Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

12 בני אדם אושפזו בירושלים ובית שמש במחצית שנת 2015, עקב תאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע

12 בני אדם אושפזו בירושלים ובית שמש במחצית שנת 2015, עקב תאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע

12 בני אדם אושפזו בבתי החולים בעקבות מעורבות בתאונת דרכים, בירושלים ובית שמש, עם אופניים חשמליים או קורקינטים ממונעים (כ-6% מסך המאושפזים), כך עולה מניתוח נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני מכון גרטנר.

בחציון הראשון של שנת 2015 אושפזו בבתי חולים 213 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים לעומת 70 בני אדם שאושפזו בתקופה המקבילה בשנת 2014 -פי שלושה יותר. 90% מהמאושפזים היו הרוכבים עצמם ו-10% הולכי הרגל, כאשר אחד מכל שלושה שאושפז היה ילד מתחת לגיל 14-גיל אסור לרכיבה.

האם רכיבה על אופניים תהיה חוקית מגיל 16 ומעלה? ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל אישרה ב-29 בדצמבר 2015 להאריך את ההסדרה הקיימת באשר לשימוש באופניים חשמליים כהוראת שעה לחצי שנה נוספת בלבד, ולא לשנתיים כפי שביקש בתחילה משרד התחבורה.

היו"ר כבל אמר בפתח הדיון כי "האופנים החשמליים זה כלי שהורג – ארבעה נהרגו מאז תחילת השנה ומעל 300 נפצעו. המדרכות בחלק מיישובי ישראל הפכו לשדה קרב וקטל – ואם מישהו יבוא יאמר שאי אפשר לעשות כלום כי אי אפשר לאכוף אז הוא צריך לשים את המפתחות וללכת הביתה". חבר הכנסת כבל אף דרש תשובות באשר לחובת רישום הכלים ורישוי, גיל הרוכבים, תשובות באשר לסוגית הביטוח ועוד. עוד ציין ח"כ כבל כי יקיים בחודשים הקרובים דיון למעקב אחר התקדמות הטיפול בנושא ואמר: "אנחנו הולכים להוביל מהפכה ואם בעוד חצי שנה לא נהייה במקום אחר לגמרי לא נאריך יותר את התקנות וכל מי שיבקש הארכות נוספות ללא שינוי משמעותי של המצב יהיה שותף לפשע".

עו"ד יניב יעקב מעמותת אור ירוק אמר כי "התקנות קובעות כי הרכיבה מגיל 14 תהייה רק בשבילי אופניים, אבל השבילים לא קיימים. הוא הציג נתונים מסקר שערכה העמותה ממנו עולה כי 76% מהציבור סבורים שצריך להעלות את גיל הרוכבים ל-16 ו-69% מהציבור סבורים שאסור להתיר רכיבה על המדרכות".

שמואל אבואב מנכ״ל אור ירוק בירך על ההחלטה: ״מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים רק הולך וגדל בייחוד בקרב ילדים מתחת לגיל 14, וזה מוכיח כי משרד התחבורה נכשל. קיימים כיום אופניים חשמליים רבים שלא עומדים בתקן ומגיעים למהירויות גבוהות ולכן אלו אופנועים לכל דבר. הפתרון הוא בהעלאת גיל הרכיבה מ-14 לגיל 16 והחזרת הביטחון להולכי הרגל במדרכות. במקביל במשרד לבטיחות בדרכים חייבים לקדם חקיקת חובת חבישת קסדה גם לבגירים כפי שהתחייבו. בנוסף יש לאפשר סמכויות אכיפה גם לרשויות המקומיות".

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
דברי נשיא המדינה בוועידה ה-13 של לשכת עורכי הדין
אנחנו נפגשים באחת משעותיה הקשות, הכואבות והגורליות של מדינת ישראל....
מעל 800 ילדים שעלו בקיץ לישראל יתחילו את שנת הלימודים ברחבי הארץ; מתוכם 58 תלמידים בירושלים
נהוראי קסיס, עולה לכיתה ו' בירושלים: "אני מתרגש וגם חושש....
מתוך שליחות עמוקה וחובה מוסרית: השר לשירותי דת , הרב מיכאל מלכיאלי, העניק תעודת הוקרה והערכה על הנגשת מערת המכפלה
ביום שישי השבוע יצוינו 95 שנים לפרעות תרפ"ט , טבח...
בכמיהה להשבתם של 115 החטופים: נשיא המדינה קיים תפילה לשלום החטופים בבית הכנסת שבמשכן הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו אתמול, יום רביעי,...
ירושלים של זהב, של נשים וסיפורים
זה קורה ממש עכשיו: המארחות הירושלמיות, הלביאות של ירושלים, פותחות...
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...
פרויקט שימור ייחודי בירושלים ישלב סיפור גבורה משפחתי עם התחדשות עירונית
חברת הנדל"ן 'מידר' יוצאת לדרך עם פרויקט ייחודי לשימור בית...
פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להכריז על הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל ה-41
פסטיבל הקולנוע ה-41 ירושלים (18-27 ביולי) שמח להציג תכנית ענפה...