתנדבים יפעילו מוקד זכויות חדש שיוקם בשכונת בית הכרם בחודש יוני...
דילוג לתוכן