תפקידיו של עורך דין בתהליכי התחדשות עירונית

תפקידיו של עורך דין בתהליכי התחדשות עירונית
קרדיט - Pixabay

התחדשות עירונית היא דרכן של רשויות מקומיות רבות להגדיל את היצע הדירות בעיר מבלי להרחיב את גבולותיה. האפשרויות להתחדשות עירונית הן תמ"א 38 או פינוי בינוי. שני התהליכים הם מורכבים, לוקחים זמן ודורשים התנהלות נכונה ותיאום כדי שדיירי הבניין לא ייפלו בין הכיסאות. כאשר ישנו עורך דין מקרקעין מומלץ המתמחה בהתחדשות עירונית הוא ידאג לכל מה שצריך כדי שהתהליך יעבור היטב. הוא יטפל בכל הקשור לדיירים סרבנים המעכבים את הפרויקט מלצאת לדרך, ינהל מו"מ מול היזם או הקבלן עד להגעה לחוזה שישמור על זכויות הדיירים, ויעשה כל שנדרש כדי שההסכם יתקיים במלואו. הוא גם יבצע תיאומים הנדרשים מול הרשות המקומית.

למה חשוב לשים לב בקניית דירה מקבלן?

קניית דירה מקבלן היא אופציה אשר גוברת בשנים האחרונות לאור הבניה המואצת שישנה. גם האפשרות לקבל דירה חדשה לגמרי קורצת לאנשים רבים. עם זאת, ברכישת דירה מקבלן טמונים לא מעט סיכונים כמו קניית הנכס על סמך הדמיות, קניה על הנייר, אפשרות לעיכובים בבניה שהולכת וגוברת במיוחד היום בשל המחסור בעובדים וגם אפשרות לעיגול פינות מצד הקבלנים בניסיון לזרז את מסירת הדירה כך שישנם ליקויים בבניה. לכן, חשוב שתתכוננו לכל תרחיש ותעגנו את זכויותיכם בחוזה עם הקבלן. לשם כך בחרו עורך דין מקרקעין בעל ניסיון רב בליווי קניית דירות מקבלן. הוא ידאג לניסוח החוזה בצורה הטובה ביותר וגם לביצוע כל הנדרש אם הקבלן לא יעמוד בכתוב בו, כולל תביעה אם צריך.

מהי צוואה מול רשות ואיזה גורמים נחשבים לרשות לצורך העניין?

כאשר אדם עורך צוואה, ישנן ארבע דרכים לעשות זאת, כשהרביעית, צוואה בע"פ נחשבת לברירת מחדל בלבד. שלוש הדרכים האחרות הן עריכת צוואה בכתב, עריכת צוואה בנוכחות עדים או עריכת צוואה מול רשות. כאשר נעשית עריכת הצוואה מול רשות, הדבר נותן לה תוקף משפטי מיידי, בעוד שיתר הצוואות צריכות להיבדק ולקבל את אישור בית המשפט בשלב מאוחר יותר. עריכת צוואה מול רשות יכולה להתבצע בפני שופט, דיין בבית הדין הרבני, רשם הירושות אך גם בפני עורך דין נוטריון. לצורך עניין זה נוטריון נחשב לרשות והדבר מהווה יתרון כי הפניה לנוטריון תהיה נוחה יותר מאשר לשופט או דיין לצורך עריכת צוואה. הוא גם יכול לסייע בתוקף היותו עורך דין בכל נושא אחר הקשור לצוואה, כולל ליווי היורשים לאחר מכן.

עו"ד טל שחורי הוא עורך דין ונוטריון. הוא מתמחה במקרקעין, ירושות וצוואות ומעניק שירותים נוטריונים מגוונים במקצועיות רבה ותוך מתן יחס אישי לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד בוחרים מגש פירות?
מגש פירות מהווה כיום את המתנה האידיאלית עבור כל אדם....
דיקור סיני: שיטת טיפול שהוכיחה את עצמה אלפי שנים
עבורנו הרפואה הסינית נחשבת לדבר חדש יחסית. למרות שיש מטפלים...
איך נעצב את סביבת העבודה המנצחת לעובדים מהבית
הייתה זו מגיפת הקורונה אשר האיצה תהליכים שכבר התחילו מזמן....
רוצים לרכוש דירה בתל אביב? כך תעשו זאת נכון
לא במקרה רבים כל כך רוצים להתגורר בתל אביב. לעיר...
מאות עולים ירושלמים חדשים מסכמים את השנה העברית בשני אירועים מיוחדים למענם ביוזמת עיריית ירושלים וארגון 'נפש בנפש'
מעל 800 עולים חדשים מכל רחבי העולם, אשר בחרו לבנות...
נפגעתם חלילה בתאונת דרכים? אל תתמודדו לבד
תאונת דרכים מקבלת התייחסות שונה מסוגים אחרים של תאונות כמו...
למדת מיקרובליידינג? קבלי אספקה קבועה של ציוד
כל מי שלומדת מקצוע בתחום האסתטיקה יודעת שהכי חשוב למצוא...
מה צריך לעשות כדי להפוך למדריכי הורים טובים?
כל מה שקשור להדרכת הורים תמיד היה נראה לכם מעניין?...
מה עושים עם עשן במפעל
כמה עשן יש בבית שלכם?  אין בית שאין בו עשן,...
המדריך המלא לטיפוח הגוף - דברים שכל אישה צריכה לדעת
פעולות טיפוח חיוניות גם לשמירה על בריאות הגוף, גם לעיכוב...
דילוג לתוכן